STUDIU BOSTON CONSULTING GROUP - MASSACHUSSETS INSTITUTE OF TECHNOLOGY: La nivel global, aproape 60% dintre managerii de companii cu funcţii executive, au o strategie IA

J.P.
Miscellanea / 3 noiembrie 2020

La nivel global, aproape 60% dintre managerii de companii cu funcţii executive, au o strategie IA

Un studiu realizat recent de MIT Sloan Management Review (MIT SMR), BCG GAMMA şi BCG Henderson Institute arată o creştere semnificativă în utilizarea inteligenţei artificiale (IA): 57% dintre respondenţi realizează proiecte pilot sau implementează IA, 59% au o strategie IA şi 70% înţeleg modul în care IA poate genera valoare pentru afaceri; aceste cifre sunt semnificativ mai mari decât acum patru ani. Mai mult, un număr din ce în ce mai mare de companii recunoaşte că este important ca afacerea să îşi sporească competenţele IA, conform unui comunicat trimis redacţiei.

În ciuda acestor tendinţe, doar una din zece companii generează beneficii financiare semnificative din IA. De ce un număr atât de mic? Cercetările BCG arată că aceste companii îşi modifică în mod specific procesele pentru a facilita învăţarea organizaţională cu IA. O mai bună învăţare organizaţională le permite să se adapteze si sa acţioneze rapid atunci când apar schimbări: accentul este pus in mod strategic pe învăţarea organizaţională şi nu doar pe învăţarea automată.

Învăţarea organizaţională cu IA poate fi solicitantă. Este nevoie ca oamenii şi tehnologia să lucreze nu numai împreună, ci şi să înveţe unii de la ceilalţi, iar acest lucru necesită timp, o metodologie specifica aplicata într-un context adecvat. Acest ciclu de învăţare reciprocă face ca atât oamenii cat şi tehnologia să devină mai inteligenţi, mai relevanţi şi mai eficienţi. Învăţarea reciprocă între om şi tehnologie este esenţială pentru succesul cu IA, dar este dificil de realizat la scară largă.

BCG a analizat răspunsurile a mai mult de 100 de întrebări din cadrul sondajului pentru a înţelege mai bine ce le permite companiilor să genereze beneficii financiare semnificative din IA si a constatat că a avea elementele de bază (cum ar fi datele, tehnologia şi oamenii potriviţi) organizate în jurul unei strategii corporative nu este suficient. Doar 20% dintre companii obţin beneficii financiare semnificative doar cu ajutorul acestor elemente fundamentale. Obţinerea elementelor de bază şi construirea de soluţii IA care pot fi implementate şi utilizate îmbunătăţesc şansele de a obţine beneficii financiare semnificative, însă de doar 39%. Constatarea cheie a BCG: doar atunci când organizaţiile adaugă capacitatea de învăţare cu IA se pot obţine beneficii semnificative. Astfel, învăţarea organizaţională cresc şansele unei organizaţii de a genera beneficii financiare semnificative la 73%.

Organizaţiile care învaţă şi se dezvoltă cu ajutorul IA prezintă trei caracteristici esenţiale:

Facilitează învăţarea sistematică şi continuă între oameni şi tehnologie: Învăţarea organizaţională cu IA nu reprezintă doar o tehnologie care învaţă să fie autonomă, oamenii care "predau" tehnologiei sau tehnologii care "învaţă" oamenii: sunt toate trei la un loc. Organizaţiile care permit oamenilor şi tehnologiilor să înveţe continuu unii de la ceilalţi, utilizând toate cele trei metode, au şanse de cinci ori mai mari să obţină beneficii financiare semnificative decât organizaţiile care abordează o singură metodă.

Dezvoltă mai multe moduri în care oamenii şi tehnologia pot interacţiona, în moduri diferite, în funcţie de context: învăţarea reciprocă cu IA provine din aceste interacţiuni om-tehnologie; implementarea modului (modurilor) de interacţiune adecvat(e) în contextul adecvat este esenţială.

De exemplu, unele situaţii pot necesita un sistem IA pentru a face o recomandare, iar oamenii să decidă dacă îl vor implementa. Unele medii mai complexe pot necesita ca oamenii să genereze soluţii, iar IA să evalueze calitatea acestor soluţii. Avem în vedere cinci moduri de a structura interacţiunile om-tehnologie. Organizaţiile care utilizează în mod eficient toate cele cinci moduri de interacţiune, au de şase ori mai multe şanse de a obţine beneficii financiare semnificative în comparaţie cu organizaţiile care utilizează doar un singur mod de interacţiune.

Se transformă prin intermediul învăţării şi învaţă pentru a se transforma: structurarea interacţiunilor om-maşinărie, pentru a învăţa prin metode multiple, necesită schimbări semnificative şi uneori incomode. Organizaţiile care fac modificări ample ale mai multor procese au şanse de cinci ori mai mari să obţină beneficii financiare semnificative în comparaţie cu cele care fac doar câteva modificări la câteva procese. Aceste organizaţii nu îşi schimbă doar procesele pentru a utiliza IA, ci îşi schimbă procesele ca răspuns la ceea ce învaţă de la IA.

Învăţarea organizaţională cu IA necesită, se bazează şi conduce la schimbări organizaţionale semnificative. Acest raport oferă o viziune clară, bazată pe dovezi, despre modul de gestionare a învăţării organizaţionale cu AI.

Coautorul raportului, Shervin Khodabandeh: "Chiar dacă tot mai multe companii investesc în tehnologii IA şi lansează noi iniţiative, doar o mică parte a acestora obţin un câştig semnificativ. Grupul de companii care ştie să beneficieze de inteligenţa artificială creează sisteme integrate AI-Human, în care IA învaţă de la om, iar omul învaţă de la IA. Important este ca cele două să aibă cât mai multe de învăţat una de la alta, ceea ce va avea ca rezultat beneficii mai mari."

"Obţinerea de beneficii financiare semnificative din IA nu este o caracteristică exclusivă a companiilor digitale," notează coautorul raportului François Candelon. "Pe parcursul acestei cercetări, s-a observat că succesul nu este legat de experienţa, industrie sau zonă geografică. Fie că este vorba de o companie europeană de energie precum Repsol, sau de o companie de telecomunicaţii indiană precum Airtel Bharti sau de un retailer din SUA ca Walmart, companiile pot câştiga prin luarea deciziilor corecte şi curajoase care duc la acceptarea şi învăţarea organizaţiei folosind inteligenţa artificială."

"Un lucru important de reţinut din această cercetare este că întreprinderile trebuie să îşi calibreze investiţiile în tehnologie, oameni şi procese de învăţare," adaugă coautorul raportului, David Kiron. "Investiţiile financiare în tehnologie şi în oameni sunt importante, dar investiţia de capital social în învăţare este esenţială pentru a crea valoare semnificativă prin intermediul IA."

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb