STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: 5 din 10 cetăţeni cred că o viaţă mai bună îi aşteaptă în noul an

V.G.
Companii / 10 ianuarie 2023

5 din 10 cetăţeni cred că o viaţă mai bună îi aşteaptă în noul an

Conform celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, anul ce tocmai s-a încheiat a fost cel mai satisfăcător pentru cei mai mulţi dintre români (54%) în comparaţie cu 2020 (24%) şi 2021 (22%) - ani puternic marcaţi de restricţiile cauzate de pandemie, arată un comunicat de presă remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, o dată cu redobândirea mai multor libertăţi românii au devenit mai relaxaţi şi optimişti în 2022, această atitudine reflectându-se şi în sentimentele şi rezoluţiile acestora referitoare la noul an. Aşadar, 48% dintre respondenţi se declară optimişti cu privire la 2023, în timp ce doar 15% se declară pesimişti.

La o privire mai atentă observăm că nivelul de optimism descreşte o data cu înaintarea în vârstă, tinerii între 18 şi 24 de ani (76%) fiind cei mai optimişti, iar persoanele peste 55 de ani (18%) cele mai puţin optimiste pentru 2023.

În ceea ce priveşte aşteptările românilor de la noul an, aceştia sunt cei mai optimişti cu privire la îmbunătăţirea situaţiei financiare personale comparativ cu 2022 (43%). La polul opus, nivelul de pesimism atinge cele mai mari valori dacă este luat în calcul parcursul ţării din următorul an, îmbunătăţirea situaţiei economice a ţării şi diminuarea nivelului de corupţie fiind percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat de către 46%, respectiv 67% dintre respondenţi.

Rămânând în zona contextului socio-politic actual, observăm că românii sunt în general în expectativă, cu doar 3 din 10 fiind de părere că în 2023 situaţia de conflict din Ucraina se va ameliora/ finaliza sau că situaţia Schengen se va rezolva.

Dacă ne referim la rezoluţiile şi speranţele din sfera personală şi de familie, 15% dintre români intenţionează să se căsătorească sau logodească în 2023, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârstele cuprinse între 25-35 de ani (26%), în timp ce 33% nu au astfel de planuri, în special tinerii între 18 şi 24 de ani (70%). În aceeaşi ordine de idei, 11% dintre respondenţi intenţionează să aibă un copil în noul an, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 25 şi 44 de ani (18%).

Un sfert dintre români declară că intenţionează să îşi schimbe domiciliul în 2023, fie în altă locuinţă din aceeaşi localitate (12%), în altă localitate din ţară (8%) sau în străinătate (4%).

De asemenea, observăm că, locuitorii din mediul rural sunt mai statornici, 82% declarând că nu vor să se mute în 2023, în comparaţie cu 74% în cazul locuitorilor din mediul urban.

În ceea ce priveşte sfera profesională, 23% dintre români vor să îşi schimbe locul de muncă în 2023, îndeosebi tinerii între 18-34 de ani (32%), iar 50% să îşi păstreze actualul loc de muncă, valori semnificativ mai mari fiind înregistrate în cazul celor între 35 şi 55 ani (59%).

Raportându-se la nivelul de satisfacţie cu diferitele aspecte din viaţa de zi cu zi, românii sunt cei mai mulţumiţi de relaţiile interpersonale pe care le au cu familia (73%), cu persoanele apropiate (67%) sau de relaţiile sentimentale (62%).

Aşa cum era de aşteptat tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani sunt mulţumiţi într-o mai mare măsură de sănătatea lor (73%) comparativ cu total eşantion (56%), în timp ce cei mai mulţi dintre cei mai vârstnici de peste 55 de ani (70%) sunt mai mulţumiţi de timpul lor liber (vs. 54% total eşantion).

Cele mai mici scoruri de satisfacţie au fost obţinute de nivelul de mulţumire cu locul de muncă (48%) şi de situaţia financiară prezentă (37%), locuitorii din mediul rural fiind multumiţi într-o mai mică măsură, în cazul acestora înregistrându-se scoruri de 42%, respectiv 28%.

În general, când se gândesc la topul rezoluţiilor pentru noul an, cei mai mulţi dintre români îşi doresc să călătorească mai mult (32%), să petreacă mai mult timp cu familia (30%) sau să mănânce mai sănătos (29%).

În cazul persoanelor de peste 55 ani, adoptarea unei alimentaţii mai sănătoase (42%) şi a unui stil de viaţă mai sustenabil (15%) sunt semnificativ mai importante decât pentru total eşantion (29%, respectiv 9%). De asemenea, aceştia îşi doresc într-o mai mare măsură decât ceilalţi să acorde mai mult timp pasiunilor lor (24% vs. 16% total eşantion)

Românii îşi mai doresc mai mult timp liber (18%), într-o măsură semnificativ mai mare locuitorii din mediul urban vs. cei din mediul rural (20% vs. 11%) şi cei cu vârste cuprinse între 45-55 ani (27%).

Şi aspectul fizic joacă un rol important în noul an având în vedere că 22% declară că îşi doresc să slăbească în noul an, mai multă atenţie subiectului acordând femeile (25% vs. 18% bărbaţii) şi tinerii între 18-24 de ani (29%). De asemenea, 30% dintre tinerii între 18-24 de ani îşi doresc mai mult să aibă un stil de viaţă mai activ şi să meargă la sală comparativ cu 16%, total eşantion.

Dacă ne îndreptăm atenţia către tinerii cu vârste cuprinse între 25-34 de ani, observăm că pentru aceştia este importantă într-o mai mare măsură dezvoltarea profesională, aceştia dorindu-şi mai mult să îşi schimbe locul de muncă (21% vs. 12% total eşantion) şi să investească timp în cursuri de dezvoltare personală şi profesională (15% vs. 8% total eşantion), se precizează în comunicat.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. ce imi plac studiile voastre manipulante pe termen scurt!

    dar de ce nu dati si studiile din8-82 - 87 -92 94? sau pe alea din 2011- 2015?!, pe alea din 2003-2007 = zahar =extaz!! 

    ce alea nu sunt bune?! 

    s c cret 

    Studiul cu "o viata mai buna ii asteapta in..." atunci cand creditele neperformante ca procent din pib erau pe culmi?! cum era?! mare iubire - dragoste - si pace familiala; familii in divort, case pierdute, falimente, exod.... o viata mai buna.

    s c cret 

    Fiind multi analfabeti, nici nu e de mirare!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb