Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel naţional privind percepţiile şi comportamentele românilor şi ale specialiştilor în construcţii referitor la caracterul durabil şi rezistent în timp al spaţiilor de locuit şi despre cât de importantă este nevoia locatarilor de a se simţi protejaţi şi în siguranţă pe termen lung în faţa seismelor sau intemperiilor.
5 din 10 români sunt îngrijoraraţi în legătură cu rezistenţa locuinţei în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur similar celui din 1977.
Rezultatele studiului Reveal Marketing Research confirmă îngrijorările semnalate de seismologi, care au lansat un avertisment cu privire la un cutremur puternic care ar putea avea loc în România, având în vedere că, statistic vorbind, în fiecare secol se înregistrează două, trei astfel de mişcări ale Pământului. Astfel că, 46% dintre români manifestă un nivel ridicat de îngrijorare, legat de posibilitatea unui seism de proporţii, în timp ce un procent de 20% declară că nu sunt preocupaţi în această privinţă.
Studiu Reveal Marketing Research: 5 din 10 români sunt îngrijoraţi în legătură cu rezistenţa locuinţei în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur puternic
Publicat pe 11 iulie 2023
Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel naţional privind percepţiile şi comportamentele românilor şi ale specialiştilor în construcţii referitor la caracterul durabil şi rezistent în timp al spaţiilor de locuit şi despre cât de importantă este nevoia locatarilor de a se simţi protejaţi şi în siguranţă pe termen lung în faţa seismelor sau intemperiilor.
54% dintre români sunt îngrijoraţi în legătură cu rezistenţa locuinţei în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur similar celui din 1977
Pentru 81% dintre români rezistenţa locuinţei este al doilea cel mai important aspect evaluat în procesul de informare asupra unui spaţiu de locuit, după stabilirea bugetului disponibil
Peste jumătate dintre specialiştii în construcţii (56%) preferă să contruiască o casă cu BCA datorită caracterului durabil al acestui material, procent în creştere cu 10% faţă de anul 2022.
5 din 10 români sunt îngrijoraraţi în legătură cu rezistenţa locuinţei în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur similar celui din 1977
Rezultatele studiului Reveal Marketing Research confirmă îngrijorările semnalate de seismologi, care au lansat un avertisment cu privire la un cutremur puternic care ar putea avea loc în România, având în vedere că, statistic vorbind, în fiecare secol se înregistrează două, trei astfel de mişcări ale Pământului. Astfel că, 46% dintre români manifestă un nivel ridicat de îngrijorare, legat de posibilitatea unui seism de proporţii, în timp ce un procent de 20% declară că nu sunt preocupaţi în această privinţă.
Dacă ne referim la spaţiile de locuit, 54% dintre români se declară neliniştiţi în legătură cu rezistenţa locuinţei în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur cu magnitudine mare. Pe de altă parte, 46% dintre respondenţi consideră că locuinţa în care trăiesc ar rezista în faţa unui astfel de cutremur, în special bărbaţii (48% vs. 42% femeile) şi cei care locuiesc în prezent într-o construcţie din BCA (57% vs. 45% cărămidă).
Din perspectiva celor mai mulţi specialişti în construcţii (38%) consolidarea clădirilor reprezintă principala măsură pe care cred că românii o au în vedere în acest context.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: "Este normal că românii se simt vulnerabili în faţa unui scenariu ce implică un potenţial cutremur pentru că nu mai deţin controlul şi să nu uităm puternica încărcătură emoţională, încă prezentă, a nefericitelor evenimente de la începutul anului care au zguduit Turcia. Nevoia de siguranţă în faţa unor evenimente naturale care pot fi dificil de prevăzut este doar unul din motivele care justifică dorinţa puternică a acestora de a locui în case sau blocuri construite cu materiale rezistente în timp, la care putem adăuga o altă serie de beneficii raţionale cum ar fi costurile de întreţinere sau reparaţii mai mici şi consumul redus de energie"
De asemenea, aspiraţiile referitoare la locuinţa ideală reiterează nevoia de siguranţă a românilor, cei mai mulţi dintre aceştia considerând că principalul atribut al acesteia trebuie să fie rezistenţa în timp (69%), un procent semnificativ mai mare înregistrându-se în cazul persoanelor peste 45 ani (75%).
În timpul procesului de informare asupra unei locuinţe, românii caută activ soluţii funcţionale care să le ofere siguranţă şi confort pe termen lung, preţul (86%) şi rezistenţa locuinţei (81%) fiind cele mai importante aspecte evaluate.
Referitor la atributele materialelor de zidărie folosite, 84% dintre români declară că ar avea multă şi foarte multă încredere să construiască o casă cu cel mai durabil şi rezistent material de zidarie în timp, într-o măsură semnificativ mai mare cei care au construit o casă în ultimii 2 ani sau sunt în proces de construcţie a unei case (91%) şi cei care în prezent locuiesc în case/ blocuri care au ca material principal de zidărie BCA-ul (88%).
85% dintre respondenţi ştiu că imobilul în care locuiesc este susţinut de structură şi nu în zidărie, cu o pondere semnificativ mai mare în rândul persoanelor care au construit sau sunt în proces de construcţie a unei case (90%).
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: "Se vede clar din procentele obţinute în urma cercetării de piaţă realizate că românii încep să înţeleagă faptul că rezistenţa unei clădiri depinde în primul rând de structura de rezistenţă în combinaţie cu materialele de zidărie şi se vede că cei care locuiesc în case din BCA sunt mai puţin îngrijoraţi privind rezistenţa şi durabilitatea clădirilor."
Îndreptându-ne atenţia către românii care au construit o casă în ultimii 2 ani sau sunt în proces de construcţie a unei case, procentul celor care au motivat alegerea BCA-ului ca fiind datorată calităţii acestui material de a fi durabil/ rezistent în timp a crescut de la 15% în 2022, la 25% in 2023. Din aceleaşi considerente, peste jumătate dintre specialiştii în domeniu (56%) preferă să construiască o casă cu acest material de zidărie, procent în creştere cu 10% faţă de anul 2022.
Aceste aspecte indică o schimbare semnificativă în preferinţele consumatorilor şi o creştere a conştientizării avantajelor BCA-ului ca material de construcţie durabil pe fondul dorinţei românilor de a locui într-o casă sigură şi rezistentă.