În percepţia consumatorului, cele mai importante caracteristici ale tâmplăriei sunt reprezentate de "scutul de protecţie" format din patru elemente indispensabile pentru o tâmplărie PVC de calitate, respectiv protecţia termică (27%), protecţia fonică 16%), protecţia de apă / vânt (11%) şi protecţia solară (11%), arată un studiu privind comportamentele de consum pe piaţă tâmplăriei PVC .
Barrier, activant în piaţa producţiei de tâmplărie termoizolantă din PVC, a realizat un studiu în cadrul căruia s-au analizat atitudinile şi comportamentele de consum ale românilor în achiziţia de tâmplărie PVC. Studiul, desfăşurat de agenţia de cercetare D&D Research, a inclus peste 750 de respondenţi şi a fost realizat în perioada martie-aprilie 2014.
Rezultatele studiului arată că, mediul extern sau intemperiile joacă un rol extrem de important în alegerea tâmplăriei potrivite.
Deciziile de cumpărare sunt, de asemenea, influenţate şi de anumite criterii comerciale, precum: un preţ bun de achiziţie (25%), recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (12%) sau recomandarea specialiştilor (12%). Nu în ultimul rând, mai mult de 78% dintre respondenţi au recunoscut faptul că o tâmplărie de calitate este mai scumpă decât în mod uzual.
Spre deosebire de alte materiale de construcţie sau finisaje, tâmplăria este mult mai familiară şi mai accesibilă consumatorului, inducând un nivel ridicat de implicare în etapele lucrării (30%). Drept urmare, informaţiile despre tâmplărie sunt receptate individual, deciziile privind marca de tâmplărie folosită fiind luate în etapă de planificare (60%), prin intermediul internetului (35%), dar şi cu ajutorul persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, familie, colegi - 38.2%).
"Toate elementele menţionate mai sus au un rol decisiv în procesul de selecţie a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistenţă crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanţie mare, cât şi tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiţii care înglobează şi reduc în mod real costurile de utilizare pe termen lung. Practic, dacă aceste însuşiri indispensabile sunt acoperite, nu va trebui să ne facem griji peste 10 ani asupra costurilor post-garanţie pentru întreţinerea tâmplăriei", afirmă Adrian Gârmacea, director general al companiei producătoare Barrier.
Un alt fenoment analizat în cadrul studiului reflectă faptul că, în prezent, există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie, consumatorii neoperand cu diferenţieri clare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori.
Cercetarea a presupus investigarea cantitativă de ansamblu a mărcilor active în această categorie de produse pe următoarele dimensiuni cheie: elementele de baza privind informaţiile şi atitudinile generale despre categorie, elementele de baza privind mărcile active pe piaţă, elementele de baza privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori - demografici, sociografici.
Studiul a vizat persoane cu vârstă cuprinsă între 25 şi 65 de ani din regiunile statistice Nord-Est şi Sud-Est, cu excepţia judeţului Constanţa, oraşe cu peste 50.000 locuitori, marja de eroare fiind de maximum 3,3%.