Generaţia Z, cea mai tânără categorie de consumatori (16-24 de ani), care stabileşte pe termen mediu şi lung tendinţele pieţei, revine în bănci şi la birou mai responsabilă şi mai pregătită pentru neprevăzut, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, aceasta este una dintre concluziile studiului "Insights PulseZ", realizat recent de organizaţia Romanian Business Leaders (RBL), în parteneriat cu AEGON România, pe un eşantion de peste 1200 de respondenţi. Cercetarea arată că interesul tinerilor pentru asigurări este în creştere, 73% (faţă de 71% în 2021), aceştia considerându-le un instrument financiar util. De asemenea, unul din cinci tineri participanţi la sondaj are deja o asigurare de viaţă, în timp ce 40% iau în calcul să încheie una în viitorul apropiat.
Cele mai populare tipuri de asigurări, care le reflectă preocupările şi priorităţile în acest an, sunt cele pentru afecţiuni grave, în creştere cu 7 procente (62%, faţă de 55% în 2021) şi accident, în creştere cu 5 procente (41%, faţă de 36% în 2021). În acelaşi timp, se observă că, odată cu atenuarea efectelor pandemiei, asigurările cu spitalizare (inclusiv cu diagnostic Covid) nu mai sunt atât de interesante pentru reprezentanţii generaţiei tinere, înregistrând o scădere de la 50% în 2021, la 36% în 2022.
Concluziile vin să confirme, cu cifre în creştere, tendinţele identificate în versiunea precedentă a sondajului (2021). Adolescenţii şi tinerii adulţi "Z" ies din pandemie mai preocupaţi de identificarea unui plan de siguranţă şi de a investi într-o asigurare, iar dacă în anii pandemici de vârf erau îngrijoraţi mai ales de o posibilă spitalizare, în prezent, atenţia lor pare să se mute spre riscurile comune, precum accidentele.
"Studiem an de an şi încercăm să anticipăm atitudinile tinerei generaţii faţă de viitor şi faţă de planificarea financiară, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor noastre de asigurare, iar concluziile ne bucură şi ne motivează. Observăm, faţă de anul trecut, o migrare a interesului celor foarte tineri de la asigurări cu spitalizare spre asigurări în caz de accident. Este normal, contextul pandemic s-a relaxat, ne întoarcem la viaţa socială, iar apetitul pentru ieşiri şi călătorii a revenit la normal. Riscul de accidente rămâne ridicat şi este liniştitor că tinerii aleg să fie prevăzători în faţa acestor pericole", a declarat Sînziana Maioreanu, CEO AEGON România.
Confruntată în ultimii ani cu preocupări majore, privind nu numai starea de sănătate şi veniturile, ci şi economiile şi stilul de viaţă, Generaţia Z îşi maturizează obiceiurile de consum şi caută repere şi îndrumare. Mai mult de jumătate dintre tineri (56%) admit că nu ştiu de unde să îşi ia informaţii despre pachetele de asigurare care li se potrivesc. Misiunea AEGON este aceea de a continua educarea tinerilor atât în medii cu acces direct, cât şi prin intermediul generaţiilor mai mari, cultivând responsabilitatea financiară sub formă de cultură de familie. Rezultatele sunt încurajatoare: 75% dintre tinerii asiguraţi au vârste între 16 şi 21 de ani, ceea ce denotă implicarea părinţilor în decizia de asigurare.
"Nu putem ignora lecţiile dure ale ultimilor doi ani, dar ne place să credem că am putut contribui, la rândul nostru, cu informaţii şi soluţii practice pentru a atenua îngrijorările românilor din toate generaţiile. De pildă, am lansat anul acesta asigurarea Fii Precaut, cu spitalizare în caz de accident sau boală (inclusiv Covid), care a fost foarte bine primită de clienţii noştri şi chiar premiată recent la Gala Premiilor Pieţei Asigurărilor. De asemenea, am publicat de curând un ghid gratuit de educaţie financiară pentru întreaga familie, care propune soluţii de planificare şi de economisire pe înţelesul fiecărui membru. Şi nu ne oprim aici. Educarea publicului face parte din misiunea noastră, pentru că ne dorim ca oamenii, şi în special tinerii, să ştie că precauţia şi siguranţa sunt accesibile", a mai spus Sînziana Maioreanu.
Studiul RBL - AEGON, derulat în luna august 2022, a colectat şi analizat opinii cu metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview), pe un eşantion de 1212 tineri români, echilibrat din punct de vedere al genului, regiunii şi mediului de rezidenţă, şi are o marjă de eroare de 2,9%. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor şi dorinţelor tinerilor din România, membri ai Generaţiei Z, în noul context pandemic, se mai arată în comunicat.