România ocupă locul al doilea din 69 de ţări într-un clasament mondial realizat de compania de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis în funcţie de numărul retailerilor internaţionali de top care au intrat în 2009 pe piaţa de profil, anul trecut marcând deschiderea a trei noi centre comerciale.
"Emiratele Arabe Unite au fost cea mai populară destinaţie pentru retaileri, atrăgând 21 de noi deschideri. România şi Kuweit sunt de asemenea, destinaţii populare, atrăgând fiecare câte nouă noi retaileri. România a fost martora deschiderii a trei noi mall-uri în 2009, care s-au adăugat ofertei deja existente de pe piaţa de retail", se arată în raportul "How Global is the Business of Retail?", citat de Mediafax.
În 2008, România s-a aflat pe poziţia 7 din 67 de ţări. Ca şi anul anterior, 2009 a fost unul dintre cei mai activi ani în ceea ce priveşte intrarea unor branduri internaţionale în România, care a devansat astfel ţări din zona central şi est europeană, precum Rusia, Ucraina, Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Polonia.
Studiul a avut în vedere 294 dintre retailerii internaţionali de top din 69 de ţări.