Modificările radicale şi rapide ce au loc în sectorul telecomunicaţiilor impun necesitatea unor schimbări substanţiale ale modului în care operatorii măsoară şi raportează performanţele lor operaţionale şi financiare, se arată într-un comunicat de presă conform raportului Ernst & Young, Metrics transformation in telecommunications.
Actualele criterii de măsurare nu mai ţin pasul cu schimbările survenite în modelul de business iar operatorii trebuie să-şi alinieze procesele de raportare unui mediu în care ei oferă o gamă tot mai extinsă de servicii bazate pe trafic de date, se precizează în comunicat.
Conform studiului Ernst & Young, Institutional investors survey, doar 11% dintre cei chestionaţi au considerat telecomunicaţiile un sector în care merită investit, comparativ cu tehnologia (20%), sectorul de petrol şi gaze (26%), respectiv de bunuri de consum (27%).
"În condiţiile acestea, indicatorii de performanţă ai companiilor de telecomunicaţii trebuie să reflecte evoluţia noilor servicii şi, totodată, să furnizeze o mai mare granularitate în materie de profitabilitate a serviciilor de date.(...) În acelaşi timp, sunt necesare noi tipuri de indicatori de măsurare care să reflecte acoperirea şi gradul de penetrare şi să comunice beneficiile socio-economice ale noii infrastructuri. În definitiv, toţi aceşti noi indicatori de măsurare pot fi de mare folos investitorilor ca să evalueze sectorul şi capacitatea lui de transformare în anii care vin", conform precizărilor din comunicat.