STUDIU: Doar 25% dintre tranzacţiile imobiliare sunt intermediate de agenţi

Valentin Busuioc
Companii #Imobiliare / 12 februarie 2015

Doar 25% dintre tranzacţiile imobiliare sunt intermediate de agenţi

Doar 25% din tranzacţiile imobiliare sunt intermediate de agenţi pe piaţa autohtonă, în timp ce în alte state procentajul poate ajunge până la 95%. Motivul principal este reprezentat de lipsa de încredere a clientului în agentul imobiliar, potrivit analizelor realizate de RE/MAX, companie americană de servicii imobiliare în sistem de franciză.

Răzvan Cuc, director regional RE/MAX România, a declarat, într-un comunicat trimis astăzi redacţiei: "Prin comparaţie, în Canada, 95% din trazacţii se realizează prin intermedierea oferită de un agent imobiliar, iar în alte ţări din Vestul Europei procentul ajunge la 65%".

Oficialul companiei a subliniat, de asemenea, că această diferenţă majoră este dată, cu precădere, de lipsa încrederii clienţilor în agenţii imobiliari. Răzvan Cuc a menţionat că, de foarte multe ori, clienţii nu au primit un beneficiu major prin colaborarea cu un agent imobiliar. Reprezentantul RE/MAX România mai susţine că aceste probleme sunt generate în primul rând de lipsa unui set de norme care sa reglementeze această industrie, precum şi de lipsa unei educaţii specifice în acest sens.

"Credem că şi pe piaţa din România, ca şi pe alte pieţe europene, ar trebui să existe reprezentarea exclusivă prin care un agent imobiliar să reprezinte interesele unei singure părţi - cumpărător sau vânzător. În acest fel acesta, va găsi cele mai bune variante pentru partea pe care o reprezintă, iar clientul va fi mult mai mulţumit", a mai spus Cuc.

Răzvan Cuc susţine că alegerea agentului imobiliar este foarte importantă pentru ca, la finalul tranzacţiei, clientul să fie mulţumit de serviciile primite: "Recomandările sunt un criteriu important după care un client alege agentul. De asemenea, apartenenţa la un brand este importantă şi oferă o garanţie asupra serviciului, la fel ca şi instrumentele pe care le are agentul pentru a-l servisa: marketing şi promovare, portofoliul de clienţi si tranzacţii realizate, nivelul de educaţie şi, în mare măsură, abilităţile agentului de a relaţiona cu clientul şi de a transmite încredere şi profesionalism".

De asemenea, este important ca fiecare client să se asigure că agentul i-a înţeles interesele şi că i le reprezintă în piaţă până la găsirea celei mai bune proprietăţi, punctează Cuc.

RE/MAX, înfiinţată în 1973 în Denver, are astăzi peste 6.500 de birouri şi peste 97.500 de agenţi afiliaţi în mai mult de 95 de ţări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezentă în 31 de ţări, cu peste 1.500 birouri şi mai mult de 13.000 de agenţi, continuând să se extindă. La noi, RE/MAX România a încheiat anul 2014 cu 12 francize în 6 mari oraşe din ţară. Pentru 2015, planurile companiei se vor concentra pe Capitală şi pe dezvoltarea reţelelor din Timişoara, Iaşi şi Constanţa.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. agentii nu sunt interesati decat sa ridice preturile tranzactiilor, ca sa poata comisiona cat mai mult de la fiecare parte - vanzator/comparator

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7860
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3158
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0002
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6698

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb