Studiu: Marile lanţuri de magazine pot schimba comportamentul de achiziţie online

F.A.
Companii / 25 septembrie 2013

Un procent de 35% dintre utilizatorii de internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, faţă de doar 2% cumpărători actuali, se arată în studiul realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă.

Principalul avantaj perceput de cumpărători atunci când fac cumpărături online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre românii internauţi plasând acest avantaj pe prima poziţie a topului, potrivit unui comunicat remis redacţiei. La mare distanţă de primul avantaj menţionat, cu un procent de 35%, se situează livrarea produselor oriunde în ţară, în timp ce 30% dintre utilizatori apreciază posibilitatea accesării mai multor siteuri în acelaşi timp, fiind astfel posibilă compararea preţurilor aplicate de diferite magazine online.

"Ţinând cont de intenţiile marilor retaileri de a-şi extinde serviciile în online, studiul realizat de Exact Cercetare & Consultanţă a surprins percepţiile românilor cu privire la această oportunitate. De-a lungul timpului, studiile au arătat că produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) şi chiar băuturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mică de a fi cumpărate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au menţionat că au cumpărat produse alimentare ambalate şi doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neîncrederea în prospeţimea lor (56%), în condiţiile igienice asigurate atât la depozitare (53%), cât şi la livrare (28%)", se mai arată în comunicat.

Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare şi Consultanţă, a declarat: "Trebuie să avem însă în vedere un pattern de achiziţie al cumpărătorului pe care îl întâlnim în mai multe categorii de produse. În urmă cu 5 ani, produsele vestimentare - îmbrăcăminte, încălţăminte - erau pe ultimele locuri în lista de cumpărături achiziţionate. Motivul principal era imposibilitatea de a le proba şi de a testa calitatea materialelor. În ultimii 2 ani însă, această categorie a ajuns pe primele locuri, concurând cu electronicele şi electrocasnicele. Experienţa pozitivă cu magazinele online de produse vestimentare a eliminat treptat această barieră. Aceeaşi barieră - neîncrederea în achiziţionarea unor produse de calitate şi proaspete în cazul celor alimentare - trebuie luată în considerare de marii retaileri care doresc să determine cumpărătorul să le achiziţioneze produsele online".

Revenind la achiziţia online de produse alimentare, categorie în care barierele de achiziţie sunt cele mai mari, intenţia de cumpărare creşte foarte mult în condiţiile în care furnizorul este un lanţ mare de magazine. Dacă în prezent, 6% dintre onlineri achiziţionează produse alimentare în online, în viitor 58% declară că ar achiziţiona produse alimentare ambalate, dacă lanţurile mari de magazine ar oferi această posibilitate.

"Aşadar, experienţa cu lanţurile mari de magazine în offline le recomandă şi pentru varianta online. 87% dintre cei intervievaţi ar cumpăra produse dacă marile lanţuri de magazine şi-ar extinde serviciile în online. Inclusiv produsele alimentare proaspete, care trec cel mai greu această barieră a siguranţei calităţii şi prospeţimii ar fi achiziţionate de 35% dintre cumpărătorii, utilizatori de Internet, în condiţiile în care ele sunt endorsate de un retailer cunoscut", a menţionat Cristina Goga, Client Service Senior Exact Cercetare şi Consultanţă.

Măsurând atractivitatea pentru anumite modalităţi de livrare, cele mai potrivite din punctul de vedere al cumpărătorului sunt prin curier la domiciliu: 44% consideră potrivită livrarea prin curier în ziua plasării comenzii, în timp ce 40% livrarea prin curier cel puţin la o zi după plasarea comenzii. Livrarea în magazin sau în afara magazinului la un punct dedicat, livrări de tip drive-thru, nu sunt deloc atrăgătoare pentru cumpărători.

Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani, rezidente în localităţile urbane cu peste 50 000 locuitori, utilizatori de internet, care au făcut cumpărături în ultima lună. Volumul eşantionului a fost de 1135 respondenţi, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă, administrat via internet. Culegerea datelor a fost realizată în intervalul 27 august -01 septembrie 2013.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb