În 2016, 3,48% din români îşi doresc ca produsele din tâmplărie PVC pe care le cumpără să provină de la un producător mare sau să fie realizate într-o fabrică mare, faţă de 2,42% în 2014, conform unui studiu realizat de D&D Research pentru Electric Plus, compania deţinătoare a brandului Barrier.
"Cele mai recente date arată că numărul românilor care îşi aleg tâmplăria PVC în funcţie de serviciile de postvânzare de calitate oferite de furnizor, precum reparaţiile şi reglajele, a crescut cu 2% în 2016, comparativ cu anul 2014. Se mai remarcă o creştere de 1,76% şi în cazul românilor care îşi achiziţionează tâmplăria PVC în funcţie de proteţia anti-efracţie pe care aceasta o oferă. Fiabilitatea produsului este, însă, unul dintre criteriile tehnice care înregistrează cea mai mare creştere în 2016, 2,52%, faţă de perioada similiară din 2014. Altfel spus, tot mai mulţi români îşi doresc să achiziţioneze produse din această categorie care să reziste la utilizare îndelungată. Un procent aflat, de asemenea, în creştere de la 2,42% în 2014 la 3,48% în 2016, este cel al românilor care îşi doresc ca produsele din tâmplărie PVC pe care le cumpără să provină de la un producător mare/să fie realizate într-o fabrică mare", se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
De asemenea, în 2016, 7,49% dintre români îşi doresc ca raportul calitate-preţ să facă produsul o investiţie rentabilă în timp, cu 1,28% mai mulţi comparativ cu 2014.
În acelaşi timp, tot mai mulţi cumpărători (2,52%) îşi doresc ca produsul achiziţionat să fie fabricat cu ajutorul tehnologiilor înalte şi moderne, cu aproape un procent mai mult faţă de 2014 (0,83%).
"Dacă în urmă cu doi ani, 27% dintre români erau interesaţi de izolarea termică pe care o oferă produsele PVC, în 2016 doar 22,94% dintre cumpărători mai sunt interesaţi de acest aspect. Tot în scădere este şi interesul cumpărătorilor pentru protecţia fonică oferită de tâmplăria PVC, de la 16,33% în 2014 la 13,74% anul acesta. Surprinzător, preţul nu mai este un argument decisiv pentru cumpărătorii români, criteriul comercial al preţului bun fiind în scădere cu 4,14%, de la 25,94% (2014) la 21,80% (2016). Tot în scădere cu aproape 3% (2,98%) este şi numărul românilor interesaţi de promoţii la tâmplăria PVC. Dacă în 2014, 11,05% cumpărători erau interesaţi de produsele aflate la promoţie, în 2016 procentul acestora s-a redus la 8,52%", se mai arată în comunicat.
Datele mai arată că, în 2016, s-a dublat numărul românilor interesaţi ca tâmplăria PVC pe care o cumpără să aibă cele mai recente inovaţii, mai exact s-a înregistrat o creştere de la 3,29% la 6,41%. Alţi 11,60% dintre românii care cumpără tâmplărie PVC sunt interesaţi de termenul mare de garanţie, faţă de cei 7,18% din urmă cu doi ani.
În 2016, 73,6% dintre români şi-au montat tâmplărie PVC în locuinţe, iar 26,4% urmează să facă o astfel de investiţie până la finele anului, mai arată datele aceleiaşi cercetări.
Studiul a fost realizat în luna aprilie 2016, pe un eşantion reprezentativ de 980 de persoane cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, cu o marjă de eroare de 3,3%, conform sursei citate.