Sphera Franchise Group, grup din industria de food service din România, a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa, prima jumătate a anului 2024 fiind cel mai bun prim semestru din istoria sa în ceea ce priveşte vânzările, EBITDA şi profitul net. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, Grupul a înregistrat o creştere de 6,4% a vânzărilor (ajungând la 740 mil. lei) şi un profit net de 40,6 milioane lei, mai mult decât dublu. Sphera Group a realizat, de asemenea, creşteri de două cifre la nivelul profitului operaţional al restaurantelor şi al EBITDA, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"În prima jumătate a anului, am obţinut rezultate financiare foarte bune, în ciuda condiţiilor de piaţă mai puţin favorabile, inclusiv o inflaţie mai mare decât cea preconizată şi un comportament prudent al consumatorilor. Performanţa noastră demonstrează încă o dată forţa strategiei şi puterea brandurilor din portofoliul nostru, susţinute de o echipă excepţională, căreia îi mulţumesc pentru succesul nostru de astăzi. Privind spre viitor, rămânem încrezători că strategia solidă, echipa puternică şi cei 30 de ani de experienţă vor continua să aducă rezultate", a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Piaţa din România a fost principalul contributor la performanţa Grupului în S1 2024, generând vânzări de 639,5 mil, lei, reprezentând peste 86% din total. KFC România este cel mai valoros activ din portofoliul Sphera, vânzările restaurantului ajungând la 544 mil. lei, mai mari cu 8,6% faţă de primul semestru din 2023.
Profitabilitatea s-a îmbunătăţit, de asemenea, în mod semnificativ, EBITDA având un trend puternic ascendent, la 78,9 mil. lei în prima jumătate a anului 2024, o majorare cu 50,7%. Aceasta se datorează în principal performanţei KFC România, cu o EBITDA de 70,3 mil. lei, un plus de 50,7% comparativ cu semestrul I din 2023. KFC Moldova a avut, de asemenea, o creştere de două cifre (+57,3%), în timp ce Taco Bell şi-a dublat EBITDA (+110,2%).
Această îmbunătăţire a fost în principal rezultatul măsurilor eficiente de control al costurilor puse în aplicare la nivelul întregului Grup. Ca urmare, ponderea cheltuielilor în restaurante în totalul vânzărilor a scăzut cu 3 puncte procentuale. Per total, toate brandurile au înregistrat creşteri de două cifre ale profitului operaţional al restaurantelor, cu excepţia Pizza Hut.
Marja EBITDA la nivel de Grup este foarte bună, de 10,7%, şi variază de la un brand la altul. Astfel, KFC Moldova are o cifră excelentă, de 22,4%, urmată de KFC România, cu 12,9%. Taco Bell, cel mai tânăr brand din portofoliul Sphera, a continuat să îşi îmbunătăţească marja, care a ajuns la 7,8% în prima jumătate a anului.
Profitul net al Grupului în semestrul I a crescut cu 109,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, ajungând la 40,7 mil. lei. Această dublare a profitabilităţii a fost susţinută de expansiunea la nivel operaţional şi de continuarea măsurilor de eficientizare. KFC România a fost motorul principal, obţinând un profit de 45,9 mil. lei, mai mare cu 74,4% faţă de perioada similară a anului trecut. KFC Moldova a consemnat, de asemenea, o îmbunătăţire considerabilă a profitului net, de 68,3%, până la 1,9 mil. lei, în timp ce Taco Bell a marcat prima sa jumătate de an profitabilă. Pizza Hut a făcut progrese în procesul de reorganizare, reducându-şi pierderile nete la 5,7 mil. lei, cu 6% mai mici decât în S1 2023.
Performanţa din primul semestru se datorează atât extinderii reţelei, cât şi creşterii vânzărilor în restaurantele existente. Grupul a deschis 7 noi restaurante KFC între 30 iunie 2023 şi 30 iunie 2024, toate în România, în timp ce două deschideri suplimentare au avut loc în iulie 2024. În ceea ce priveşte raportul dintre datoria netă şi EBITDA, acesta s-a menţinut la un nivel redus, de 0,4.
