Şapte din zece români din mediul urban folosesc tehnologia pentru activităţi legate de sănătate, arată un studiu realizat în cadrul platformei Bold by Lowe Group, de agenţia Medic One în parteneriat cu iSense Solutions, potrivit unui comunicat de presă trimis Redacţiei. 58% dintre aceştia susţin că au un control mai mare asupra stării de sănătate, alte beneficii indicate fiind un stres redus referitor la afecţiunile proprii sau ale familiei (44%) şi o comunicare mai uşoară cu medicii (42%).
Jumătate dintre românii care utilizează tehnologia o fac pentru a se informa, în timp ce 35% o folosesc pentru organizarea stării de sănătate sau a tratamentului medical (programări, remindere), 29% pentru monitorizarea indicilor de sănătate şi 23% pentru comunicarea cu medicii sau cu alţi pacienţi. Dintre românii care se informează online pe subiecte legate de sănătate, cei mai mulţi au folosit în ultimul an forumuri generale (74%), platforme online specializate (69%), grupuri din social media (37%), bloguri (32%) sau chat cu prietenii din social media (31%), conform sursei.
Potrivit studiului, 67% dintre cei care folosesc tehnologia în sănătate: dispozitive inteligente (brăţară fitness, pedometru), aplicaţii mobile şi/sau platforme online (reţele sociale, email, forumuri) au început să o facă din proprie iniţiativă, 15% la recomandarea medicului, 11% la a familiei sau prietenilor şi 5% la a altor pacienţi. Românii sunt deschişi consultaţiilor virtuale, pentru a pune întrebări medicilor, aflarea mai multor detalii (89%) şi interpretarea investigaţiilor medicale (87%), monitorizarea evoluţiei afecţiunii (74%), prescrierea tratamentului (72%) sau diagnostic (44%).
Cei mai mulţi dintre români şi-ar dori să folosească aplicaţii sau platforme online pentru programările medicale (78%), accesul la informaţii despre boli sau tratament verificate de experţi (65%), găsirea medicilor specialişti potriviţi în funcţie de simptome şi aflarea reputaţiei acestora sau opinia altor pacienţi (61%), ţinerea evidenţei rezultatelor analizelor şi a istoricului medical (57%), ţinerea evidenţei administrării tratamentului (51%), monitorizarea stării de sănătate sau evoluţia afecţiunii (47%) sau suport pentru sarcini administrative (44%), potrivit sursei.
Referitor la starea actuală de sănătate a românilor din mediul urban, 35% au declarat că suferă de boli cronice (50% având peste 45 de ani şi 24% având sub 45 de ani). Cei mai mulţi sunt interesaţi de prevenţie (58%) şi de informaţii actualizate legate de sănătate (34%). Românii au preferat în ultimul an serviciile private de sănătate mai mult decât pe cele publice pentru analize medicale de laborator (61% vs. 40%) şi pentru teste de imagistică (37% vs. 27%), în timp ce serviciile de stat au fost folosite în cazul spitalizărilor (39% vs. 9%) şi al intervenţiilor chirurgicale (25% vs. 11%).
Oana Cociaşu, Managing Partner, Medic One, a precizat: "Deşi tehnologia îi face să se simtă în control şi mai puţin stresaţi, majoritatea românilor se informează din surse neautorizate şi neverificate precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătăţii lor. De aceea, recomandarea noastră este ca medicii, mai ales cei specialişti, să comunice mai mult în online pentru a ajunge la pacienţi şi pentru a minimaliza astfel influenţa surselor nesigure sau înşelătoare".
Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions, a explicat: "Faptul că majoritatea românilor folosesc tehnologia în domeniul sănătăţii din proprie iniţiativă arată un potenţial foarte important de creştere a utilizării acesteia în cazul unor eforturi mai mari de promovare din partea medicilor, farmaciştilor sau furnizorilor de servicii medicale. Un public foarte important, pe lângă pacienţi, îl reprezintă cei care au grijă de sănătatea altora. 6 din 10 români din mediul urban au în îngrijire alte persoane, în special membri mai în vârstă ai familiei (35%) sau copii sub 12 ani (21%)".
Studiul a fost realizat de iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe, pe un eşantion de 1.360 de respondenţi majori din mediul urban, care utilizează internetul. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în perioada aprilie - mai 2017, şi sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-2,66%, la un nivel de încredere de 95%.
Lowe este un grup de comunicare care oferă servicii în comunicare şi marketing. Bold by Lowe Group este o platformă care include o serie de evenimente şi studii realizate în parteneriat cu firma iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente tendinţe din domenii cheie, ajutând brandurile să vândă mai bine.
Medic One este o agenţie specializată în marketing şi comunicare medicală, care asigură servicii de consultanţă, strategie, creaţie şi implementare de campanii de comunicare medicală în offline şi online. iSense Solutions foloseşte tehnologii de sondare a consumatorului şi oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanţă în comunicare, digital şi vânzări.