Românii primesc, în medie, două pliante publicitare pe săptămână în cutia poştală, cel mai mic număr la nivel european, unde media este de 12 pliante, potrivit unui studiu realizat de agenţia britanică de cercetare de piaţă Toluna, pentru Asociaţia Europeana de Letterbox Marketing (ELMA).
De asemenea, în România, din bugetul total alocat publicităţii, doar 2,2% este direcţionat către campanii de marketing, în cutiile poştale.
Raportat la numărul de pliante primite, Olanda se află pe primul loc, cu 36 pe săptămână, în timp ce Irlanda şi România închid clasamentul, cu două. În perioada 2010-2014, Germania a crescut numărul de materiale distribuite în cutiile poştale de la 14 la 18 pe săptămână, Croaţia de la 8 la 11 pe săptămână, în timp ce, în Italia, numărul acestora a scăzut de la 10 la 6 - o scădere ce reflectă presiunile economice cu care se confruntă această ţară.
Studiul arată că 60% din consumatorii europeni preferă să primească ofertele retailerilor în cutiile poştale, mai mult decât prin orice alt canal de marketing.
Analiza bugetelor şi a gradului de utilizare a marketingului în cutiile poştale, în 20 de ţări europene şi 180 milioane de gospodării, a arătat că, de-a lungul celor cinci ani, bugetele de distribuţie de pliante au crescut cu 4,8%, până la 3,84 miliarde euro, iar volumul a crescut la 110 miliarde exemplare, în ciuda recesiunii din acea perioadă şi a faptului că marketingul digital a câştigat în popularitate.
În 2014, la nivel de ţară, cele mai mari volume le-au înregistrat în continuare Germania (28,9 mld.), Franţa (21 mld.), Olanda (10,9 mld.) şi Italia (8,3 mld.). România se află pe locul 18, cu 830 de milioane de pliante distribuite.
"Aceste cifre ne arată cât de puţin exploatat este încă, în România, marketingul în cutiile poştale. Consumatorii sunt pregătiţi, şi apreciază acest tip de promovare a produselor, după cum am văzut din toate studiile realizate până acum. Marele avantaj al acestui mediu este că are impact imediat în vânzări, de aceea ne aşteptăm la creşteri de bugete în anii următori.", a declarat Marian Şeitan, directorul general al grupului Mediapost Hit Mail, grup din care face parte Inbox Marketing, cea mai mare companie de distribuţie de pliante din România şi membră a Asociaţiei Europene de Letterbox Marketing.
În 2014, ţările nord-europene au alocat cele mai mari procente din buget campaniilor de marketing în cutiile poştale: Norvegia (7%), urmată de Finlanda (6.1%), Danemarca şi Suedia (5.1%). Cele mai mici procente au fost înregistrate în Slovacia - 1%, urmată de Irlanda - 1.1%, Germania şi Marea Britanie - 1.4%. În medie, procentul alocat la nivel european a fost de 2.1%.