Compania Softnet Development & Consulting (SDC), important furnizor si dezvoltator de solutii software de pe piata locala, impreuna cu Bancpost anunta finalizarea celei de-a doua etape de implementare a serviciului de Internet Banking: Fastbanking. Incepand de luni, 28 mai a.c., serviciul Fastbanking al bancii ofera posibilitatea tranzactionarii on line in orice valuta, aflarea soldului si obtinerea extrasului de cont. Pe langa vizualizarea cotatiilor, clientii pot efectua operatii de vanzare-cumparare, conversie si schimburi valutare.
La sfarsitul anului 2006 Bancpost a lansat noua versiune a serviciului de Internet Banking - Fastbanking - si un nou site web, pentru a oferi clientilor mai multe informatii si instrumente de lucru celor ce doresc sa lucreze cu Banca pe cale electronica.
In plus, prin noul modul de carduri, clientii bancii pot obtine informatii referitoare la situatia contului de pe card si operatiile efectuate: transfer intre cont de card si cont curent precum si istoricul tranzanctiilor. Un alt modul dezvoltat de SoftNet pentru Bancpost a fost cel de raportare, prin care banca poate primi statistici, cum ar fi cele referitoare la volumul platilor sau din ce zone de activitate provin clientii cei mai activi.
Deasemenea, Bancpost a mai implementat in cursul acestui an si diferite aplicatii software prin care clientii bancii pot obtine direct de pe site informatii despre ultimile cotatii valutare, dobanzile la zi si ultimile promotii de servicii si produse ale bancii.
Marian Ignat, Manager Alternative Distribution Channels Division, Bancpost spune:
"Din dorinta de a fi mai aproape de clientii nostri, pentru a le oferi servicii de calitate si pentru a le da posibilitatea de a alege canalul prin care vor sa lucreze cu banca am demarat mai multe proiecte ce privesc introducerea unor noi servicii si modernizarea celor existente.
In acest sens dezvoltarea canalelor alternative de comunicare intre banca si clientii sai este un element strategic. Colaborarea cu SDC ne-a ajutat sa lansam noi servicii electronice si sa imbunatatim interactiunea acestora cu banca. Rezultatul se vede in cresterea numarului de utilizatori si a volumului tranzactiilor. In primul trimestru al acestui an, numarul de clienti de la Bancpost care efectueaza tranzactii in lei si valuta prin utilizarea serviciului Fastbanking a crescut cu 14% faţă de cel înregistrat în anul 2006, iar media lunară a tranzacţiilor a crescut cu 20% faţă de media lunară înregistrată la sfârşitul anului trecut. De asemenea, avantajul colaborarii cu un dezvoltator local ne acorda ca atu competitional o mare flexibilitate prin implementarea rapida de functionalitati, ori de cate ori clientii nostri ne solicita acest lucru.
Odata cu introducerea live a modulului de schimb valutar si lansarea unui web site special ne dorim ca Fastbanking, prin calitatile pe care le are, sa devina prima optiune a clientilor Bancpost in gestionarea fondurilor proprii".
Mihai Popescu, director general SDC, spune: "Colaborarea cu Bancpost are o veche traditie, cerintele de dezvoltare ale bancii au reprezentat intotdeauna o provocare pentru specialistii nostri. Prin integrarea produsului SoftNet eBank in infrastructura bancii, Bancpost a fost prima institutie bancara care a oferit pietei romanesti servicii de Home si Internet Banking. Produsul eBank este foarte flexibil, usor de folosit si ofera suport pentru o dezvoltare coerentă si sustinuta a serviciilor si produselor bancare, ceea ce usureaza punerea in practica a strategiilor bancii pe termen mediu. Serviciul Fastbanking inglobeaza cea mai avansata tehnologie de securitate de pe piata, permitand efectuarea de operatiunii securizate pe bază de nume de utilizator - parolă si dispozitiv de autentificare Digipass.
