Românii cheltuie în medie 70 de lei (14 EUR) în cadrul unei sesiuni de cumpărături în magazinele Pepco, similar cu media cheltuielilor din celelalte pieţe în care retailerul activează. Aceste date fac parte din studiul Pepco Shopper, realizat de retailer în toate cele 18 pieţe în care este prezent, cu scopul de a crea profilul cumpărătorului din punct de vedere al caracteristicilor sociodemografice şi comportamentale, luând în considerare diferenţele dintre pieţele individuale şi schimbările de-a lungul timpului, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Studiul arată faptul că 62% dintre clienţii români vizitează magazinul de cel puţin 2-3 ori pe lună, acesta fiind cel mai mare procent dintre toate ţările în care Pepco este prezent (55% media tuturor ţărilor). Pasiunea românilor pentru cumpărături este evidentă şi în procentul clienţilor care vizitează magazinele doar o dată pe lună sau mai rar, care în cazul României este comparativ mai mic decât media tuturor celorlalte ţări (38% în România vs. 45% media tuturor ţărilor). În acelaşi timp, 71% dintre vizitele la magazin se încheie cu o achiziţie, cu 2 puncte procentuale mai mult decât media tuturor ţărilor (69%). În plus, mai mult de jumătate dintre vizite sunt planificate (53% vs 65% în celelalte ţări), fie că este vorba despre achiziţionarea unui produs sau a unei categorii specifice, fie că este vorba de explorarea magazinului sau căutare de oferte.
82% dintre cumpărătorii din România sunt femei, lucru specific tuturor celorlalte ţări, cu o vârstă medie de aproximativ 40 de ani. De obicei, acestea sunt şi persoane active pe plan profesional (80%), având cel puţin studii medii sau superioare. Mulţi dintre cumpărătorii Pepco sunt părinţi, 39% având copii cu vârsta de până la 14 ani. Studiul mai arată şi că venitul mediu pe gospodărie al cumpărătorilor români este de 1.268 euro, considerabil mai mic faţă de media venitului pe gospodărie de 1.611 euro din celelalte ţări în care a fost realizat studiul.
Potrivit unui procent de până la 68% dintre respondenţi, preţurile mici reprezintă principalul motiv pentru a efectua cumpărături în mod frecvent la Pepco în România, urmate de disponibilitatea mai multor categorii de produse într-un singur loc (subliniată de 49% dintre clienţi), precum şi de găsirea unei game largi de articole de decoraţiuni interioare (34%). Locaţia apropiată şi convenabilă a fost evidenţiată de 33% dintre respondenţi, în timp ce 29% apreciază serviciul prietenos şi util faţă de clienţi.
Cele mai cumpărate categorii de produse de la Pepco includ decoraţiuni, accesorii şi articole pentru casă (75%), articole de curăţenie şi depozitare (71%), produse de sezon (65%), articole de baie (65%) şi articole de bucătărie (64%). În ceea ce priveşte motivele pentru care vizitează magazinele, 38% dintre clienţi declară că acesta se află în drumul lor, 36% îl aleg pentru că au o nevoie specifică, 16% vin să arunce o privire şi 9% doresc să cumpere un cadou. În timp ce vizitele alături de un însoţitor tind să crească frecvenţa cumpărăturilor şi valoarea coşului de cumpărături, mai mult de două treimi dintre clienţi vin singuri (68%), 14% sunt însoţiţi de copii şi un procent similar declară că vin cu partenerul (12%).
"La nivelul tuturor pieţelor Pepco, clienţii efectuează peste 30 de milioane de tranzacţii în magazinele noastre în fiecare lună. Pepco România, asemenea întregului lanţ de magazine Pepco din Europa, s-a concentrat întotdeauna pe nevoile şi dorinţele clienţilor săi. Suntem de părere că acordarea atenţiei asupra cererilor sau produselor din magazinele noastre pe care oamenii le preferă cel mai mult, ne ajută să oferim cele mai bune servicii, la cele mai bune preţuri. Studiul Pepco Shopper creează o direcţie foarte clară asupra consumatorilor noştri şi, automat, analiza datelor şi cifrelor generate de acesta ne ajută să ne adaptăm produsele şi serviciile în funcţie de nevoile clienţilor", susţine Bogdan Grigoriu, Head of Region la Pepco România, Bulgaria şi Grecia.
Aproape 40% dintre cumpărătorii Pepco din România admit faptul că situaţia lor financiară s-a schimbat în rău ca urmare a inflaţiei, motiv pentru care apreciază şi mai mult accesibilitatea ofertei magazinului. Doar 7% declară faptul că situaţia lor s-a schimbat în bine, un procent mai ridicat faţă de media celorlalte ţări (4%).
Acestea sunt rezultatele aferente Studiului Pepco Shopper, realizat anual în pieţele în care Pepco este prezent. Intervievatorii au discutat cu aproape 10.000 de consumatori, iar 902 respondenţi au fost din România, pentru a asigura reprezentativitatea eşantionului. Concentrarea asupra consumatorilor şi a nevoilor acestora permite lanţului să crească în mod dinamic, să adapteze oferta în mod regulat şi să aprovizioneze rafturile cu produse noi. Numărul acestora este extrem de ridicat, deoarece în fiecare magazin există în medie 530 de categorii, ceea ce se traduce prin aproximativ 13.000 de articole. Oferta este actualizată şi îmbunătăţită în mod regulat cu peste 130 de colecţii noi în fiecare sezon, potrivit comunicatului.