Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind percepţia românilor cu privire la inovaţie şi modernitate. În context pandemic, unde siguranţa se ridică la rang de nevoie de bază, analizarea schimbărilor comportamentale ale oamenilor devine esenţială. Acest studiu şi-a propus să ofere un tablou real al opiniilor curente cu privire la soluţiile moderne, informează Reveal Marketing Research într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Percepţia cu privire la beneficiile oferite de inovaţie/ modernitate
Respondenţii care au participat la acest studiu sunt de acord cu faptul ca în principal inovaţia/ modernitatea le uşurează viaţa (93%), îi ajută să se simtă în siguranţă (84%) şi îi ajută să economisească (82%),
De asemenea, alte beneficii menţionate de către români au fost protejarea mediului înconjurător (82%) şi posibilitatea unui trai mai sănătos 77%).
Inovaţie şi siguranţă în spaţiul interior - 8 din 10 români asociază inovaţia/modernitatea cu ideea de siguranţă
Potrivit sursei citate, siguranţa în propria locuinţă este dată de vechimea clădirii (85%), locaţie (82%) şi de materiale de construcţii (84%) iar pentru 7 din 10 români, cel mai inovator material de zidărie şi cel mai sustenabil reprezintă un motiv în plus de siguranţă. Atunci când românii îşi doresc o casă modernă şi sigură, specialiştii le recomandă într-un procent de 45% folosirea BCA-ului ca material princiapal de zidărie. Pe locul 2 in menţiunile specialiştilor se află caramidă cu 31% iar pe locul 3 bolţarii de beton - doar 8% dintre specialişti recomandă acest material.
Pe categorii de gen, bărbaţii consideră într-o mai mare măsură că inovaţia/modernitatea le oferă posibilitatea unui trai mai sănătos (82%) şi să economisească (76%).
În ceea ce priveşte categoriile de vârstă se evidenţiază, faţă de totalul eşantionului analizat, o proporţie mai mare în cazul tinerilor cu vârste între 25 şi 34 de ani spre ideea că inovaţia are un rol important în protejarea mediului înconjurător (88%) şi contribuie, de asemenea, la un trai mai sănătos (81%).