Pe baza experientei acumulate timp de 10 ani, in 2006 a fost lansata o noua versiune bazata pe servere de aplicatii web si baze de date relationale IBM sau Oracle, ceea ce a condus la o scalabilitate si securitate sporite: vteza de raspuns a serverului a crescut cu peste 450% iar numarul de utilizatori suportati este practit nelimitat. Impreuna cu BancPost si cu celelalte banci din grupul EFG Eurobank dorim sa extindem in continuare serviciile electronice pe care banca le ofera clientilor ei, aceasta fiind una dintre competentele majore ale SDC."
Portalul multichannel Fastbanking permite utilizatorilor serviciului de internet-banking al bancii sa acceseze informatiile bancare si sa deruleze operaţiuni (ordine de plata in lei, plati in valuta, transferuri intre conturile de card si/sau cont curent, import tranzactii pentru clientii corporativi, schimburi valutare bazate pe un curs de schimb on-line) prin diverse canale securizate.
Eforturile depuse de cei doi traditionali parteneri, Bancpost si SDC, au primit aprecierile pietei locale. Dupa dezvoltarile suportate in primul trimestru al acestui an, Bancpost a primit cel mai mare calificativ de pe piata bancara pentru serviciul de Internet Banking, in special datorita securitatii solutiei Fastbanking, a serviciilor disponibile pe pagina web si usurintei in utilizarea portalului multi-channel. Portalul ofera si un modul "demo", prin care fiecare potential client se poate familiariza cu functionalitatile aplicatiei.
Analizele realizate in spatiul virtual privind modalitatile de utilizare a Internetului (e-banking, mobile-banking, ecommerce) in sectorul financiar-bancar din Romania din 2006, situau Bancpost pe locul secund, foarte aproape de prima pozitie.
Despre Bancpost
Bancpost a fost înfiintata în 1991, ca banca universala, comerciala si de economii, cu capital de stat, devenind în noiembrie 2002 prima banca privatizata integral din sistemul bancar românesc. Bancpost este una dintre cele mai importante banci din România, oferind o gama extinsa de produse si servicii clientilor corporativi, de retail si persoanelor fizice cu statut financiar ridicat din România. Începând din 2005, Bancpost a parcurs un proces de restructurare majora, care a vizat implementarea unui nou model de afaceri bazat pe principiile centralizarii, specializarii si automatizarii proceselor, sustinut în paralel de introducerea unui sistem informatic de ultima generatie. Bancpost a investit semnificativ în extinderea retelei sale teritoriale, astfel ca acum aceasta cuprinde in jur de 220 de unitati. În paralel cu extinderea retelei de unitati se deruleaza si un proiect de optimizare a canalelor alternative de distributie. Astefl, reteaua de ATM-uri numara circa 620 de aparate, cea de POS-uri a ajuns la peste 6.000 de unitati, in timp ce reteua de APS-uri a crescut semnificativ pana la 150 de bucati instalate pana la sfarsitul acestei luni.
În prezent, actionarul majoritar al Bancpost este EFG Eurobank Ergasias S.A. cu un pachet de 77, 56%, una dintre cele mai mari companii listate la Bursa de Valori din Grecia din punctul de vedere al capitalizarii bursiere si membra a EFG Group din Geneva.
Despre SDC
SDC, companie cu capital integral romanesc, dezvolta programe pe toata gama de tehnologii software IBM si Oracle. Printre cele mai importante produsele realizate de SDC se numara SoftNet eBank (solutii de Internet Banking si Home Banking) si SoftNet eDoc (solutii pentru Managementul Informatiei si al Documentelor), recunoscute si certificate pe plan international. SDC este un furnizor important de solutii software in domeniul bancar, guvernamental si administratie publica, energetic, telecomunicatii si companii multinationale.
Pentru industria bancara, SDC si-a extins portofoliul, oferind solutii de monitorizare si comunicatii pentu ATM si POS, anti money laundry (sistem independent pentru monitorizarea, analiza si detectarea tranzactiilor monetare suspicioase), solutii de securitate/autentificare bazate pe VASCO, arhivare si management de instrumente de plata. Un alt domeniu pe care compania SDC pune un accent puternic este constituit prin oferirea de solutii complexe de Document si Content Management, pe platforme precum Lotus, FileNet, Content Manager. SDC mai ofera o gama completa de aplicatii ERP (Enterprise Resource Planning) pe platforma Oracle Aplications.