Bugetul mediu alocat de români pentru achiziţia de plăci ceramice se menţine la cca. 1700 lei, în timp ce suprafaţa medie placată este de 33m. 2, potrivit unui studiu realizat de Lasselsberger Ceramics România, producător local de plăci ceramice şi deţinătorul brandului CESAROM.
Potrivit companiei, criza din ultimul timp nu a afectat suma destinată acestor proiecte. Acelaşi studiu arată că achiziţia de gresie şi faianţă se face preponderent pentru renovarea locuinţei, iar cei mai mulţi dintre români folosesc plăcile ceramice în băi, bucătării şi holuri.
Petrişor Grindeanu, Director General al SANEX S.A. a declarat: "Studiile noastre de piaţă arată că cei mai mulţi dintre consumatori - peste 80% - pleacă la cumpărături cu bugetul deja setat. Majoritatea ajung să cheltuiască pe gresie şi faianţă între 1001-2000 lei, doar 19% dintre cumpărători depăşind suma de 2000 lei. "
Potrivit studiului, cel mai des invocat motiv pentru achiziţia de plăci ceramice este renovarea locuinţelor. Dorinţa de a moderniza spaţiile depăşeşte nevoia de a înlocui gresia şi faianţa veche aflată într-o stare de uzură avansată. Doar 11% dintre
consumatorii români achiziţionează plăci ceramice pentru apartamente sau case noi. De asemenea, peste 40% dintre cumpărători achiziţionează gresie şi faianţă pentru a acoperi suprafeţe situate între 21-40 m 2, menţionează sursa.
Studiul arată că baia şi bucătăria sunt încăperile cel mai des finisate cu gresie şi faianţă. 53% dintre români au achiziţionat gresie şi faianţă pentru a finisa în primul rând baia. Dintre aceştia 21% au finisat exclusiv baia, iar 32% au finisat atât baia, cât şi alte încăperi. 47% au finisat cu plăci ceramice alte încăperi decât baia.
În ultimele luni, în mod natural, vânzările online au crescut. În perioada de izolare, CESAROM a pus la dispoziţia românilor serviciul de comenzi online cu livrări realizate fie direct de producător, fie prin partenerii săi din ţară.
Petrişor Grindeanu a mai adăugat: "Majoritatea românilor sunt de părere că, atunci când vrei să cumperi plăci ceramice, este necesar să iei contact fizic cu ele pentru a le simţi textura. Deşi online-ul este o sursă importantă de informare, magazinele de bricolaj şi cele specializate au rămas şi în ultima perioadă punctele principale de vânzare pentru plăcile ceramice."
Potrivit analizei, 63% dintre consumatorii care vor să-şi modernizeze locuinţele sunt interesaţi de tendinţele actuale, De asemenea, sunt de părere că produsele scumpe nu reflectă mereu calitatea materialelor. Românii care vor să-şi reînnoiască locuinţele se consultă cu alte persoane pentru recomandări.
Totodată, ei îşi găsesc inspiraţia atunci când îşi vizitează prietenii, când merg la restaurant sau la mall-uri. Ei acordă atenţie felului în care sunt amenajate spaţiile. Magazinele de bricolaj sunt preferatele lor atunci când iau decizia de cumpărare.
Pe de altă parte, 57% dintre consumatorii români care sunt nevoiţi să renoveze locuinţa din motive de uzură avansată a plăcilor ceramice nu sunt pretenţioşi în privinţa designului sau a culorilor. Atunci când iau decizia de cumpărare, cei din această categorie se îndreaptă aproape exclusiv către magazinele fizice şi declară că sunt satisfăcuţi de alegerea făcută.
Despre CESAROM
CESAROM, este un brand cu tradiţie de pe piaţa românească de gresie şi faianţă, având o istorie de aproape 60 de ani. CESAROM se produce în fabrica Sanex SA din Cluj-Napoca, companie care a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger GmbH, producător european de plăci ceramice (gresie, faianţă şi decoruri ceramice).
În prezent, capacitatea totală de producţie din cadrul fabricii Sanex SA din Cluj-Napoca se ridică la peste 8 milioane de metri pătraţi anual, SANEX SA comercializând o gamă variată de modele de gresie, faianţă şi plăci decor.