Studiul Ipsos realizat în rândul a 2400 de persoane din şase ţări a arătat că 77% dintre aceştia îşi verifică în mod regulat soldul curent al contului şi 79% ştiu cu exactitate ce limite au pe cardul de credit, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
Cercetarea, realizată de Ipsos Mori în numele MasterCard, a arătat că tot mai mulţi consumatori caută să obţină un control sporit asupra finanţelor personale şi întâmpină probleme care ar putea fi rezolvate prin cardurile prepaid.
Într-o perioadă în care cele mai multe email-uri sunt nesolicitate şi o bună parte a corespondenţei este nedorită, mail-urile care au legătură cu banii reprezintă excepţia: 66% dintre europeni citesc majoritatea mesajelor pe care le primesc de la banca lor sau de la instituţia emitentă a cardului, potrivit sursei citate. Dorinţa de a avea un mai mare control asupra banilor coincide cu lipsa de încredere în bănci - doar 54% au declarat că au încredere în băncile lor şi numai 31% au spus că acestea le oferă suficiente informaţii, mai notează reprezentanţii Ipsos.
"MasterCard consideră că un card prepaid le poate oferi un mai mare control asupra finanţelor. De fapt, odată ce încep să folosească facilităţile cardurilor prepaid, 77% dintre utilizatori sunt foarte mulţumiţi de acestea. Oamenii consideră, de asemenea, că un card prepaid oferă mai mult decât posibilitatea de gestionare a banilor: 67% dintre cei care călătoresc cred că le dau mai multă siguranţă atunci când se deplasează în străinătate; iar 70% dintre părinţii cu copii cu vârste de peste 13 ani sunt de părere că un card prepaid este o bună modalitate de a-şi învăţa copiii să-şi gestioneze banii", se mai arată în comunicat.
Cercetarea a arătat că mulţi oameni continuă să folosească tehnica "la saltea", ca o modalitate de economisire a banilor cash, pentru zile grele - în ciuda faptului că 64% preferă să facă plăţi cu cardul.
"Cardurile prepaid au fost create pentru a oferi oamenilor un alt instrument cu ajutorul căruia să îşi poată urmări mai bine finanţele personale. Acestea se dovedesc indispensabile celor care le utilizează - 69% cred că îi pot ajuta să controleze cheltuielile, iar 73% consideră chiar că i-ar putea ajuta să nu se îndatoreze. Femeile sunt mai preocupate de banii lor - 83% dintre ele îşi urmăresc finanţele. Datele arată că activităţile de comunicare adresate femeilor ar fi foarte bine primite, în special în Ungaria şi Polonia", a declarat Carlo Enrico, Preşedintele Diviziei Europei de Est şi Centrale, MasterCard.
Studiul a fost realizat în perioada aprilie - iunie 2014, având ca eşantion consumatori de pe şase pieţe (Belgia, Ungaria, Olanda, Polonia, Spania şi Turcia), pentru a le înţelege comportamentul financiar actual şi pentru a afla unde îşi are sau îşi poate avea locul cardul prepaid, în vieţile acestora, potrivit comunicării. Elementul cantitativ a constat într-un eşantion de 2400 de respondenţi, incluzând 1000 de utilizatori ai cardurilor prepaid şi 1400 de utilizatori ai cardurilor non-prepaid. Acesta a fost combinat cu un studiu etnografic, care a analizat din punct de vedere calitativ stilul de viaţă cotidian în cadrul a 36 de gospodării, felul în care acestea îşi gestionează finanţele şi locurile în care au probleme, în prezent.
Ipsos este o companie independentă de cercetare de piaţă, controlată şi gestionată de profesionişti în cercetare. Fondată în Franţa în 1975, Ipsos a devenit un grup de cercetare mondial. Cu birouri în 86 de ţări, Ipsos furnizează expertiză eficientă în şase specializări de cercetare: publicitate, fidelizarea consumatorului, marketing, media, public affairs şi managementul sondajelor.