STUDIU:  Trenduri de consum şi cheltuieli pentru anul 2022

G.B
Miscellanea / 27 ianuarie 2022

Trenduri de consum şi cheltuieli pentru anul 2022

Pe fondul inflaţiei şi a creşterii preţurilor, Reveal Marketing Research a derulat un studiu de piaţă pe această temă, conform unui comunicat remis redacţiei.

Care sunt categoriile de produse care au suferit modificări ale preţurilor în ultima perioadă faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în percepţia cetăţenilor?

Top categorii de produse care au suferit modificări ale preţurilor

Potrivit datelor Reveal Marketing Research, toate categoriile de produse sunt acum mai scumpe comparativ cu anul trecut. Topul scumpirilor este dominat de carburanţi, factura la energie electrică/gaze naturale şi produse alimentare (82%).

Majorări pe care respondenţii le-au mai consemnat au fost în cazul produselor pentru construcţia casei/amenajări (79%), călătorii / vacanţe (74%), medicamente/suplimente (72%) şi costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurări, etc. (69%).

La polul opus, produsele de igienă corporală, articolele de îmbrăcăminte şi accesoriile sunt indicate de cea mai mică parte dintre respondenţi ca fiind mai scumpe comparativ cu anul trecut. Pe categorii de gen, conform datelor centralizate, femeile declară în cea mai mare măsură că produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut sunt produsele alimentare (86%), în vreme ce bărbaţii consideră în proporţie de 80% că s-au scumpit carburanţii.

Opinia naţională cu privire la scumpirea produselor şi serviciilor

Mai bine de jumătate dintre persoanele intervievate în cadrul acestui studiu, sunt de părere că în acest an preţurile vor creşte în cea mai mare măsură la factura de energie electrică/gaze naturale (79%), urmată de produse alimentare (74%) şi costurile la carburanţi (74%). În ceea ce priveşte previziunile despre scumpirea serviciilor, respondenţii sunt de părere că serviciile de energie electrică (85%), gazele naturale (83%) şi apa curentă (67%) se vor scumpi în decursul acestui an.

Categorii de produse cu reduceri bugetare

În orice criză economică, indiferent de ce anume e generată, consumul se contractă, iar oamenii se uită mai atent la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii. Aşadar, ca urmare a creşterilor continue de preţuri la aproape toate categoriile de produse, românii declară că au renunţat să mai achiziţioneze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar şi la ieşiri în oraş (baruri, pub-uri, restaurante), se arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb