SUPLIMENT ECO-ECONOMIE / GILDA LAZĂR, DIRECTOR ÎN CADRUL JTI: "Sustenabilitate pe principii japoneze"

Ziarul BURSA #Companii / 20 iulie 2022

Pe Aleea Stelelor, la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu

Pe Aleea Stelelor, la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    JTI este unul dintre cei mai importanţi investitori japonezi în România. Compania acţionează în toate ţările în care este prezentă, inclusiv România, urmând o serie de "principii pe cât de simple, pe atât de substanţiale şi realis­te, care privesc afacerile, oamenii şi lumea din jur", după cum declară Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova şi Bulgaria. "Ce înseamnă de fapt sustenabilitate pentru noi? Să punem pe piaţă produse de calitate, respectând legislaţia şi propriile standarde. Să acţionăm unde şi când trebuie, să îi ajutăm pe cei care au nevoie într-adevăr de sprijin, să fim parteneri pe termen lung", a mai spus oficialul JTI, precizând că diferenţa dintre CSR (Responsabilitate socială corporatistă) şi Sustenabilitate este mai degrabă una de perspectivă, prima fiind despre programele desfăşurate în trecut, iar cealaltă despre planificarea programelor viitoare, în parametrii stabiliţi de ONU, dar şi in conformitate cu politica 4S a Grupului JT. Politica 4S înseamnă îndeplinirea responsabilităţilor faţă de consumatori, acţionari, angajaţi şi societate.

    Potrivit datelor pe 2021 oferite de JTI România, JTI este prima companie de profil care a ales să sus­ţină programe de responsabilitate socială pe plan local. Din 1993 până în prezent, au fost investiţi în comunitate prin diverse programe circa 25 de milioane de euro. Aces­tea se desfăşoară pe trei paliere: Oameni (Incluziune socială), Artă & Cultură, Moştenire japoneză.

    Printre programele din secţiunea "Incluziune socială" se numără Seniorii JTI, Ambulanţele sociale, Proiecte pentru viaţă, donaţii, asis­tenţă şi sponsorizări pentru asociaţii şi fundaţii cu scop umanitar - combaterea pandemiei, intervenţii în cazuri urgente (inundaţii, secetă, dezastre naturale), precum şi oferirea de ajutor imediat refugiaţilor.  

    "Seniorii JTI" este un program demarat în 1998, prin care compania oferă zilnic o masă caldă şi medicamente pentru 45 de persoane vârstnice din sectorul 2, unde se află şi sediul central al JTI în Româ­nia. Seniorii JTI primesc pachete festive cu alimente şi daruri specifice Sărbătorilor de Paşte şi de Crăciun, beneficiază de asistenţă medicală oferită prin intermediul ambulanţelor sociale, precum şi de sprijin casnic oferit de voluntari. Seniorii sunt selectaţi de Primăria Sectorului 2 prin Direcţia de Asis­tenţă şi Protecţie Socială, în baza unui acord de parteneriat.

    "Proiecte pentru viaţă" este o platformă socială pentru sponsorizări lansată în 2017, prin care sunt sus­ţinute programele recomandate de către angajaţii JTI din ariile unde aceştia îşi desfăşoară activitatea. Agenţii de vânzări din cele 35 de birouri din ţară au propus până acum pentru susţinere cămine pentru vârstnici, centre de reinserţie profesională, pentru îngrijiri paleative, ateliere destinate persoanelor vulnerabile şi cu dizabilităţi, comunităţi izolate din judeţele Sălaj, Giurgiu şi Timiş. Peste 20 de proiecte au fost selectate pentru a dezvolta parteneriate pe termen mediu şi lung care să facă diferenţa la nivel local în judeţele Alba Iulia, Timişoara, Bihor, Neamţ, Vaslui şi Giurgiu. Proiectele aparţin Motivation Romania, Fundaţiei Masca, Ateliere fără frontiere, SoSiSeSa, Dalcroze, Muriel Ball, Teatrelli, Speromax, Asociaţia Filantropică Berca, Asociaţia Eco-Assist, Fundaţia Smiles, Centrele de Bătrâni Focşani, Mărăşeşti şi Războieni, Asociaţia Pentru Tine, Serena, SM Magic Seniors Giurgiu etc.

