SONDAJ VOCEA SUPERTEACH@PĂRINŢI: Părinţii vor ca instrumentele digitale să fie implementate în procesul educaţional şi la şcoală

M.I.
Miscellanea / 12 mai 2020

Părinţii vor ca instrumentele digitale să fie implementate în procesul educaţional şi la şcoală

Părinţii din România doresc implementarea instrumentelor digitale şi după ce copiii vor reveni la şcoal, arată rezultatele sondajului Vocea SuperTeach@Părinţ, remise, astăzi, Redacţiei noastre.

Potrivit sursei citate, 71% dintre părinţii sunt de părere că sistemul educaţional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital pentru situaţiile excepţionale (ninsori masive, epidemii). Totodată, 50% dintre părinţi consideră că instrumentele online ar trebui folosite de-acum înainte şi în coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor, în timp ce 35% afirmă că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educaţional.

Sondajul a fost aplicat părinţilor ai căror copii activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach şi a avut ca obiectiv evidenţierea percepţiei părinţilor asupra şcolii online, precum şi identificarea impactului pe care l-a avut declararea stării de urgenţă asupra acestora.

Adina Nica, Consultant Cercetare şi Strategie la compania de cercetare Open-I Research, a declarat: "Chiar dacă declararea stării de urgenţă şi introducerea şcolii online le-a transformat semnificativ stilul de viaţă, părinţii au observat utilitatea instrumentelor online în acest context şi nu numai. Atât ei, cât şi copiii lor s-au adaptat uşor şi rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale."

Aproape 30% dintre respondenţi au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, în timp 18.7% nu au muncit deloc. Siguranţa locului de muncă nu a fost însă pe primul loc în rândul temerilor părinţilor, acesta fiind ocupat de grija pentru sănătatea familiei (76%), urmat de incapacitatea copiilor de a recupera orele pierdute (20%).

Felix Tătaru, Preşedinte GMP Group şi co-fondator al proiectului SuperTeach, a adăugat: "Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăţi menţionate de către părinţi s-au numărat ajustarea programului în funcţie de cel al copilului şi găsirea unui echilibru între flexibilitate şi autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i ţină ocupaţi pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul şi curăţenia, împărţirea spaţiului şi tehnologiei pentru evenimentele online, precum şi diminuarea timpului personal."

58.9% dintre părinţi au spus că cei mici au fost vizibil afectaţi de distanţarea fizică faţă de colegi şi prieteni. În acelaşi timp, 25.6% au declarat că şcoala online a fost o sursă mai mare de stres pentru copii, comparativ cu cea offline.

Conform datelor remise Redacţiei noastre, de la declararea stării de urgenţă, 72% dintre părinţi au păstrat legătura cu profesorii pe grupurile de discuţie online, în timp ce 28.5% au primit informări pe mail, Whatsapp sau alte platforme.

Întrebaţi dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor în ultimele două luni, 58.8% dintre părinţi au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătăţit semnificativ, ceea ce confirmă că părinţii apreciază eforturile profesorilor în a se adapta în educaţia digitală.

Cristina Gheorghe, Preşedinte al Institutului Dezvoltării Personale şi co-fondator al proiectului SuperTeach, a explicat: "După ce am stat de vorbă cu profesorii din comunitatea noastră prin studiul Vocea SuperTeach@Profesori, ne-am dorit foarte mult să aflăm cum se văd lucrurile şi din partea cealaltă, repectiv de la părinţi. Am vrut să vedem în ce măsură au considerat utile iniţiativele profesorilor, ce efecte şi reacţii au observat la copiii lor, dar şi cu ce provocări s-au confruntat în această perioadă. Pentru a optimiza procesul educaţional în lunile care urmează, este nevoie să avem o perspectivă de ansamblu asupra situaţiei şi să găsim cele mai bune soluţii împreună. Astfel, avem nevoie de feedback continuu si Vocea SuperTeach îşi propune să fie un barometru de feedback constant din partea profesorilor, părinţilor şicopiilor. "

Sursa citată menţionează că, la întrebările sondajului Vocea SuperTeach@Părinţi au răspuns părinţi din aproape toate judeţele ţării, 73.3% dintre aceştia aflându-se în mediul urban. Chestionarul a fost aplicat în perioada 3 - 7 mai 2020.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb