Huawei Technologies va avea nevoie de mai mult timp pentru a deveni cel mai mare producător global de telefoa-ne mobile inteligente, un obiectiv care iniţial ar fi urmat să fie realizat în trimestrul patru din 2019. La această concluzie a ajuns Shao Yang, director de strategie la divizia Huawei Consumer Business Group, într-un discurs rostit la expoziţia de tehnologie CES Asia, care se desfăşoară la Shanghai.
Conform datelor IDC, Huawei are o cotă de piaţă de aproape 30% pe plan global şi a livrat anul trecut 208 milioane de smartphone-uri, din care jumătate pe pieţele din afara Chinei. Cea mai importantă piaţă a companiei pentru modelele premium este Europa. În prezent, Huawei vinde aproximativ 500.000 - 600.000 de smartphone-uri pe zi, a estimat Shao Yang. Analiştii au avertizat că Huawei s-ar putea confrunta cu un declin de 25% al livrărilor anul acesta şi există chiar posibilitatea ca telefoanele sale mobile inteligente să dis-pară de pe pieţele internaţionale. Huawei este al doilea producător de smartphone-uri în funcţie de volum. Gigantul american Google, al cărui sis-tem de operare mobil Android echipează imensa majoritate a smartphone-urilor în lume, a anunţat recent că va începe să-şi suspende relaţiile cu compania chineză de telecomunicaţii Huawei, care face parte dintre cele considerate "riscante" de către Washington.
Pe fondul tensiunilor comerciale cu Beijingul, preşedintele american Donald Trump a interzis grupurilor americane să desfăşoare comerţ în telecomunicaţii cu companii străine considerate periculoase pentru securitatea naţională, o măsură ce vizează în special Huawei, gigantul chinez de telecomunicaţii, considerat "oaie neagră" de către Washington.
Livrările Huawei ar putea scădea anul acesta cu 4% - 24% dacă sancţiunile rămân în vigoare, conform analiştilor de la Fubon Research şi Strategy Analytics. De asemenea, companiile din sectorul tehnologic, cum ar fi Google şi ARM, au anunţat că vor opri livrările şi actualizările către Huawei. "Huawei ar putea dispărea anul viitor de pe piaţa telefoanelor mobile inteligente din Europa Occidentală dacă pierde accesul la Google", a apreciat Linda Sui, director în cadrul Strategy Analytics, care estimează că livrările Huawei ar putea scădea anul viitor cu încă 23%, dar crede că firma va supravieţui datorită cotei sale de piaţă din China. Fubon Research, care anterior previzionase că Huawei va livra anul acesta 258 de milioane de smartphone-uri, se aşteaptă acum la doar 200 de milioane de unităţi, în cel mai rău caz.
Huawei ar putea fi nevoit să concedieze mii de angajaţi şi "să dispară ca jucător global o perioadă", a apreciat Stewart Randall, de la compania de consultanţă Intralink. Potenţialii cumpărători ai dispozitivelor Huawei se vor îndrepta probabil către telefoanele mobile inteligente produse de Samsung Electronics şi Apple Inc, consideră analiştii.