Studiul "State of European Retailing", realizat de compania Epson, în ceea ce priveşte evoluţia tehnologiei în domeniul retailului, arată că există o necesitate a utilizării tehnologiei pentru uşurarea accesului clienţilor la produse şi trebuie redus timpul petrecut la casele de marcat, cât şi nevoia de a îmbunătăţi modul în care se face retailul clasic.
Acesta a căutat să identifice tendinţele de bază, provocările şi evoluţia tehnologiei în domeniul retailului în cinci state europene mari: Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie şi Spania, pe 5.000 de consumatori, câte 1.000 din fiecare ţară.
Potrivit studiului, 29% respondenţi au afirmat că un timp de aşteptare îndelungat la casa de marcat îi determină să renunţe la a face cumpărăturile în magazinul respectiv, iar un sfert dintre ei aleg să meargă într-un magazin competitor pentru a cumpăra produsul dorit decât să stea la coadă.
Conform companiei, peste 90% dintre respondenţi au afirmat că percepţia lor asupra unui brand e influenţată de disponibilitatea unor modalităţi rapide de plată şi de timpul de aşteptare în magazin pentru plata produsului.
Există respondenţi care optează pentru plata cash: 59% preferă plata în numerar din motive de siguranţă a tranzacţiilor, iar 40% consideră că îşi pot administra mai bine finanţele proprii.
Potrivit studiului, unu din cinci consumatori europeni spun că de cele mai multe ori cumpără online un produs după ce l-au observat şi studiat cu atenţie într-un magazin clasic.
Studiul Epson arată că 38% dintre cumpărăturile făcute în Europa sunt online. Aproape 90% dintre cumpărătorii online spun că apelează la această modalitate pentru că găsesc produsele la un preţ mai bun.
Cu toate acestea, modalitatea principală de a face cumpărături în Europa este cea clasică, în magazine, 62% dintre tranzacţii desfăşurându-se în acest fel.
Conform studiului realizat de Epson, 72% dintre cumpărătorii europeni consideră importante ofertele personalizate şi stimulentele oferite de branduri, iar 64% spun că acestea cresc loialitatea faţă de brand.
Epson produce de la imprimante cu jet de cerneală şi sisteme de imprimare, proiectoare 3LCD şi roboţi industriali până la senzori şi alte micro-dispozitive.
Epson Europe B.V., cu sediul la Amsterdam, este sediul central regional al grupului pentru Europa, Orientul Mijlociu, Rusia şi Africa.