STADA anunţă creştere vânzărilor precum şi a profitului cu două cifre procentual, în prima jumătate a anului 2023. Vânzările grupului au crescut cu 16% la 2,1 miliarde euro1 în timp ce EBITDA s-a îmbunătăţit cu 30%, până la 509 milioane euro în primele şase luni ale anului 2023. Primul semestru din 2023 este o dovadă a creşterii continue şi susţinută a STADA. Compania şi-a dublat profitul în ultimii cinci ani, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.
"Scopul, valorile şi strategia STADA reprezintă baza pentru creşterea noastră de două cifre în vânzări şi profit. Prin acest input, suntem pe drumul cel bun pentru a depăşi vânzări de 4 miliarde euro şi EBITDA de 1 miliard euro în acest an", a comentat Peter Goldschmidt - CEO-ul Grupului.
Potrivit sursei citate, în prima jumătate a anului 2023, STADA a realizat etape importante în sprijinul accesului pacienţilor la medicamentele de care au nevoie. În SUA, FDA a aprobat exporturile de substanţă medicamentoasă biologică epoetină către pieţele sale, de la o unitate a companiei din Uetersen, Germania. În acelaşi timp, autorităţile din Uniunea Europeană au confirmat că noua fabrică din Tuy Hòa, Vietnam respectă standardele europene stricte de bune practici de fabricaţie (GMP), ceea ce deschide exporturile către Europa pentru fiabilitatea continuă a aprovizionării. Între timp, construirea hub-ului farmaceutic din Turda, România progresează în linie cu graficul. Cu o investiţie de peste 50 de milioane euro, acesta se va adăuga la capacitatea substanţială a reţelei STADA de aprovizionare din Europa.
Prin iniţiative cum ar fi celulele fotovoltaice din Vietnam şi conceptele de design şi liniile tehnologice de vârf de gamă în industria de profil din Turda, STADA continuă să avanseze în contribuţia la furnizarea sustenabilă de medicamente. Agenţia independentă Sustainalytics a emis îmbunătăţirea reducerii ratingului de risc al STADA de la 26,7 în prima jumătate a anului 2022 la 21,6 în primele şase luni ale acestui an.
În domeniul Consumer Healthcare (OTC-uri şi suplimente alimentare) mai multe lansări şi extinderi de linii, cuplate cu integrarea cu succes a achiziţiilor recente au propulsat o creştere ajustată de 19% până la vânzări de 870,6 milioane euro în prima jumătate a anului 2023. După rezultate excelente pentru mai multe categorii de produse şi pe pieţe multiple, CHC a fost cel mai mare segment strategic de afaceri al STADA, reprezentând 42% din cifra de afaceri a grupului. Câştigarea cotei pe o piaţă în expansiune a fost amplificată de multe oferte de noi produse, activităţi recente de dezvoltare a afacerilor, cum ar fi acorduri de distribuţie pentru întregul portofoliu CHC al Sanofi, în aproximativ 30 de ţări din Europa şi Eurasia. Statutul STADA de partener de încredere în CHC a fost confirmat şi prin anunţul de la jumătatea lunii iulie a acestui an privind achiziţia unui alt grup de branduri de la Sanofi, incluzând picăturile pentru ochi Antistax, Lomudal, Omnivit şi Opticrom.
În domeniul Generice, lansări incluzând anticoagulantul apixaban în ţări cum ar fi Regatul Unit, medicamentul pentru diabet sitagliptin pe mai multe pieţe europene, agentul antiparazitar permethrin şi calmantul tapentadol au contribuit la creşterea vânzărilor ajustate ale STADA cu 8% până la 756,2 milioane euro în prima jumătate a anului 2023. Domeniul de Generice reprezintă 37% din vânzările grupului. Fiabilitatea consistentă a furnizării prin investiţii în niveluri puternice de inventar, construirea capacităţii interne şi dubla sursă a ingredientelor active au permis STADA să se ridice la nivelul cererii. A rezultat depăşirea de către STADA a pieţei şi captarea cotei de retail în mai multe ţări. Câştigurile cotei de piaţă au avut loc în numeroase ţări, inclusiv Austria, Bulgaria, Croaţia, Danemarca, Franţa, Lituania, România, Serbia, Slovenia şi Elveţia. Mai multe lansări în categorii terapeutice, cum ar fi cardiovascular şi diabet, s-au adăugat la creşterea peste nivelul pieţei, arată sursa citată.
Vânzările diviziei Speciality (medicamente biosimilare) sunt în avans cu 24% la o bază ajustată de 432,1 milioane euro în prima jumătate a acestui an şi reprezintă 21% din vânzările grupului. În prima jumătate a anului 2023, domeniul de Specialitate al STADA a atins un alt obiectiv odată cu intrarea pe piaţa oftalmologică din Europa, prin introducerea Ximluci, o alternativă biosimilară la brandul de referinţă Lucentis, în mai multe ţări, inclusiv Germania şi Regatul Unit. Ximluci este al şaselea biosimilar din portofoliul STADA, cu lansări anterioare cum ar fi Hukyndra (adalimumab), care continuă să câştige tracţiune şi să sprijine accesul pacienţilor în mai multe ţări. Terapia pentru osteoporoză cu Movymia (teriparatide) continuă să conducă piaţa biosimilarelor, continuând lucrările pentru aducerea pe piaţă a următorului biosimilar, ustekinumab, se mai arată în comunicat.