Într-o deşert de nemulţumiri legate de pandemie şi educaţie există şi mici oaze dătătoare de speranţe. Aproximativ 68% dintre profesorii din mediul rural spun că îmbunătăţirea abilităţilor digitale este principalul lor beneficiu în contextul desfăşurării multor ore online din cauza pandemiei, conform unui sondaj desfăşurat de World Vision România şi Fundaţia Vodafone România. Principalele dificultăţi întâmpinate de profesori în realizarea de conţinut digital au fost: timpul necesar creării unei lecţii digitale (68%), lipsa informaţiilor legate de aplicaţiile pe care le pot folosi pentru a crea conţinut (30%), lipsa de motivaţie după multe ore desfăşurate online (29%), lipsa unor modele de lecţii din care să se inspire (26%) şi lipsa cunoştinţelor de tehnologie (23%). În acest context, profesorii incluşi în programul "Şcoala din valiză" învaţă timp de patru luni să folosească Moodle - cel mai utilizat sistem de management educaţional la nivel mondial şi platforma pe care este bazat programul "Şcoala din valiză". Profesorii sunt instruiţi cum să creeze cursuri, conţinut interactiv de tip carte/ lecţie/ Wiki, cum să gestioneze conţinutul creat sau cum să utilizeze H5P pentru crearea de conţinut. La fiecare sesiune, profesorii pregătesc lecţii practice aplicând funcţionalităţile predate. Conţinutul digital poate fi utilizat în timpul predării offline, când orele se desfăşoară la şcoală, dar şi în timpul orelor online, când elevii învaţă de acasă. Programul se derulează până în aprilie 2022. Principalele beneficii pe care le-au avut profesorii din mediul rural în contextul dificil în care şcoala s-a desfăşurat online în ultimii doi ani au fost faptul că şi-au îmbunătăţit semnificativ abilităţile digitale (68%), că şi-au cunoscut mai bine elevii şi condiţiile în care trăiesc aceştia (32%), dar şi faptul că elevii au continuat să înveţe chiar dacă le-a fost greu (61%), arată acelaşi sondaj. De asemenea, 19% dintre profesori simt că s-au apropiat mai mult de elevi în pofida distanţării fizice, iar 16% dintre profesori au apreciat faptul că elevii şi-au ţinut camerele deschise în timpul orelor online.
Pe de altă parte, între provocările şcolii online pentru profesori s-au numărat: conexiunea slabă la internet (61%), oboseala lor şi a elevilor după multe săptămâni de şcoală online (40%), faptul că elevii erau adesea cu camerele închise (31%), lipsa de control asupra activităţii elevilor din timpul orei (27%) şi faptul că profesorii aveau mai multe sarcini în acelaşi timp (27%).În plus, 12% dintre profesori spun că nu au avut tehnologia necesară pentru a preda online, iar acelaşi procent afirmă că le-a fost dificil să creeze conţinut digital pentru că nu ştiau să facă acest lucru. Pentru 9% dintre profesori a fost dificil să menţină liniştea în condiţiile în care propriii copii erau acasă, iar 7% nu s-au simţit deloc confortabil să folosească tehnologia necesară predării online.
"Şcoala din valiză" asigură o abordare de tip 360 de grade a educaţiei digitale. Programul susţine profesorii şi elevii din mediul rural să-şi dezvolte abilităţile digitale prin acces gratuit la platforma de e-learning www.scoaladinvaliza.ro, la o "valiză tehnologică" dotată cu tablete, laptop şi acces la internet, dar şi prin formarea profesională continuă a cadrelor didactice. Totodată, programul îi ajută pe profesori să fie mai încrezători în forţele proprii, să creeze şi să susţină lecţii digitale interactive şi îi sprijină pe elevi să fie pregătiţi pentru o piaţă a muncii dominată tot mai mult de tehnologie. În acest fel, profesorii transformă şcoala, elevii învaţă cu mai multă plăcere şi se dezvoltă pentru a face faţă provocărilor viitorului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2022, 14:34)
Profesorii si-au imbunatatit abilitatile, iar ceilalti bugetari si-au imbunatatit salariile.