STUDIU BEKO: 9 din 10 persoane recunosc că ignoră cele mai bune practici în materie de economisire a energiei

S.B.
Miscellanea / 12 ianuarie 2023

9 din 10 persoane recunosc că ignoră cele mai bune practici în materie de economisire a energiei

Aproape 9 din 10 (89%) participanţi la un studiu internaţional efectuat de Beko recunosc că ignoră cele mai bune practici în materie de economisire a energiei în locuinţă, în ciuda faptului că 80% declară că ştiu cum ar trebui să îşi folosească aparatele electrocasnice într-un mod eficient din punct de vedere energetic.

Sondajul analizează atitudinile şi comportamentele consumatorilor din mai multe ţări în ceea ce priveşte eficienţa energetică şi face parte din cel mai recent demers al companiei de a afla mai multe informaţii despre utilizarea electrocasnicelor.

Potrivit aceleiaşi surse, 87% dintre cei chestionaţi spun că eficienţa energetică este importantă şi 78% afirmă că sunt interesaţi să cumpere produse cu astfel de caracteristici. Cu toate acestea, 89% dintre respondenţi recunosc că au comportamente care duc la risipă de energie, cum ar fi: 37% lasă dispozitivele la încărcat mai mult timp decât este necesar, 29% lasă uşa frigiderului deschisă până se hotărăsc ce anume să mănânce, 20% lasă congelatorul în priză chiar şi atunci când este gol.

Mai mult, aproape 3 din 5 respondenţi (59%) se tem că vor alege o setare greşită atunci când folosesc aparatele electrocasnice, aşa că rămân la aceeaşi setare, de multe ori ineficientă. Acest tip de comportament care se manifestă ca "Fobia Setărilor", cum a fost identificată de Beko - "Settingsphobia" - este de vină într-o mare măsură pentru practicile energetice ineficiente ale populaţiei.

Generaţia Z este cea mai informată despre eficienţa energetică, dar face greşeli

Potrivit sondajului, generaţia Z s-a dovedit a fi una dintre cele mai informate categorii demografice în ceea ce priveşte eficienţa energetică, peste 60% dintre respondenţi spunând că citesc instrucţiunile de fiecare dată când cumpără un aparat nou. În ciuda informaţiilor pe care cei din generaţia Z le deţin, datele arată că aceştia fac adesea greşeli în folosirea electrocasnicelor. Astfel, 76% spun că au folosit o setare greşită, ceea ce a dus la stricarea alimentelor sau băuturilor ori la deteriorarea hainelor.

Generaţia peste 64 de ani este adepta comportamentelor de economisire a energiei, dar este mai puţin interesată de achiziţionarea acestui tip de electrocasnice

În ceea ce îi priveşte pe cei peste 64 de ani, studiul arată că sunt în mare proporţie adepţi ai comportamentelor care duc la economisirea energiei, dar sunt cel mai puţin interesaţi de acest tip de electrocasnice.

Astfel, sondajul relevă că cei peste 64 de ani sunt generaţia care acordă cea mai puţină importanţă eficienţei energetice atunci când cumpără produse noi - doar 6 din 10 (63%) iau măsuri în acest sens, comparativ cu 81% în cazul milenialilor. Aproape 7 din 10 (67%) nu sunt interesaţi să înlocuiască electrocasnicele pe care le deţin. Cu toate acestea, cei peste 64 de ani fac parte din generaţia care spune că este cea mai conştientă de utilizarea în cel mai eficient mod posibil a electrocasnicelor (86%), în ciuda faptului că majoritatea utilizează o singură setare la maşina de spălat rufe.

Sondajul oferă şi alte informaţii despre modul în care atitudinile şi cunoştinţele cu privire la cele mai bune practici în materie de eficienţă energetică diferă în funcţie de grupele de vârstă. Persoanele cu vârsta peste 64 de ani menţionează ca fiind practici ineficiente lăsarea cuptorului pornit fără a fi folosit (56%) şi pornirea încălzirii pentru uscarea rufelor cu ferestrele deschise (56%), în timp ce aproape o treime (28%) din generaţia X recunoaşte că a lăsat congelatorul gol în priză.

Studiul a fost realizat în septembrie 2022 de Beko, în colaborare cu OnePoll, şi a inclus în total 6.000 de proprietari şi chiriaşi din Marea Britanie, Africa de Sud şi Thailanda.

"Aceste date ne oferă o perspectivă fascinantă asupra modului în care atitudinile faţă de eficienţa energetică evoluează în mai multe ţări. Eforturile Beko sunt în direcţia unor produse de înaltă calitate, care răspund nevoilor în schimbare ale consumatorilor noştri şi ale mediului. Căutăm în permanenţă să oferim soluţii pentru o viaţă mai sustenabilă, bazându-ne pe tehnologii cum este cunoscuta AquaTech®. În acelaşi timp, este important să înţelegem ce se întâmplă la nivelul gospodăriilor din acest punct de vedere, întrucât ne ajută să vedem cum putem ajuta", a declarat Akin Garzanli, Chief Marketing Officer Arçelik.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb