O treime dintre benzinăriile analizate din Capitală nu au afişat preţul carburanţilor la loc vizibil, iar în unele cazuri tarifele nu se regăsesc nici la pompă, se arată într-un studiu realizat la finele lunii ianuarie de o firmă de cercetare a pieţei.
"Preţul motorinei şi al benzinei era afişat la loc vizibil doar în 70% din cazuri, această lipsă de informare influenţând negativ transparenţa şi efectiv încrederea transmisă. Unele benzinării nu aveau tarifele afişate nici la pompă, clienţii erau nevoiţi să ridice pompa pentru a afla cât costă motorina sau benzina", spun autorii cercetării, citaţi de Agerpres.
Patru din cinci clienţi se declară nemulţumiţi de serviciile oferite în benzinăriile în Capitală, mai exact de atenţia oferită clienţilor de către angajaţii acestor unităţi, dar şi de dotările existente în staţiile de alimentare.
"În 40% din unităţile analizate clientul nu a găsit un banal dispozitiv de umflat roţi, iar una din patru benzinării nu avea nici măcar apă curată şi ştergător pentru curăţarea parbrizului. Existau şi benzinării unde nu existau toalete destinate publicului sau ele erau improprii. În două din cazuri, angajaţii au precizat clientului că nu au astfel de facilităţi, în altul, exista doar o toaletă unisex", se mai arată în studiu.
Reprezentanţii VBS Business Solutions, autorii studiului, susţin că o altă problemă identificată a fost cea a lipsei deszăpezirii locurilor de parcare special amenajate în incinta benzinăriilor. La o staţie din Centrul Capitalei, munţii de zăpadă depăşeau un metru şi jumătate, chiar dacă trecuse mai bine de o săptămână de la ultima ninsoare. Locurile de aşteptare erau sub nămeţi, iar clienţii care voiau să mai cumpere ceva, după ce alimentau, erau nevoiţi să îşi lase maşina pe străzile din apropiere.