STUDIU DELOITTE:  Companiile de bunuri de lux folosesc inteligenţa artificială şi big data

A.M.
Companii / 20 decembrie 2019

Oana Buhăescu

Oana Buhăescu

Companiile de bunuri de lux investesc puternic în marketing digital, inclusiv în platformele de socializare, şi se concentrează pe inteligenţa artificială şi big data pentru a-şi consolida relaţia cu clienţii, potrivit celui mai recent studiu Deloitte "Global Powers of Luxury Goods".

Analiza arată că industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienţi, denumită HENRY (high earners not rich yet), persoane care au venituri mari, dar care încă nu sunt bogate, care au o vârstă medie de 43 de ani, sunt utilizatori de soluţii digitale şi mari cheltuitori, în special HENRY din generaţia Millennials (născuţi în perioada ianuarie 1983 - decembrie 1994).

De asemenea, studiul subliniază faptul că Millennials, Generaţia X şi Baby Boomers consideră calitatea, serviciile dedicate clienţilor, designul, obiectele lucrate manual şi exclusivitatea produselor drept cele mai importante atribute ale mărcilor de lux atunci când iau decizii de cumpărare, urmate de patrimoniul şi istoria mărcii.

Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, şi lider al industriei de retail, a declarat: "Într-o perioadă în care tendinţele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienţilor lor şi efortul de a proteja unicitatea şi exclusivitatea produselor lor. Aşa cum evidenţiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacţiunea cu noua tipologie a consumatorului şi, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri şi lideri de opinie de nişă care pledează pentru brand în cadrul comunităţilor lor prin postări consecvente, conţinut optimizat în funcţie de platformă şi evidenţierea caracteristicilor aspiraţionale ale mărcilor."

Despre analiza datelor şi instrumentele de business intelligence, studiul subliniază că brandurile de lux utilizează aceste mecanisme pentru a obţine informaţii despre clienţi, a înţelege tendinţele şi evoluţiile, a proiecta campanii de marketing şi a optimiza serviciile pe care le oferă. Mai mult, studiul subliniază că reglementările aplicabile în materia protecţiei datelor cu caracter personal limitează modul în care brandurile de lux pot oferi experienţele de cumpărături personalizate pe care clienţii le aşteaptă.

Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociaţii, societatea de avocaţi membră a reţelei globale Deloitte Legal, a explicat: "Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experienţe şi cerinţele legale în materia protecţiei datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăţilor privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activităţi precum profilare, publicitate, programe de fidelizare şi alte acţiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică şi structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experienţe uşor de folosit şi selectarea furnizorilor adecvaţi."

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb