Autorităţile de reglementare a siguranţei auto din SUA au declarat marţi că 52 de milioane de dispozitive de umflare airbag produse de furnizorii auto ARC Automotive şi Delphi Automotive trebuie rechemate, deoarece se pot rupe şi pot expulza fragmente de metal periculoase, informează news.ro.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a cerut pentru prima dată retragerea în mai, dar ARC a respins-o.
Agenţia a emis o decizie iniţială marţi şi a stabilit o şedinţă publică pentru 5 octombrie.
Dispozitivele de umflare pe care NHTSA încearcă să le recheme au fost folosite în vehicule produse din 2000 până la începutul lui 2018 de 12 producători de automobile, inclusiv General Motors, Ford Motor, Stellantis, Tesla, Toyota Motor şi Volkswagen.
"Dispozitivele de umflare a airbagurilor care se rup atunci când sunt comandate să fie declanşate sunt în mod evident defecte, deoarece ambele nu reuşesc să protejeze ocupanţii vehiculului aşa cum ar trebui şi, ei înşişi, prezintă un risc nerezonabil de rănire gravă sau deces", a spus NHTSA.
În mai, ARC a respins concluzia provizorie a NHTSA conform căreia există un defect.
ARC nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii marţi. NHTSA a spus că are cunoştinţă de şapte rupturi confirmate ale dispozitivelor de umflare în Statele Unite ale vehiculelor pe care încearcă să le recheme, inclusiv de şapte răniţi şi un deces.
Iniţial, NHTSA a spus că 67 de milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor sunt nesigure, dar marţi a corectat această estimare pentru a ţine cont de "răspunsurile excesiv de incluzive raportate agenţiei de anumiţi producători pe parcursul investigaţiei".
În mai, GM a fost de acord să recheme aproape 1 milion de vehicule cu dispozitive de umflare a airbagurilor ARC, după ce o ruptură a unuia, din martie, a provocat răni faciale unui şofer.
Delphi Automotive, achiziţionată de Autoliv, a fabricat aproximativ 11 milioane de dispozitive de umflare în baza unui acord de licenţă cu ARC, care a produs restul de 41 de milioane.
NHTSA examinează rupturile dispozitivelor de umflare a airbagurilor de mai bine de 15 ani.