Studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou Străuleşti - Gara Progresul

A.B.
Miscellanea / 4 noiembrie 2020

Studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou Străuleşti - Gara Progresul

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei are programată joi onouă şedinţă a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, în cadrul căreia va fi prezentat şi supus avizării studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti - Gara Progresul, transmite News.ro. Tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul. Valoarea totală estimată a proiectului este de 8,5 milioane de lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

"Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, va avea loc o nouă şedinţă a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, în cadrul căreia va fi prezentat şi supus avizării studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti - Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul. Obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Staţia Gara de Nord) şi un depou (Depoul Progresul); tot în cadrul proiectului vor fi şi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători/h şi sens",precizează ministerul într-un comunicat.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente, iar geometria în plan a traseului este:

după Staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza Străzii Gării de Nord, apoi în ampriza Străzii Berzei şi ampriza Străzii Vasile Pârvan (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 5 de metrou propusă);

în continuare, traseul subtraversează Râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, se înscrie în ampriza Străzilor Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv ampriza Căii 13 Septembrie;

traseul intră pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se înscrie în ampriza acestuia până în zona Pieţei Chirigiu (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 7 de metrou propusă);

în continuare, traseul se înscrie în ampriza Străzii Odoarei şi a Şoselei Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv Şoseaua Olteniţei (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă);

mai departe, traseul se înscrie în ampriza Şoselei Giurgiului, intersectează Străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (locul unde se poate face legătura cu Magistrala Inelară de metrou propusă), mai departe continuă în ampriza Şoselei Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie destinată călătorilor.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Tot în şedinţa de joi vor fi prezentate şi studiile de fezabilitate pentru amenajarea râului Gilort în zona localităţii Novaci (jud. Gorj), precum şi pentru amenajarea râului Crişul Repede (jud. Bihor).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb