Producătorul de automobile Stellantis a anunţat ieri o creştere de 14% a veniturilor nete din primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, livrările fiind stimulate de reducerea presiunilor asupra lanţului de aprovizionare cu semiconductori, transmite CNBC.
Compania cu sediul central în Ţările de Jos, formată în 2021 prin fuziunea grupului italo-american Fiat Chrysler şi a grupului francez PSA, a înregistrat în primul trimestru venituri nete de 47,2 miliarde de euro (52 de miliarde de dolari).
Producătorul Jeep, Dodge, Peugeot şi al altor mărci a declarat că livrările consolidate au crescut cu 7% faţă de primul trimestru din 2022, la 1,48 milioane, ca urmare "a îmbunătăţirii îndeplinirii comenzilor de semiconductori".
"Amprenta noastră globală şi portofoliul divers de produse înseamnă că suntem bine poziţionaţi pentru a continua să oferim performanţe financiare puternice pe tot parcursul anului", a declarat directorul financiar Richard Palmer.
Compania a iniţiat, de asemenea, o răscumpărare de acţiuni în valoare de 1,5 miliarde de euro, prima tranşă de 500 de milioane de euro fiind estimată să fie finalizată în iunie, şi a confirmat că un dividend ordinar de 1,34 de euro pe acţiune va fi plătit acţionarilor azi.
Industria auto globală a avut de suferit în 2022 din cauza deficitului de semiconductori, după ani de întreruperi ale lanţului de aprovizionare care au avut un efect secundar asupra economiei globale.
Cu toate acestea, aceste presiuni s-au diminuat în ultimele luni.
Vânzările globale de vehicule electrice (BEV) au crescut cu 22% faţă de primul trimestru din 2022, Stellantis intenţionând să lanseze nouă BEV-uri noi în acest an, în încercarea de a stabili un portofoliu de 47 până la sfârşitul anului 2024.
Începutul puternic a permis Stellantis să-şi confirme previziunile pentru întregul an pentru 2023, după ce a postat rezultate anuale record în 2022.