Compania japoneză Sony Corp. intenţionează să-şi listeze divizia financiară anul viitor, în condiţiile în care vrea să se concentreze pe divertisment şi senzori de imagine, potrivit Reuters.
Sony, care în 2023 a anunţat că examinează o divizare parţială a diviziei sale financiare, are în plan să listeze Sony Financial Group în octombrie 2025 şi să păstreze un pachet de acţiuni mai mic de 20%. Astfel, Sony pregăteşte o infuzie majoră de capital după ce şi-a redus previziunile pentru divizia sa de gaming.
Săptămâna trecută, Sony şi-a modificat în sens negativ estimările privind veniturile sale, după ce, în trimestrul încheiat în decembrie 2023, vânzările PlayStation 5 (PS5) au fost cu aproximativ un milion de unităţi mai mici decât estimările analiştilor, adică 8,2 milioane de console. Compania a mai informat că acum se aşteaptă să vândă 21 de milioane de unităţi în anul fiscal care se încheie în 31 martie, în scădere faţă de prognoza anterioară, de 25 de milioane de unităţi, conform Bloomberg.
"Privind în perspectivă, PS5 va intra în ultima etapă a ciclului său de viaţă", a declarat Naomi Matsuoka, prim-vicepreşedinte al companiei, menţionând: "Ca atare, vom pune mai mult accent pe echilibrul dintre profitabilitate şi vânzări. Din acest motiv, ne aşteptăm ca vânzările anuale de PS5 să înceapă să scadă din următorul an fiscal".
Compania japoneză se aşteaptă la vânzări de 12,3 trilioane de yeni (81,7 miliarde de dolari) în acest an fiscal, în scădere faţă de 12,4 trilioane yeni, cât preconiza anterior. Sony a raportat venituri de 3,75 trilioane yeni şi un profit operaţional de 463,3 miliarde yeni pentru trimestrul încheiat în decembrie, rezultate în conformitate cu estimările analiştilor.
"Rezultatul a arătat că Sony a cheltuit mult pe promoţii pentru a vinde PS5, deoarece profitabilitatea diviziei s-a deteriorat, dar numărul de unităţi livrate în timpul trimestrului a fost mult mai slab decât se aştepta", susţine Kazunori Ito, director de cercetare la Morningstar.
În afara diviziei de jocuri, Sony trebuie să-şi remodeleze strategia în India, după ce o fuziune planificată între divizia sa locală şi organizaţia de media Zee Entertainment Enterprises Ltd. a ajuns într-un impas din cauza dezacordului asupra conducerii. "Discuţiile cu Zee nu avansează, dar credem că India este o piaţă promiţătoare, cu un potenţial ridicat de creştere pe termen lung", a declarat directorul de operaţiuni Hiroki Totoki, adăugând: "Dacă există ceva care poate înlocui afacerea cu Zee, am dori să luăm în considerare în mod activ".