După un boom al gospodăriilor digitale stabilit în timpul blocajelor pandemice COVID-19, consumatorii dau prioritate bunăstării financiare şi mentale, potrivit unui comunicat de presă.
Acest lucru reiese din cel mai recent studiu EY Decoding the digital home, care a intervievat peste 20.000 de gospodării pentru a analiza atitudinile consumatorilor faţă de tehnologia, mass-media şi telecomunicaţiile experimentate în casă în opt ţări: Canada, Franţa, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.
Mai mult de jumătate dintre gospodării sunt îngrijorate de faptul că furnizorul lor de bandă largă (60%) şi furnizorul de televiziune (55%) vor creşte tarifele de abonament, iar 45% consideră că plătesc prea mult pentru conţinut, pe care nu îl consumă. Pe măsură ce ieşim din pandemie, studiul indică, de asemenea, că utilizarea digitală se normalizează, mulţi dintre ei căutând să îşi reducă expunerea online.
34% dintre ei intenţionează să petreacă mai puţin timp online, 27% vor să reducă numărul de platforme de streaming pe care le folosesc şi 21% sunt dispuşi să reducă numărul de dispozitive conectate din casele lor.
"Creşterea consumului digital în perioadele de blocaj este urmată acum de o scădere firească a cheltuielilor discreţionare din cauza incertitudinii perspectivelor economiei. În condiţiile în care consumatorii caută să limiteze cheltuielile casnice, cu mai puţin timp disponibil pentru petrecerea timpului liber şi cu diferenţieri mai mici între furnizori, presiunea se mută asupra furnizorilor pentru a-şi păstra clienţii actuali - programele de fidelizare, ofertele personalizate, ofertele mai bune de segmentare a clienţilor şi parteneriatele ar putea fi esenţiale pentru păstrarea profitabilităţii", a declarat Cristian Cârstoiu, Partener, Consulting EY România.
Preocupările legate de sănătatea mintală asociate expunerii online sunt, de asemenea, pe primul loc, în special în rândul consumatorilor mai tineri. 47% dintre respondenţii cu vârsta sub 25 de ani se gândesc adesea la impactul negativ al utilizării internetului asupra bunăstării, iar acelaşi număr de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani sunt foarte îngrijoraţi de ceea ce ar putea întâlni online.
În general, 59% din toate gospodăriile consideră că guvernele şi autorităţile de reglementare ar trebui să facă mai mult pentru a combate conţinutul online dăunător.