Centrul de limbă engleză Shakespeare School a realizat un studiu intitulat "Valoarea Excelenţei" ce dezvăluie aşteptările părinţilor privind modul în care copiii ar trebui să primească educaţia, cât de relevante mai sunt premiile şi notele mari, cum şi unde îşi doresc ca aceştia să îşi dezvolte cariera, dar şi ce buget sunt dispuşi să aloce lunar pentru activităţile educative opţionale, ce îi ajută să obţină excelenţa profesională, conform unui comunicat de presă.
"Centrul Shakespeare School, desemnat de Cambridge University Press & Assessment drept "Cel mai Bun Centru de Pregătire pentru Examenele Cambridge din România", aniversează 20 de ani de activitate. În aceste două decenii, peste 40.000 de copii şi tineri au absolvit cursurile de limba engleză, specializare care i-a ajutat să obţină certificatele Cambridge sau IELTS şi să construiască cariere cu deschidere internaţională.
"Cu ocazia aniversării, am realizat un studiu privind percepţia părinţilor din România referitoare la criteriile prin care definesc succesul în viaţă al copiilor. Pentru realizarea cercetării, în perioada 25 iulie 2022 - 2 august 2022 au fost colectate 719 răspunsuri, la un chestionar online alcătuit din 15 întrebări la care au răspuns părinţi, dar şi cadre didactice din toată ţara, preponderent din mediul urban", declară Adriana Alionte, fondatorul Shakespeare School.
Părinţii nu mai pun preţ pe premii şi note mari
"Dacă ani de zile am auzit părinţi care puneau accentul pe notele mari, pe mersul la olimpiade sau pe obţinerea unui loc pe podiumul de premiere acum aceste criterii de succes sunt bifate de procente mici de respondenţi, între 5% şi 15%.
Potrivit sursei citate, rezultatele studiului Shakespeare School arată că în acest moment principalele ingrediente ale succesului copilului în viaţă, aşa cum sunt percepute acum de părinţii din România, sunt următoarele: să fie echilibrat emoţional (95%), starea bună de sănătate (95%), descoperirea vocaţiei (84%) şi accesarea potenţialului (77%)", declară Adriana Alionte.
Care sunt competenţele care le asigură un parcurs bun în viaţă
Conform studiului, cele mai importante trei competenţe care îi asigură copilului un parcurs bun în viaţă sunt: inteligenţa emoţională şi socială (87%), gândirea creativă (77%) şi limba engleză (76%). Acestea sunt urmate de alte trei competenţe esenţiale în percepţia respondenţilor şi anume: gândirea critică şi luarea deciziilor (75%), colaborarea/ lucrul în echipă (70%) şi rezolvarea problemelor (67%).
Câţi bani alocă părinţii pentru activităţile educative opţionale
Părinţii din toată ţara se străduiesc să le ofere copiilor accesul la activităţi suplimentare deoarece au înţeles că acestea ajută copilul să înţeleagă faptul că procesul de învăţare este unul continuu şi constant, că se poate desfăşura sub diverse forme şi că poate veni din partea unor oameni foarte diferiţi dar care au acelaşi scop: de a educa campioni la viaţă.
Astfel, rezultatele cercetării arată că 33% dintre familii au un buget lunar per copil de 201-500 RON pentru astfel de activităţi educative opţionale, în timp ce 27% au un buget lunar de 501-1000 RON per copil, iar 18% au un buget mai mare, de peste 1000 RON per copil.
Cum aleg furnizorii de activităţi educative opţionale
Studiul realizat de Shakespeare School arată că 64% dintre respondenţi cred că excelenţa are o valoare importantă şi foarte importantă în zilele noastre.
Pentru a selecta furnizorii de astfel de activităţi educative opţionale, criteriile principale sunt: atenţia faţă de copil şi nevoile acestuia (86%), metodele de predare sau de lucru folosite (76%) şi calitatea superioară a serviciilor (52%). Alte criterii secundare includ: rezultatele sau performanţele atinse (49%), echipa alcătuită din experţi şi profesionişti (49%), apropierea faţă de casă (42%), preţul (33%).
Aproape jumătate din părinţi vor ca cei mici să aibă cariere în România
Deşi tendinţa din ultimul deceniu a fost ca absolvenţii şcolilor şi universităţilor să îşi continue studiile ori să lucreze peste hotare, în 2022 părinţii îşi doresc, în număr mai mare ca aceştia să rămână în ţară.
Astfel, conform rezultatelor studiului realizat de Shakespeare School, 41% dintre părinţi au declarat că îşi doresc ca ai lor copii să studieze în România şi să îşi facă o carieră tot aici. 16% au spus că vor să studieze în străinătate şi să facă o carieră acolo. 11% vor ca cei mici să studieze în străinătate şi să revină pentru o carieră în România, iar 7% vor să studieze aici şi să plece apoi pentru o carieră peste hotare.
"Anul acesta Shakespeare School împlineşte 20 de ani. Privind în urmă, pot spune că fiecare dintre aceşti ani a reprezentat o provocare în sine. Şi asta pentru că întotdeauna ne propunem să devenim mai buni, mai performanţi şi mai actuali. Suntem, fără doar şi poate, principalul nostru competitor. La Shakespeare School facem lucrurile din pasiune, cu plăcere, cu deschidere spre nou, cu maximă aplecare spre cursanţii noştri. Calităţile cele mai apreciate şi importante ale Shakespeare School, conform rezultatelor studiului, sunt: faptul că încurajează creativitatea (74%), deschiderea la comunicare (69%), pasiunea (67%)", spune Adriana Alionte, fondatoarea Shakespeare School.