Piaţa autohtonă a jucăriilor va creşte în acest an cu aproximativ 20%, până la circa 120 de milioane de euro, în contextul în care companiile din domeniu îşi promovează tot mai agresiv produsele şi anunţă promoţii tot mai dese, mai ales la magazinele online, potrivit unui comunicat al Toyz.ro, trimis astăzi redacţiei.
Cumpărăm jucării, în medie, de trei până la cinci ori pe an, iar coşul mediu la o singură comandă are o valoare de circa o sută de lei, o valoare cu mult sub cea de la nivel european.
Mihai Pătraşcu, director general al Toyz.ro, a declarat: "Vânzările de jucării au în România un potenţial de creştere foarte mare. La noi, vânzările sunt foarte slabe în comparaţie cu ţările din vestul Europei. Spre exemplu, la nivelul întregii Europe, piaţa jucăriilor este, potrivit producătorilor, de aproximativ 16 miliarde de euro. Această stare de fapt este dată, în principal, şi de faptul că românii cumpără jucării ieftine şi, de regulă, de slabă calitate".
Portalul Toyz.ro a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de 500 de mii de euro şi are în portofoliu în momentul de faţă aproximativ 11 mii de produse active, cu perspectivă ascendentă.
Directorul Mihai Pătraşcu a mai spus că, în prezent, se vând foarte bine produsele care se pot conecta la gadget-uri: elicopterele controlabile cu tableta sau cu telefonul mobil, ori produsele cu corespondent într-un joc online. De asemenea, iarna se vând mai bine jucăriile pentru interior (precum şi săniile, schiurile sau patinele), iar primăvara şi vara, jucăriile destinate activităţilor în aer liber: premergătoare, biciclete, triciclete, maşinuţe cu pedale, role etc.
Referitor la tendinţele pieţei locale de jucării, portalul estimează anul acesta o segmentare tot mai clară a clienţilor între produsele tradiţionale şi cele de ultimă generaţie (high-tech).
Toyz.ro este unul dintre cele mai mari magazine online de jucării din România, comercializând: jucării educative, jucării pentru bebeluşi, filme şi muzică, jucării de exterior. Toyz.ro a realizat, în 2013, vânzări de 500 de mii de euro şi a fost achiziţionat, tot anul trecut, de grupul Evolution (din care mai fac parte Evomag.ro şi Watchshop.ro). Afacerile grupului Evolution au urcat, în 2013, la 17 milioane de euro.