Potrivit unui studiu Erste Group, 29% dintre românii care economisesc o fac pentru viitorul copiilor, iar 48% şi-au declarat intenţia de a face acest lucru în viitorul apropiat, arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
Vestea bună este că acest procent se află uşor peste media europeană (25%), dar sub cea mondială (34%).
Potrivit rapoartelor analiştilor BCR, produsele de economisire au înregistrat o creştere cu 35% în prima parte a anului 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014.
Dana Demetrian, VP Retail & Private Banking BCR, a declarat: "Preocupările financiare privind viitorul familiei se află, teoretic, la cote destul de ridicate în România, dar acest lucru vine, mai degrabă, din tradiţie, nu dintr-o programare reală a acestora, concretizată în soluţii financiare corecte".
In portofoliul BCR, aproximativ 1% din valoarea totală a depozitelor atrase de la clienţi este pe numele copiilor. 53% dintre copiii titulari ai produselor de economisire au peste 14 ani, sunt preponderent băieţi (51%) şi economisesc pe termen lung (52% pe o perioadă de 1 an sau mai mult). În continuare, cel mai vândut produs de economisire este cel al Băncii pentru Locuinţe. 76% dintre cei care au produse de economisire la BCR, au încheiat un contract Bauspar pentru copii.
Erste, realizate de către IMAS International, arată că tinerii cu vârste de 14-25 de ani din România cheltuiesc, în medie, 33 de euro lunar pe haine, încălţăminte şi alte accesorii asociate, cu mult peste media celorlalte ţări din estul şi centrul Europei, fiind întrecuţi doar de austrieci - 57 de euro. Cehii şi slovacii alocă, spre exemplu, doar 21 euro, ungurii - 17 euro, croaţii - 22, iar sârbii - 18 euro. Mai departe, România are, cu excepţia Austriei, cei mulţi tineri din grupa de vârstă 17-19 ani care deţin un telefon de tip smartphone. Atunci când sunt întrebaţi de unde provin banii, tinerii românii au cea mai mică rată de răspuns la categoria "joburi part-time sau full time" - 76%, în timp ce cehii se află la 99%, austriecii la 98%, slovacii şi croaţii la 97%, iar ungurii la 82%.
Potrivit studiilor Erste, principala sursă de educaţie financiară a tinerilor din România rămâne familia, într-o proporţie covârşitoare - 95%, în timp ce şcoala deţine un procent de 9%, iar băncile doar 5%.
Acesta este motivul pentru care BCR a decis să lanseze, în această lună specială pentru copii campania Primii paşi spre economisire, prin care va iniţia o serie de dezbateri în rândul comunităţilor de părinţi, menite să atragă atenţia nevoii de educaţie financiară. (TBC).
Banca Comerciala Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe.
Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.500 de angajaţi deservesc 16,2 milioane de clienţi în cadrul a 2.800 de filiale din 7 ţări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croaţia, Serbia). La sfârşitul primului trimestru din 2015, Erste Group deţinea active totale în valoare de 202,6 miliarde de euro şi înregistra un raport cost/venituri de 56,1%. Indicele capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) s-a situat la 10,2%.