Honda Motor Co., al treilea producător de autovehicule din Japonia, şi-a majorat cu 30% profitul în primul trimestru fiscal, datorită cererii mari pentru modelul Civic pe piaţa din SUA, dar şi a deprecierii monedei naţionale (yenul). Câştigul net al companiei a atins recordul de 143,4 miliarde de yeni (1,23 miliarde de dolari) ori 78,5 yeni/acţiune în perioada aprilie-iunie 2006, comparativ cu 110,7 miliarde de yeni sau 59,9 yeni/acţiune în acelaşi interval din 2005. Analiştii aşteptau un profit mai mic, respectiv 134 miliarde de yeni.
Vânzările "Honda" au crescut cu 15%, la 2.600 miliarde de yeni. La nivel mondial, compania niponă a livrat cu 6,7% mai multe maşini în perioada analizată, respectiv 896.000 de unităţi. În America de Nord, vânzările au sporit cu 8,6%, la 456.000 de unităţi. În Asia, exclusiv Japonia, volumul vânzărilor "Honda" a crescut cu 15%, la 153.000 de unităţi. Pentru întregul an fiscal, oficialii companiei şi-au modificat în creştere previziunile referitoare la vânzări, anticipând 10.700 miliarde de yeni, de la 10.600 miliarde - cât estimau anterior. Previziunile referitoare la profit au rămas neschimbate, la 3.950 miliarde de yeni.
Compania va răscumpăra 6 milioane de acţiuni pentru care va plăti 18 miliarde de yeni.