Un nou studiu IBM ce a implicat peste 1.700 de directori executivi din 64 de ţări şi 18 sectoare industriale arată că directorii executivi schimbă natura muncii lor prin adăugarea unei doze semnificative de deschidere, transparenţă şi implicare a angajaţilor la procesul de comandă şi control ce a caracterizat corporaţiile moderne timp de peste un secol.
Conform studiului IBM CEO, companiile cu rezultate bune sunt cu 30% mai predispuse să identifice deschiderea - de multe ori caracterizată prin folosirea intensă a social media în calitate de instrument de colaborare şi inovaţie - ca o influenţă importantă în cadrul organizaţiei. Companiile cu rezultate bune adoptă noi modele de lucru ce beneficiază de inteligenţa colectivă a unei organizaţii şi a reţelelor acesteia pentru a crea noi idei şi soluţii care să crească profitabilitatea şi dezvoltarea companiei.
"Una dintre cele mai importante concluzii ale studiului este modul în care directorii executivi sunt conştienţi de implicaţiile şi impactul social media", a precizat Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services, adăugând: "În loc să se lamenteze despre depersonalizarea relaţiilor umane, această viziune încurajează relaţionarea intensă, şi utilizarea reţelelor sociale dinamice pentru a obţine informaţii colective pentru a crea noi modele de colaborare".