Relaţia angajator - angajat poate ajunge la un alt nivel, lucrurile putând fi evaluate foarte corect încă din faza interviului. IBM a pus la punct un sistem prin care încearcă să prevadă, cu ajutorul inteligenţei artificiale, performanţă profesională viitoare a propriilor angajaţi.
Gigantul american foloseşte în acest scop inteligenţa artificială Watson, care conform IBM este una dintre cele mai avansate entităţi de AI din lume la ora actuală. Watson analizează experienţa şi realizările anterioare ale angajaţilor pentru a calcula cum vor performa aceştia pe viitor. AI-ul evaluează angajaţii şi în funcţie de potenţialele noi abilităţi pe care aceştia le-ar fi dobândit ca urmare a cursurilor interne de formare.
Managerii companiei apelează la estimările făcute de Watson când iau decizii legate de creşteri salariile, bonusuri şi promovări, informează news.ro. Specialiştii companiei americane au comparat performanţa reală din cursul unui an cu previziunile realizate anterior de Watson şi au constatat că acesta are o acurateţe de 96%.
În condiţiile în care multe joburi evoluează continuu şi diferă de la an la an, evaluarea angajaţilor strict pe baza performanţelor anterioare îşi pierde din relevanţă pentru angajator. Acesta are nevoie să ştie cum se va descurca un angajat la condiţiile viitoare ale jobului. IBM este una din marile companii care se plâng că nu găsesc suficienţi angajaţi cu aptitudinile necesare joburilor disponibile. În medie, un angajat al acestei firme urmează 60 de ore de educare în cadrul diverselor cursuri interne.