    Afacerile, întâlniri cu oamenii, cu natura, cu arta

    În secţiunea "Artă şi cultură", "Întâlnirile JTI" sunt primele pe lis­tă. "Dacă vorbim despre dans contemporan, atunci trebuie să amintim "Întâlnirile JTI", care se des­făşoară anual, din 2000, devenind un brand cultural naţional pentru dansul contemporan", spune Gilda Lazăr. Evenimentul este inspirat de filozofia companiei mamă, JT, potrivit căreia "a face afaceri nu în­seamnă nimic altceva decât a avea o serie de Întâlniri cu oamenii, cu natura, cu arta". De-a lungul timpului, companii prestigioase de balet sau dans contemporan au venit pentru prima dată în România la "Întâlnirile JTI": Bejart Ballet Lausanne, Cullberg Ballet, Joaquin Cortes, Alvin Ailey American Dance Theater, Les Ballets de Monte-Carlo, Sylvie Guillem şi Russell Maliphant, El Banch, The National Chilean Ballet, Alonzo King Lines Ballet, Vortice Dance Company, Maria Pages şi Sidi Larbi Cherkaoui, Akram Khan Company, Quartet Gala (Mats Ek, Ana Laguna), Japanese Noism Company, Martha Graham Dance Company, IT Dansa Barcelona. "Întâlnirile JTI" din 2020 au fost amânate cu un an din cauza pandemiei, avându-i invitaţi pe Wynton Marsalis & Jazz at Lincoln Center Orchestra. La concertele lor din Bucureşti şi Sibiu au participat peste 2.000 de spectatori. La cea de-a XXII-a ediţie, "Întâlnirile JTI" au avut ca invitată compania de dans Jean-Claude Gallotta, cu spectacolul "My Ladies Rock", prezentat la Teatrul Naţional Bucureşti şi la Sibiu în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru.

    JTI este şi parteneră a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS), unde susţine spectacolele de dans şi alte proiecte: expoziţii (De la Cioran, Stampe japoneze din Era Meiji),  workshop-uri de statui vivante (Moştenirea), spectacole lectură (cu Rodica Mandache), lansări de carte etc. În cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), JTI prezintă anual proiecţia unui film de dans. Compania este şi sponsor al Festivalului de muzică de cameră SoNoRo. De asemenea, finanţează proiectele online CoolSound, dedicat scenei independente româneşti şi A Hand for the Poet/Aplauze pentru poet, destinat promovării poeziei româneşti în recitarea marilor actori.

    JTI România este partener pentru şase turnee naţionale de muzică clasică, care au loc în Bucureşti şi în oraşele mici (Caracal, Gherla, Tulcea, Bârlad etc.), dar şi în parcuri, biserici sau alte spaţii neconvenţionale: Pianul călător, Duelul viorilor, Flautul fermecat, Cele trei dive, Violoncelissimo, Orgile României. Turneele oferă acces la cultură pentru comunităţile mici, dezavantajate, care nu beneficiază de evenimente culturale în mod frecvent.

    JTI este sponsor oficial al "Gigi Căciuleanu Romania Dance Company" încă de la înfiinţarea sa. Compania a prezentat douăsprezece spectacole (Kiritza, D'ale noastre, Folia, On the Roof, Jungla TV, Emoji Play etc.), atât pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, cât şi la Sibiu, Timişoara, Târgu Mureş, precum şi în oraşe mici din Româ­nia, oferind acces la cultură unor categorii dezavantajate. Multe spectacole au fost prezentate şi pes­te hotare, la Chişinău, Londra, Bruxelles şi Lisabona. 2022 a marcat avanpremiera, la Sibiu, a filmului de dans TrioMix, realizat in VR 360 de grade de Gigi Căciuleanu, în regia lui Andy Lupu.

    Abordând noi tehnologii şi mizând pe ideea de interactivitate, expoziţia itinerantă Oglinzile lui Brâncuşi (Mirrors of Brâncuşi) a oferit o prezentare dinamică şi originală a operelor marelui sculptor şi a unor întâmplări din viaţa sa. În 2021, a fost prezentată în şase spaţii din România (5) şi Norvegia (1).

    Investitor japonez, promotor al culturii japoneze

    De 17 ani împreună cu Ambasada Japoniei, JTI susţine Centrul de Studii Româno-Japoneze, care funcţionează în cadrul Universităţii Româno-Americane, precum şi Cluburile de Kendo şi Iaido Sam-Sho din Timişoara.

    Grădina Japoneză din parcul Herăstrău a fost renovată cu sprijinul JTI, compania continuând să contribuie la întreţinerea acesteia. În fiecare primăvară, în Grădina Japoneză este celebrată Hanami, sărbătoarea cireşilor înfloriţi.

