Românii investesc din ce în ce mai mult în produse de asigurare facultativă, iar în prezent jumătate dintre ei folosesc o astfel de poliţă, conform unui comunicat remis redacţiei. Potrivit unui sondaj realizat de IVOX Research, la iniţiativa Provident Financial România, respondenţii au declarat că au ales să folosească o asigurare facultativă pentru un plus de siguranţă (71%), pentru că a fost o condiţie pentru obţinerea unui credit (16%), dar şi fiindcă au primit-o gratuit, inclusă într-un alt pachet de servicii (9%).
Potrivit sursei citate, 3 din 10 români care au încheiat o asigurare facultativă au ajuns într-o situaţie neprevăzută şi au fost nevoiţi să folosească serviciile oferite de asigurator. Printre cele mai populare asigurări facultative pe plan local sunt cele pentru imobile, de sănătate, de viaţă şi CASCO. 37% dintre cei care folosesc un astfel de produs au încheiat în ultimul an între două şi trei poliţe facultative diferite, iar 34,9% au folosit doar una. Spre deosebire de anul 2019, bugetul pe care îl alocă pentru produse de asigurare facultativă a crescut pentru peste 48% dintre respondenţi, iar cei mai mulţi (31%) au alocat mai mult de 1.000 de lei în ultimul an pentru o astfel de investiţie.
"Am observat că pandemia a dus la creşterea apetitului pentru asigurări. Desigur că necunoscutul te face să-ţi doreşti să te simţi în siguranţă, iar asigurarea îţi poate oferi acest sentiment. Tocmai de aceea, ne-am uitat şi mai atent la nevoile clienţilor noştri şi la contextul extern - majorări de preţuri, conflictul din Ucraina. Astfel, pentru a le oferi o plasă de siguranţă suplimentară atunci când iau un credit, le punem la dispoziţie, alături de Metropolitan Life, o asigurare facultativă pentru credit, pe care se vor putea baza în cazul în care se vor confrunta cu situaţii neprevăzute," a declarat Florin Bâlcan, Director General Provident Financial România.
"Înţelegerea percepţiilor şi atitudinilor românilor cu privire la protecţia financiară, în fiecare etapă din viaţa lor, reprezintă o prioritate constantă pentru noi. Ne bucurăm că, alături de partenerul nostru Provident, le putem pune la dispoziţie asigurările de viaţă potrivite pentru a naviga mai uşor prin etapele vieţii, dar şi prin evenimentele neaşteptate. În felul acesta, putem construi împreună un viitor mai încrezător şi oferi mai multă siguranţă clienţilor noştri," afirmă Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.
Conform aceluiaşi studiu, românii şi-ar dori ca această poliţă să le permită să amâne plata ratelor dacă le-ar scădea veniturile. Aceştia consideră că un astfel de produs este util pentru a-şi proteja familiile de datorii, pentru a elimina presiunea datoriilor în situaţia în care veniturile ar scădea şi pentru a beneficia de sprijin financiar dacă s-ar confrunta cu situaţii neprevăzute.
Pentru a veni în sprijinul clienţilor săi, Provident Financial România le pune la dispoziţie o asigurare facultativă pentru credit. Noul produs, "Asigurare pentru tine şi pentru familia ta", oferit de societatea de asigurări Metropolitan Life, acoperă plata ratei pentru o lună, spitalizare şi, în cazul decesului, plata creditului şi un buget de 4.500 de lei pentru familie. Acest produs este inclus în gama de poliţe facultative "ProviAsigurare", special create pentru clienţii Provident. Costul unei asigurări este de 4 lei pe săptămână, dacă poliţa va fi folosită doar de persoana care a contractat creditul, respectiv de 5,5 lei pe săptămână dacă beneficiile sunt extinse la întreaga familie, subliniază sursa citată.
31% dintre românii care nu şi-au încheiat până în prezent asigurări facultative consideră că sunt prea scumpe, iar 23% cred că nu ar avea nevoie de ele. Pe de altă parte, dacă ar dispune de un buget pentru a-l investi într-o asigurare facultativă, l-ar aloca pentru: asigurări de sănătate, pentru imobil, de viaţă, CASCO şi de călătorie.
Cu toate acestea, în următoarele 12 luni, aproximativ 24% dintre români intenţionează să achiziţioneze o poliţă facultativă pentru imobil, iar aproximativ 16% doresc să opteze pentru o asigurare de sănătate, de călătorie şi CASCO.
Cercetarea a fost realizată de IVOX Research în luna septembrie a acestui an pe un eşantion de 1.031 respondenţi, se mai arată în comunicat.