Spark Generation, platforma educaţională digitală din Cluj-Napoca, îşi propune ca, în următoarele 30 de zile, să atragă un milion de euro prin intermediul Seedblink, platforma de coinvestiţii pentru startup-urile tehnologice europene, pentru a continua dezvoltarea platformei şi a permite accesul unui număr mai mare de liceeni şi profesori la beneficiile pe care aceasta le oferă, conform unui comunicat de presă al companiei.
Fondurile necesare pentru a-şi continua creşterea însumează două milioane de euro, din care primul milion a fost deja acoperit de trei investitori existenţi, care au decis să îşi crească participarea investiţională în Spark Generation. Runda de finanţare derulată prin intermediul Seedblink se va închide în 18 august.
"În cei trei ani de la lansare, Spark Generation s-a dezvoltat într-un ritm rapid, iar impactul nostru în educaţie a devenit semnificativ. Doar în ultimul an, am reuşit să aducem în platformă 9.000 de utilizatori, plecând de la 80 de useri în ianuarie 2023, ceea ce indică o creştere de peste 1000% în mai puţin de 12 luni. Utilizatorii provin atât din şcoli private, cât şi din şcoli publice din 25 de ţări, iar acest succes nu ar fi fost posibil fără adaptarea modelului de business, fără un produs tehnologic care să aducă reale beneficii profesorilor şi elevilor. Vânzarea produsului nostru direct către şcoli ne ajută să avem scalabilitate rapidă, iar integrarea inteligenţei artificiale în platformă permite o experienţă educaţională personalizată şi eficientă", explică Ruxandra Mercea, fondator şi director educaţional al Spark Generation.
"Spark Generation revine pe SeedBlink după o rundă de succes în 2023 şi schimbări semnificative în modelul de business, adresându-se acum şi liceelor. Creşterea fulminantă a utilizatorilor şi a veniturilor a transformat Spark dintr-un startup local românesc într-unul internaţional", consideră Eric Bartha, Head of Revenue al Seedblink.
Platforma educaţională Spark Generation se adresează elevilor între 13 şi 19 ani, din România şi din străinătate, vorbitori de limbă engleză, care doresc să urmeze cursuri acreditate Cambridge şi care au nevoie de un orar flexibil în procesul de şcolarizare. Aceştia au acces la peste 55 de materii acreditate Cambridge IGCSE & A Level (în limba engleză), la cursuri de Wellbeing şi Future Readiness, dar şi la diverse resurse pentru descoperirea vocaţională. Cursurile Spark Generation pot fi accesate de licee şi părinţi, pe bază de abonament per elev. Pentru scalarea business-ului, Spark Generation a lansat un proces de atragere de finanţatori, care să acopere etapele de dezvoltare ale proiectului pe termen mediu.
"Investiţia în Spark Generation a însemnat, încă de la început, a lua parte la viitorul educaţiei. Viziunea Spark Generation pentru viitorul educaţiei şi profesionalismul fondatoarelor ne-a convins iniţial să investim. Am fost impresionaţi de ideile lor inovatoare şi de angajamentul puternic de a schimba modul în care elevii de liceu învăţă. Am apreciat energia, flexibilitatea şi rezultatele excelente ale echipei, aşa că am ales să continuăm să investim pentru a dezvolta produsul. Echipa deţine cunoştinţe aprofundate în industria educaţiei şi, deşi viitorul educaţiei nu este încă bine conturat, Spark Generation se află într-o poziţie excelentă pentru a valorifica cele mai noi tehnologii, pentru a aduce îmbunătăţiri majore, iar potenţialul lor de creştere este imens. Noilor potenţiali investitori care se gândesc să se alăture le putem spune că au în faţă o oportunitate fantastică de a investi într-un segment de piaţă care utilizează funcţii ale Inteligenţei Artificiale de mare valoare, care funcţionează şi sunt utilizate activ de profesori şi elevi", explică Piet Eenkhoorn, Board Member InQubator, programul de investiţii în startup-uri al Qubiz, companie care a investit de la început în Spark Generation.
Anul trecut, Spark Generation a închis o prima rundă de finanţare în valoare de 1,5 milioane de euro. Fondurile au fost folosite pentru finalizarea MVP-ului cu AI integrat, care a permis predarea şi învăţarea personalizată, un sprijin real pentru profesori, prin integrarea feedback-ului automatizat şi generarea automată sau asistată de AI a testelor. De asemenea, banii au fost folosiţi pentru extinderea la nivel internaţional, în acest moment, Spark Generation fiind prezent în licee din Grecia, Germania, Polonia, Muntenegru, Ucraina, Vietnam, şi pentru crearea de parteneriate strategice pentru intrarea pe pieţe noi precum India, Brazilia, Vietnam şi SUA.
"Platforma Spark Generation a avut un impact transformator asupra şcolii noastre, aliniindu-ne mai strâns cu standardele educaţionale europene şi îmbunătăţind considerabil experienţele elevilor şi ale profesorilor noştri. De la implementarea platformei Spark Generation am observat îmbunătăţiri semnificative în modul în care elevii noştri folosesc şi percep limba engleză. Elevii au trecut de la simpla citire şi scriere la ascultarea activă şi la comunicarea în engleză, lucru esenţial deoarece toate materialele din platformă sunt accesibile exclusiv în limba engleză. În plus, le-a crescut capacitatea de concentrare pe perioade extinse şi şi-au dezvoltat şi abilităţile de scriere. Cea mai utilă caracteristică a platformei pentru profesorii noştri a fost încă de la început funcţia de monitorizare în timp real a implicării şi progresului elevilor. Acest lucru a avut un impact pozitiv asupra modului în care ei gestionează şi sprijină parcursul educaţional al elevilor", spune Olesya Semukhina, Academic Manager la Dukley Academy, şcoală privată din Muntenegru, parteneră a Spark Generation.
Cu ajutorul fondurilor obţinute la finalul rundei de finanţare prin Seedblink, Spark Generation îşi propune scalarea modelului B2B şi dezvoltarea funcţionalităţilor cu AI integrat, pentru a ajunge în următorul an la 20.616 utilizatori şi 320 de licee înrolate în platformă.
"În 2024-2025, Spark vizează extinderea internaţională în Italia, Spania, Bulgaria şi Grecia, ţările europene cu cel mai mare număr de şcoli Cambridge din Europa (care susţin programul CLIL) şi care au un sistem educaţional similar cu cel din România, iar, pentru anul viitor, vizează extinderea în Portugalia, Ungaria, Serbia şi Republica Cehă, ţări non-native vorbitoare de limba engleză, unde există o cerere în creştere pentru educaţie internaţională. Prin parteneriate strategice, ne propunem să intrăm, cu produse dedicate, şi în ţări din Asia şi SUA, unde volumul cererii creşte exponenţial. Până în anul 2029, Spark îşi propune să ajungă la 327.000 de utilizatori, 5.120 de şcoli înrolate şi venituri de 32 de milioane de euro", explică Raluca Manole, cofondator şi Chief Marketing Officer al Spark Generation.