Asociaţia CIPRA - Centrul de Informare, Prevenire Risc şi Analiză, cu ajutorul Reveal Marketing Research, a realizat recent un studiu, care analizează percepţia consumatorilor asupra alimentaţiei şi schimbările pe care sunt dispuşi să le facă pentru a o îmbunătăţi, conform unui comuicat emis redacţiei, din care relatăm următoarele informaţii.
Conform studiului, 39% dintre respondenţi consideră că au o alimentaţie bună, 53% o evaluează ca fiind medie şi 7% o consideră slabă. În ceea ce priveşte greutatea, 47% sunt mulţumiţi de aceasta, iar 25% nu sunt satisfăcuţi. Majoritatea consumatorilor (74%) nu au ţinut dietă în ultimele 6 luni, iar dintre cei care au încercat, doar 12% au făcut-o la recomandarea unui specialist.
Respondenţii sunt deschişi să îmbunătăţească dieta, iar printre alimentele pe care le consideră nocive, zahărul este pe primul loc. Astfel, 55% dintre aceştia ar renunţa la zahăr, 43% la produsele de panificaţie şi 28% la carne, iar motivaţia principală pentru aceste schimbări este sănătatea.
În ceea ce priveşte comportamentele alimentare, 54% dintre respondenţi consideră că au un meniu echilibrat, dar există şi o deschidere faţă de alternative mai sănătoase, precum produsele vegane (20%) şi cele fără gluten sau lactoză (15%). De asemenea, mulţi cconsumatori consideră că ar avea o alimentaţie mai bună dacă ar avea mai mult acces la alimente sănătoase sau dacă ar putea să îşi permită să cumpere ce îşi doresc.
Studiul evidenţiază şi nevoia de a găsi un plan alimentar clar, de a cunoaşte mai multe despre alimentaţia sănătoasă şi de a evita fast-food-ul pentru îmbunătăţirea dietei.
Opinia Cititorului