    "Sustenabilitate pe principii japoneze"

    Gradina Japoneză din Herăstrău a fost vizitată în ianuarie 2018 de Prim-ministrul Japoniei Shinzo Abe şi soţia sa, alături de voluntarii JTI. Dna. Akie Abe a participat şi la inaugurarea Căsuţei de Ceai din Muzeul Naţional de Arte, construi­tă cu sprijinul JTI.

    În 2017, cea de-a XVIII-a ediţie a "Întâlnirilor JTI", organizate în parteneriat cu Japan Foundation, a avut ca invitată cea mai importantă companie de dans contemporan din Japonia, "Noism", cu reprezentaţii la Bucureşti şi Sibiu. În 2011, JTI a contribuit la strângerea de fonduri pentru Japonia în urma cutremurului din 11 martie. JTI a sus­ţinut spectacolul extraordinar "Requiem. Nu ştii nimic despre mine", special creat de către artiştii Răzvan Mazilu (România) şi Motoko Hirayama (Japonia). Spectacolul a avut reprezentaţii în Bucureşti, Craiova, Timişoara, Sibiu şi Cluj.

    "Sustenabilitate pe principii japoneze"

    În 2018, companiei îi este oferită Diploma Ambasadorului Japoniei. În 2021, JTI a contribuit la celebrarea centenarului relaţiilor bilaterale România-Japonia. Pentru pro­movarea culturii japoneze în Româ­nia, JTI a primit Premiul Ministrului de Externe al Japoniei, înmânat de Excelenţa Sa, domnul Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei în România.

    Combaterea contrabandei

    În anul 2010, când contrabanda a atins un nivel record, de peste 36% din piaţă, pierderile la buget au depăşit 1 miliard de euro. În 2021, nivelul contrabandei a atins un minim istoric, de 8,7%, pierderile la buget ridicându-se la circa 350 de milioane de euro.

    "Sustenabilitate pe principii japoneze"

    "JTI se implică în rezolvarea problemelor reale ale societăţii", punctează Gilda Lazăr. Ca urmare, după cum precizează oficialul JTI, compania colaborează cu autorităţile pentru combaterea contrabandei. Pe baza unor Memorandumuri de înţelegere, JTI sprijină Vama, Poliţia de Frontieră şi Poliţia din punct de vedere logistic (echipele canine, donarea de echipamente de ultimă generaţie, drone etc.).

    În 2021, s-a desfăşurat cea de-a douăsprezecea campanie cu mesajul "Contrabanda e boală grea!", lansată în parteneriat cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcţia Generală a Vămilor (DGV), Poliţia de Frontieră şi Poliţia Română.

    Ca şi precedentele campanii, aceasta a urmărit să informeze publicul despre efectele negative ale contrabandei asupra economiei şi societăţii. Prin mesajul puternic ancorat în actualitate, campania şi-a propus să capteze o audienţă cât mai largă, contribuind la creşterea gradului de conştientizare a consecinţelor contrabandei: proliferarea criminalităţii, prejudicierea bugetului de stat şi stoparea dezvoltării economice la frontiere.

    Campania a fost susţinută prin afişaj stradal în judeţele cele mai afectate de comerţul ilicit, în Bucureşti şi toate zonele de frontieră, precum şi pe canalele regionale ale TVR şi online pe www.faracontrabanda.ro şi pe www.facebook. com/faracontrabanda.ro.

    În cadrul parteneriatului cu Vama, JTI a donat 53 de câini instruiţi pentru depistarea ţigaretelor de contrabandă, precum şi vehicule, echipamente şi accesorii necesare pregătirii acestora. De asemenea, JTI România a donat câini autorităţilor din Serbia şi Republica Moldova, pentru a consolida parteneriatul şi lupta împotriva acestui fenomen şi în ţările învecinate.

    Angajatorul #1

    În 2022, JTI a fost recunoscut Angajatorul #1 în România, de către Institutul Internaţional Top Employers, care a analizat 23 de companii pe plan local. În 2021, JTI a fost recertificată Angajator de top (Top Employer) pentru a opta oară la rând, situându-se în top trei companii certificate în Ro­mânia.

    Printre criterii s-au numărat, conform comunicărilor JTI, mediul de lucru, condiţiile de muncă, pachetul de beneficii, interesul pentru starea de bine a angajaţilor, programele de dezvoltare profesională.

    De asemenea, JTI este angajatorul #1 în Top Industrie şi #25 în Top General 100 angajatori în Româ­nia, potrivit clasamentului undelucram.ro.

