Pe fondul inflaţiei şi a creşterii preţurilor, Reveal Marketing Research a derulat un studiu de piaţă pe această temă, conform unui comunicat remis redacţiei.
Care sunt categoriile de produse care au suferit modificări ale preţurilor în ultima perioadă faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în percepţia cetăţenilor?
Top categorii de produse care au suferit modificări ale preţurilor
Potrivit datelor Reveal Marketing Research, toate categoriile de produse sunt acum mai scumpe comparativ cu anul trecut. Topul scumpirilor este dominat de carburanţi, factura la energie electrică/gaze naturale şi produse alimentare (82%).
Majorări pe care respondenţii le-au mai consemnat au fost în cazul produselor pentru construcţia casei/amenajări (79%), călătorii / vacanţe (74%), medicamente/suplimente (72%) şi costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurări, etc. (69%).
La polul opus, produsele de igienă corporală, articolele de îmbrăcăminte şi accesoriile sunt indicate de cea mai mică parte dintre respondenţi ca fiind mai scumpe comparativ cu anul trecut. Pe categorii de gen, conform datelor centralizate, femeile declară în cea mai mare măsură că produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut sunt produsele alimentare (86%), în vreme ce bărbaţii consideră în proporţie de 80% că s-au scumpit carburanţii.
Opinia naţională cu privire la scumpirea produselor şi serviciilor
Mai bine de jumătate dintre persoanele intervievate în cadrul acestui studiu, sunt de părere că în acest an preţurile vor creşte în cea mai mare măsură la factura de energie electrică/gaze naturale (79%), urmată de produse alimentare (74%) şi costurile la carburanţi (74%). În ceea ce priveşte previziunile despre scumpirea serviciilor, respondenţii sunt de părere că serviciile de energie electrică (85%), gazele naturale (83%) şi apa curentă (67%) se vor scumpi în decursul acestui an.
Categorii de produse cu reduceri bugetare
În orice criză economică, indiferent de ce anume e generată, consumul se contractă, iar oamenii se uită mai atent la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii. Aşadar, ca urmare a creşterilor continue de preţuri la aproape toate categoriile de produse, românii declară că au renunţat să mai achiziţioneze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar şi la ieşiri în oraş (baruri, pub-uri, restaurante), se arată în comunicat.