Performanţă îmbunătăţită în T2 2024
Al doilea trimestru a continuat seria recordurilor înregistrate de Sphera Group, fiind cel mai bun al doilea trimestru al anului din istorie în ceea ce priveşte vânzările, EBITDA şi profitul net. Vânzările totale s-au situat la 374,1 mil. lei, susţinute de majorări pe toate cele trei pieţe, trend ce semnalează un an promiţător. Istoric, Sphera înregistrează creşteri ale vânzărilor de la un trimestru la altul, iar ultimele trei luni ale anului au de obicei cele mai bune rezultate. Pentru 2024 se aşteaptă ca această tendinţă să persiste.
"Rezultatele obţinute în această perioadă reflectă hotărârea noastră de a ne respecta angajamentele faţă de toţi stakeholderii. Am eficientizat activitatea, continuând managementul judicios al costurilor, realizând ajustări la nivelul reţelei de restaurante şi capitalizând oportunităţi de optimizare. Aceste eforturi ne-au permis să ne consolidăm poziţia pe piaţă şi să creştem profitabilitatea, menţinând în acelaşi timp un echilibru sănătos între investiţii şi costurile de operare. Creşterea valorii acţiunilor este o dovadă clară a încrederii şi sprijinului de care ne bucurăm din partea comunităţii noastre de investitori în ceea ce priveşte măsurile pe care le luăm şi vom ne continua demersurile care s-au dovedit de succes", a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.
În T2 2024, EBITDA a urmat o evoluţie pozitivă, ajungând la 39,1 mil. lei, o majorare de 35,7% faţă de perioada similară a anului anterior, în timp ce profitul net al Grupului a înregistrat o creştere anuală remarcabilă, de 59,1%, ajungând la 19,2 mil. lei. Toate brandurile, cu excepţia Pizza Hut, au încheiat trimestrul al doilea cu rezultat net pozitiv.
Evoluţie pozitivă pe piaţa de capital şi dividend suplimentar în 2024
Preţul acţiunilor SFG s-a aflat pe un trend puternic ascendent în primul semestru din 2024, înregistrând o apreciere de 47,1%, comparativ cu 18,7% pentru indicele BET. Randamentul total al acţiunilor SFG în S1 2024, inclusiv dividendul plătit la 6 iunie, a fost de 51,2%, faţă de creşterea de 25,2% a indicelui BET-TR din aceeaşi perioadă.
Pentru a crea cele mai bune condiţii de tranzacţionare pentru acţionarii companiei şi pentru a susţine lichiditatea acţiunilor, Sphera Group a semnat, în această perioadă, un parteneriat pentru un al doilea market maker.
De asemenea, pentru a recompensa încrederea acţionarilor în companie, Sphera intenţionează să realizeze o nouă distribuţie de dividende anul acesta. În acest sens, a fost convocată Adunarea Generală a Acţionarilor pentru data de 7 octombrie. Consiliul de Administraţie propune un dividend brut de 1,05 lei/acţiune, din profitul neredistribuit al anului 2023.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Albert în data de 30.08.2024, 13:20)
Niciun comentariu? Că e scumpă... Că vinde junk-food... Chiar nimic?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 15:26)
Ce vrei să zici, ca nu e junk food?
Pune o pizza de la Pizza Hut în dulap, ca rezistă 3 ani fără să mucegaiasca.
Sănătate curată.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 16:15)
apai asta reprezinta un plus
alt motiv de crestere
daca nu ai marfa perisabila chiar nu mai conteaza inventory :))))
1.3. niciodata in viata (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de cocosurosu în data de 30.08.2024, 19:32)
nu voi manca mec kefsi sau alte mizerii
2. Chiar vand junk food!
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 14:00)
M-am uitat pe retzetarul de la pizza pe care o vand: carnea e toata congelata si contine glutamat de potasiu, ca sa-i dea gust!
Enjoy!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 14:55)
Ce să-ți spun că ceilalți vând proaspăt (gen Mec,BurJin,Sab,Sparta etc) Iar carnea de pui de la tăiței tocmai ce au jumulit găina..
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 16:25)
Nu e adevarat:
Astia cresc deja pui cu taietei in loc de pene! Nici nu-i mai jumulesc, ii arunca direct in tigaie.
Btw, asta imi aminteste de cand am fost prima data in italia. M-au intrebat daca vreau penne la cina, iar eu le-am zis ca prefer doar carnea de la gaina...
3. fără titlu
(mesaj trimis de Albert în data de 30.08.2024, 18:16)
Sunteți conștienți cu toții că profilul acestui site nu ține de gastronomie, ci de bursă? Întreb, nu dau cu parul...
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 21:22)
ieftina la PER de 20. cam ca McDonald's Corporation