STUDIU ISENSE SOLUTIONS:  "Jumătate dintre respondenţi sunt dispuşi la un efort suplimentar pentru a cumpăra produse autohtone"

Adina Lateş
Macroeconomie / 8 octombrie 2015

Jumătate dintre români sunt dispuşi să facă un efort suplimentar, cum ar fi parcurgerea unei distanţe mai mari, pentru a cumpăra produse autohtone dintr-un supermarket sau hipermarket, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Originea românească se numără printre cele mai importante criterii - alături de prospeţime, gust şi varietate - care îi determină pe consumatori să aleagă un anumit supermarket sau hipermarket.

"Importanţa criteriului produs în România diferă în funcţie de produs. Astfel, respondenţii au ales ouăle (56%), carnea (52%), legumele (52%), laptele (51%), fructele (48%), brânza (48%), iaurtul (45%), peştele (32%) şi conservele (39%). Dintre aceştia, românii peste 55 ani consideră într-o proporţie semnificativ mai mare că cel mai important este ca laptele şi legumele să fie de provenienţă românească, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 de ani preferă carnea şi iaurtul de origine autohtonă", afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, românii consideră că supermarketurile/hipermarketurile cu cea mai mare varietate de produse româneşti sunt Kaufland (58%), Carrefour Hipermarket (36%), Auchan (34%), Cora (16%) şi Lidl (16%).

"De remarcat este faptul că, deşi provenienţa românească a produselor este suficient de importantă pentru consumatori încât să parcurgă o distanţă mai mare faţă de casă pentru a-şi face cumpărăturile, 44% dintre români au afirmat că nu ar renunţa la supermarketul/hipermarketul preferat dacă ar şti că acesta vinde produse româneşti într-o proporţie foarte mică", a adăugat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În cadrul aceluiaşi studiu, au fost analizate preferinţele românilor pentru anumite supermarketuri/hipermarketuri, cele mai vizitate în ultimul an fiind Kaufland (86%), Lidl (85%), Auchan (63%), Carrefour Hipermarket (61%) şi Profi (59%). La polul opus, cel mai puţin vizitate au fost Selgros (30%), Carrefour Express (27%), Penny market XXL (21%), La Doi Paşi (20%) şi Shop&Go (12%).

Metro şi Selgros au fost vizitate într-o proporţie mai mare de către bărbaţi (38%, respectiv 34%) decât de către femei (27%, respectiv 26%). De asemenea, locuitorii din vestul ţării (Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara) au vizitat Lidl mai mult decât restul românilor din mediul urban (95% faţă de 85%), în timp ce bucureştenii (inclusiv Ilfov) au preferat Carrefour mai mult decât românii din alte zone (80% faţă de 61%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 1.011 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%. Culegerea datelor a fost realizată in perioada 30 septembrie - 6 octombrie 2015.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb