Potrivit estimărilor Zitec, bazate pe studii internaţionale realizate de Google şi Eurostat, peste 60% dintre cumpărătorii online declară că sunt dispuşi să renunţe la achiziţionarea unui produs dacă site-ul de pe care fac cumpărături nu are o variantă optimizată pentru mobil, în timp ce puţin peste jumătate dintre aceştia declară că nici măcar nu iau în considerare cumpărăturile de pe un site care nu este optimizat pentru dispozitivele mobile.
Potrivit unui studiu realizat de Eurostat, procentul persoanelor care au utilizat anul trecut dispozitive mobile prin intermediul unei reţele telefonice mobile sau al unei conexiuni fără fir în afara domiciliului sau a locului de muncă a fost peste 60% în ţări precum Suedia, Danemarca sau Marea Britanie, în timp ce în România procentul a fost de doar 25%.
Mai mult, în România, un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, în 2014, relevă că 17% dintre utilizatorii de internet navighează de pe tablete şi 19% folosesc smartphone-ul în procesul achiziţiei de produse de pe internet, ceea ce reprezintă o creştere de 4% faţă de 2013. Prin urmare, este important ca varianta mobile a unui site să fie uşor accesibilă şi funcţională, astfel încât conţinutul să se adapteze dispozitivului de pe care utilizatorul navighează, şi să se încarce repede.
Zitec le recomandă companiilor plasarea mesajelor de tip call-to-action în primul ecran şi poziţionarea acestora central, astfel încât să fie imediat vizibile utilizatorilor care accesează website-ul.
De asemenea, Zitec consideră că utilizatorilor trebuie să li se permită achiziţia chiar dacă nu sunt înregistraţi pe website şi să finalizeze tranzacţia de pe alt dispozitiv, dacă îşi doresc acest lucru.
Nu în ultimul rând, companiile ar trebui să ia în considerare optimizarea întregului website pentru mobil, nu doar a anumitor secţiuni, dar şi includerea în strategia de promovare a unui buget special pentru campanii Google Adwords pentru dispozitive mobile.
Zitec este una dintre companiile lider în industria IT din România, specializată în dezvoltarea de produse şi aplicaţii online complexe, precum şi servicii de online marketing.