    Cel mai mic salariu din companie este cu 60% peste nivelul salariului minim. Pachetul salarial include bonusuri anuale şi bonusuri fără caracter permanent, un pachet de beneficii, precum şi un program de stare de bine (well­being) pentru toţi angajaţii JTI. Beneficiile din pachetul de bază, ale căror costuri sunt suportate de companie includ: abonament medical, asigurare de viaţă, asigurare de boli grave, tichete de masă. Zilele libere acordate pentru sărbătorile legale care cad sâmbătă sau duminică sunt transformate în zile de concediu de odihnă. De asemenea, JTI oferă un program complex de pensii private.

    Media anilor petrecuţi de un angajat alături de JTI este de zece ani. JTI România este certificată Equal Pay, un proces care le permite companiilor să verifice şi să comunice că îşi plătesc salariaţii, atât bărbaţi, cât şi femei, în mod egal pentru acelaşi post de lucru. Compania a introdus măsuri specifice pentru a monitoriza şi a asigura egalitatea de remunerare între femei şi bărbaţi.

    În JTI Trading, 40% din posturile comitetului de conducere sunt deţinute de femei, mult peste media europeană, de 28%, din companiile lis­tate public şi peste media de 10% din România. Ponderea de 40% reprezintă ţinta Comisiei Europene pentru femeile din UE, inclusă într-o Propunere de Directivă. De asemenea, în companie, femeile deţin peste jumătate din posturile de management (54%). În JTI Manufacturing, 33% dintre posturile de director şi 20% dintre posturile de manager sunt ocupate de femei.

    Femeile sunt apreciate şi de colegi. 70% dintre câştigători programului Inspire Awards, care încurajează recunoaşterea colegilor cu realizări, sunt femei. În 2021, 14% dintre colegii JTI România au fost nominalizaţi pentru acest premiu.

    Compania este deschisă stagiilor de practică. Lansat în 2008, Programul Internship JTI a ajuns la a 15-a ediţie. Din cele 14 ediţii des­făşurate anterior, 232 de studenţi s-au alăturat până acum echipei JTI, iar 20% dintre ei sunt în continuare în companie. Programul oferă o experienţă profesională practică şi intensă. În timpul stagiului, studenţii sunt angajaţi cu contract de muncă, având aceleaşi drepturi ca angajaţii JTI.

    Îmbunătăţire continuă în fabrică

    JTI Manufacturing este prima companie din România cerftificată "5S Best in Class", un principiu de bază al sistemului japonez de management Kaizen, care înseamnă îmbunătăţire cu paşi mici.

    În 2021, fabrica a anunţat o investiţie de 60 de milioane de euro în următorii trei ani, pentru modernizarea capacităţilor de producţie. Aproximativ 75% din producţia JTI Manufacturing este exportată în circa 50 de ţări, fabrica din Bucureşti fiind considerată un centru de excelenţă în cadrul grupului pentru calitate în execuţie.  

    În fabrică sunt respectate şase standarde internaţionale:

    - ISO 45001 - certificare ce demonstrează angajamentul şi controalele implementate pentru a proteja viaţa şi sănătatea angajaţilor, dar şi a celorlalte persoane ce pot fi prezente cu rol de vizitatori sau contractori;

    - ISO 50001 - demonstrează angajamentul companiei de a-şi îmbunătăţi constant performanţa energetică, un standard recunoscut oriunde în lume ca referinţă pentru managementul energiei;

    - ISO 14001 - certificare în privinţa controlării şi reducerii impactului asupra mediului înconjurător, cuprinse în politica de mediu care permite organizaţiilor să controleze impactul activităţilor, produselor, serviciilor lor asupra mediului înconjurător;

    - ISO 9001 - o certificare de calitate, bazată pe managementul proceselor organizaţiei şi, de aici, orientarea către client şi evaluarea satisfacţiei acestuia, precum şi angajamentul top managementului pentru o îmbunătăţire continuă;

    - ISO 10001 - o certificare în managementul calităţii orientate pe satisfacerea clientului prin furnizarea unor îndrumări şi a unui cod de conduită în acest sens;

    - ISO 10002 - o certificare de management al reclamaţiilor clienţilor cu scopul de a oferi vizibilitate, obiectivitate, responsabilitate şi a determina îmbunătăţirea continuă a produselor pe baza feedbackului primit.

