Comoditatea şi tradiţia pot face casă bună graţie internetului.
Comenzile online de preparate tradiţionale autohtone au crescut cu 120% în ultimul an, potrivit platformei foodpanda, care arată că, din totalul comenzilor zilnice înregistrate pe site, circa 40% conţin preparate din bucătăria românească, iar valoarea medie a unei astfel de comenzi este de 60 lei. În topul mâncărurilor tradiţionale autohtone comandate de clienţii platformei se află: ciorba de văcuţă, urmată de cartofi ţărăneşti, papanaşi, clătite cu dulceaţă şi mici. Andreea Petrişor, managing director Delivery Hero Romania, declară că preparatele tradiţionale sunt din ce în ce mai căutate: "Bucătăria românească ocupă o pondere semnificativă din totalul numărului de comenzi pe care le înregistrăm pe platformă, iar cererea pentru astfel de preparate este în continuă creştere. Observăm că mare parte dintre cele mai comandate preparate din această categorie sunt asemănătoare cu cele pe care le savuram în copilărie. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au un program încărcat, ce nu le oferă timpul necesar pregătirii acestor preparate, preferând astfel o comandă rapidă acasă sau la birou". Pe primul loc în topul oraşelor în care se comandă online preparate cu specific tradiţional-naţional se află Bucureşti, urmat de Braşov, Piteşti, Iaşi şi Timişoara. În prezent, aproximativ 17% din totalul restaurantelor listate pe platforma foodpanda au specific tradiţional românesc. Din datele centralizate de companie, valoarea medie a unei astfel de comenzi este de 60 lei. De asemenea, cei mai mulţi dintre clienţii foodpanda aleg să comande preparate din bucătăria autohtonă în jurul prânzului, iar cele mai multe comenzi se înregistrează spre finalul săptămânii în zilele de joi, vineri şi sâmbătă.