În 2019, nu mai puţin de 90% dintre românii din marile centre urbane lăsau bacşiş la restaurant, potrivit unui studiu Hospitality Culture Institute. Trei ani mai târziu, după o perioadă definită de pandemie, criză energetică şi financiară, război la graniţă şi creştere a inflaţiei, doar 50% dintre români mai lasă bacşiş atunci când ies în oraş, potrivit unui comunicat remis astăzi redacţiei.
Potrivit sursei citate, atunci când vine vorba de locaţia HoReCa preferată, 93% dintre români apreciază calitatea produselor, 90% apreciază calitatea servirii iar 85% apreciază diversitatea produselor. Pe de altă parte, doar 45% dintre români sunt interesaţi ca restaurantul preferat să propună diverse oferte şi discounturi, sau ca preţurile produselor să fie mai mici decât cele practicate de competitori.
Hospitality Culture Institute lansează un program de accelerare dedicat ownerilor de restaurante, baruri şi cafenele
Pentru a veni în întâmpinarea noii generaţii de antreprenori HoReCa, Hospitality Culture Institute lansează un nou program de accelerare dedicat ownerilor de restaurante, baruri şi cafenele.
Conform sursei menţionate, F&B Business Accelerator este un program susţinut de UniCredit Bank, Tazz, Vodafone Business, Purcari Wines şi PayPoint şi se întinde pe parcursul a şase săptămâni. Antreprenorii acceptaţi în program vor beneficia de worskhopuri online de grup zilnice (luni-vineri), şedinţe de coaching şi întâlniri de mentorat 1on1. Printre temele abordate în cadrul programului de accelerare se numără:
• Procese şi proceduri în bucătărie
• Procese şi proceduri în HR
• Achiziţii şi Supply chain
• Atragere de forţă de muncă asiatică
• Ingineria meniului
• Inovarea meniului
• Managementul rezervărilor
• Comportamente şi ocazii de consum
• Digitalizare
• Parteneriate
• Procese şi proceduri de business
• Francizare
• Marketing şi PR
• Atragere de fonduri structurale şi europene
• M&A, Proprietate intelectuală, GDPR
• Fiscalitate
Robert Agarici, Project Manager F&B Business Accelerator: "Deschiderea unui business în HoReCa pare, la prima vedere, o cale uşoară şi boemă de a deveni antreprenor. Mulţi din românii care reuşesc să economisească bani de-a lungul anilor s-au gândit cel puţin o dată să-şi deschidă o cafenea, un bar sau un restaurant. În realitate, businessurile din HoReCa vin la pachet cu o serie de provocări specifice, greu de identificat din exterior. Aici intervine rolul nostru: Îi expunem pe antreprenorii aflaţi la început de drum la workshopuri şi întâlniri de mentorat susţinute de peste 60 de antreprenori şi specialişti de top din HoReCa. Cumulat, vorbim de sute de ani de experienţă la care vor avea acces participanţii acceptaţi în program. Astfel, evită greşeli costisitoare şi învaţă bunele practici din industrie. Totodată, networkingul, întâlnirile de finanţare şi acces preferenţial la celelalte evenimente Hospitality Culture Institute reprezintă beneficii importante de care s-au bucurat toţi cei care au absolvit programele noastre de accelerare."
Conform sursei citate, Anca Ungureanu, director Identitate şi Comunicare, UniCredit Bank: "Pentru comunităţi, industria ospitalităţii acţionează ca un liant, iar pentru ţări, HoReCa reprezintă o adevărată carte de vizită. Ne bucurăm să contribuim la dezvoltarea industriei autohtone şi înţelegem să facem acest lucru atât prin dezvoltarea unor produse potrivite antreprenorilor, precum şi prin susţinerea acţiunilor de educaţie formală şi non-formală care au loc în cadrul F&B Business Accelerator."