    Rata de reciclare în fabrica JTI din Bucureşti este de 99%, reuşind reciclarea aproape în totalitate a deşeurilor de ambalaje folosite. Fabrica derulează un proiect de înlocuire a foliei stretch de înfoliere a paleţilor de filtre cu chingi PET. Rezultatul va conduce la o reducere anuală de 5,2 tone a deşeurilor de plastic generat (folie stretch). În anul 2021, lunar, între 60 şi 100 de tone de cutii (C48) au plecat la export la fabrica JTI din Trier (Germania). Cutiile au trecut de la reciclare la reutilizare, o metodă preferată de tratare a deşeurilor.

    Planuri pentru 2030

    JTI România urmează strategia grupului şi pentru a îmbunătăţi amprenta socială şi de mediu.

    JTI Manufacturing şi sediul din Bucureşti al JTI Trading folosesc energie electrică din surse regenerabile în proporţie de 100%, reducând semnificativ amprenta de carbon.

    În sediile companiei există recipiente speciale pentru colectarea deşeurilor din echipamente electrice şi electronice şi purificatoare de apă instalate în fabrică pentru a reduce deşeurile generate de sticlele din plastic.

    La nivel global, JT, compania mamă a fost inclusă anul trecut în indicele Dow Jones Asia Pacific pentru al şaptelea an consecutiv. Performanţa în domeniul reducerii emisiilor de gaze şi folosirii apei s-a îmbunătăţit în ultimii cinci ani. Pentru a doua oară, compania este inclusă pe "Lista A" a prestigioasei organizaţii Carbon Disclosure Project (CDP) din Londra, pentru reducerea amprentei climatice, protejarea resurselor de apă şi transparenţa în furnizarea informaţiilor.

    În decembrie 2020, JT a aderat la recomandările Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD), creat de organizaţia internaţională FSB (Financial Stability Board).

    De asemenea, JT este selectată ca membru al FTSE Blossom Japan, ce măsoară performanţa companiilor japoneze care demonstrează practici solide în domeniul sustenabilităţii.

    Planul de mediu 2030 al Grupului JT stabileşte obiective care să răspundă riscurilor şi oportunităţilor în trei domenii cheie: Energie şi emisii, Resurse Naturale şi Deşeuri. Planul include ţinte calitative şi cantitative, de exemplu reducerea consumului de apă cu 15% şi a deşeurilor cu 20% până în 2030 sau reducerea accidentelor cu 25% până în 2023 şi cu 50% până în 2030. De asemenea, compania s-a angajat să accelereze eforturile pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră pe întregul lanţ valoric pentru a obţine zero emisii nete până în 2050.

    Fie că este vorba despre protejarea mediului, investiţii în comunitate sau parteneriate cu autorităţile, după cum concluzionează Gilda Lazăr, "angajamentul JTI faţă de comunitate este real, pe termen lung şi dezvoltat cu pasiune. JTI a fost prima companie care a semnat un acord de parteneriat public-privat, la invitaţia adresată de Primăria Sectorului 2 din Bucureşti pentru seriozitatea cu care investeşte în comunitatea locală. Am fost prima companie de tutun care a semnat un parteneriat cu autorităţile de aplicare a legii, pentru combaterea contrabandei. Suntem singurii sus­ţinători din mediul privat, în mod constant, ai dansului contemporan. De-a lungul anilor, JTI a fost apreciată şi distinsă cu numeroase titluri, premii de recunoştinţă, diplome de excelenţă, trofee şi a fost aleasă în topul celor mai prestigioa­se companii care activează în Româ­nia. Primul semn al recunoaşterii JTI a fost în anul 2000, odată cu primirea distincţiei "Good Corporate Citizenship". În 2011, JTI România a primit premiul «Environment Health and Safety», etalon pentru respectul acordat siguranţei angajaţilor şi mediului. În 2023, JTI va aniversa 30 de ani de când a demarat afacerile în Româ­nia. Ne dorim să continuăm cu aceeaşi pasiune şi în următorii 30 de ani ceea ce am început în 1993".

    Opinia Cititorului ( 2 )

    1. Oricit de multi bani ar cheltui cu progamele lor,nu se compara cu rau pe care i-l fac omenirii.

      1. Daca nu erau ei erau altii. Cat timp exista cerere va exista si oferta.

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Comanda carte
    fngcimm.ro
    danescu.ro
    raobooks.com
    boromir.ro
    Mozart
    Schlumberger
    chocoland.ro
    arsc.ro
    domeniileostrov.ro
    leonidas-universitate.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    20 Dec. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9764
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
    Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    erfi.ro
    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    petreceriperfecte.ro
    novaplus.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb