Supermarketurile din Marea Britanie ar putea fi investigate de autorităţile de reglementare din sectorul concurenţei, după ce organismul care se ocupă de protecţia consumatorilor (Which?) a solicitat o anchetă privind politicile de preţuri practicate de acestea.
Which? a anunţat că a înaintat o plângere la Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe (CMA) după ce a identificat, în ultimii şapte ani, tactici de preţuri "înşelătoare şi confuze" la magazine precum "Tesco" şi "Asda" - parte a lanţului american "Wal-Mart Stores" Inc.
Which? susţine că aproximativ 40% din alimentele din Marea Britanie (după vânzări) sunt livrate la promoţie, practică utilizată doar ca să le creeze consumatorilor iluzia că fac economii.
Oficialii Which? declară că supermarketurile "manipulează cheltuielile consumatorilor prin înşelarea acestora în sensul alegerii de produse pe care, probabil, nu le-ar fi cumpărat dacă ştiau ce stă în spatele reducerii de preţ".
Directorul executiv al Which?, Richard Lloyd, a declarat: "Cumpărătorii cred că realizează un câştig, însă în realitate niciun consumator nu poate şti dacă într-adevăr face o afacere corectă. Ce e prea mult e prea mult".
Supermarketurile majore din Marea Britanie sunt "Tesco", "Asda", "Sainsbury" şi "Morrison".