SUPLIMENT ECO-ECONOMIE / PENTRU ATINGEREA UNUI NIVEL ZERO DE EMISII NETE PÂNĂ ÎN 2050 "Obiectivul Nestlé este reducerea la jumătate a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030"

Ziarul BURSA #Companii / 20 iulie 2022

Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager la Nestlé România

Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager la Nestlé România

(Interviu cu Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager la Nestlé România)

"Riscurile unei societăţi nesustenabile se văd deja în schimbările climatice, în lipsa de alimente suficiente şi de calitate în toate zonele globului, în dificultăţile de aprovizionare şi în creşterile de preţuri"

Obiectivul Nestlé este reducerea la jumătate a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030, pentru a ajunge la emisii nete zero până în 2050, ne-a declarat Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager la Nestlé România, în cadrul unui interviu.

"Emisii nete zero înseamnă reducerea drastică a emisiilor de gaze cu efect de seră de-a lungul întregului lanţ alimentar, «Farm-to-fork», împreună cu implementarea de proiecte de stocare a dioxidului de carbon în sol şi prin plantări de copaci. Pentru compensarea cantităţii de gaze cu efect de seră până la emisii nete zero, compania s-a angajat să planteze în fiecare an cel puţin 20 de milioane de copaci până în 2030", spune Irina Siminenco, menţionând că 92% din ambalajele produselor Nestlé România pot fi reciclate. Potrivit doamnei Siminenco, la nivel global, Nestlé va inves­ti 3,2 miliarde franci elveţieni (CHF) în următorii cinci ani pentru accelerarea activităţii pentru emisii nete zero, inclusiv 1,2 miliarde franci elveţieni pentru accelerarea trecerii la agricultura regenerativă pe întregul lanţ de aprovizionare, de la fermă la consumator (Farm-to-fork). Totodată, arată oficialul Nestlé România, Nestlé a investit deja peste 320 de milioane de euro, în proiecte de susţinere a producţiei sustenabile de cafea, a distribuit 235 milioane de arbori de cafea în întreaga lume şi a ajutat peste 900.000 de fermieri să cultive şi să producă mai multă cafea de calitate superioară.

Reporter: Ce este sustenabilitatea în opinia dumneavoastră, care sunt conceptele de bază în domeniul sustenabilităţii şi indicatorii prioritari pe care îi are compania dumneavoas­tră în vedere?

Irina Siminenco:Sustenabilitatea, în opinia mea, reprezintă respectul faţă de mediu, faţă de comunităţile din care facem parte şi faţă de planetă în general. Sustenabilitatea din punct de vedere business înseamnă responsabilitatea cu care acţionăm, impactul pe care îl avem şi modul sănătos în care ne derulăm întreaga activitate. Obiectivul Nestlé este reducerea la jumătate a emisiilor de GES (gaze cu efect de seră - n.r.) până în 2030, pentru a ajunge la emisii nete zero până în 2050. Emisii nete zero înseamnă reducerea drastică a emisiilor de GES de-a lungul întregului lanţ alimentar, Farm-to-fork, împreună cu implementarea de proiecte de stocare a dioxidului de carbon în sol şi prin plantări de copaci. Pentru compensarea cantităţii de gaze cu efect de seră până la emisii nete zero, compania s-a angajat să planteze în fiecare an cel puţin 20 de milioane de copaci până în 2030.

Reporter: Nestlé este unul din marile grupuri care activează în ţara noas­tră. Cum vă raportaţi la sustenabilitate având în vedere amprenta de carbon pe care o are societatea dumneavoastră în România şi cum încercaţi/reuşiţi să o atenuaţi?

Irina Siminenco: În ultimii ani am făcut paşi pentru a diminua semnificativ amprenta de carbon, atât la nivel global, cât şi local. În acest moment, în România, 92% dintre ambalajele produselor noastre se pot recicla. Pentru anul 2022 nu avem un target specific, dar ne dorim să ne menţinem ambiţia de a avea ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025. Indicatorii de sustenabilitate pentru Româ­nia arată o scădere de 88% a consumului de apă începând cu 2011, o scădere de 85% în ceea ce priveşte cantitatea de deşeuri şi o scădere de 72% în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, urmând să lucrăm în continuare îndeaproape cu partenerii locali pentru extinderea acestor practici.

Pe lângă eforturile pentru diminuarea acestor indicatori şi pe lângă campaniile globale pe care le adaptăm pentru piaţa locală şi le transformăm în campanii de educare şi de awareness, avem şi proiecte locale, de pildă: Less Waste, More Love, POPAS, Iubesc Apa şi PACT.

În 2020, problemele legate de protejarea mediului au fost abordate în relaţia cu consumatorii prin campania Less Waste More Love. Nestlé a demarat activităţi care au urmărit protejarea şi utilizarea apei în mod responsabil, colectarea selectivă şi reciclarea, precum şi reducerea emisiilor de carbon. Totodată, în cadrul proiectului "POPAS" a fost lansat primul studiu de biodiversitate pentru Parcul Naţional Cozia şi 55.000 de puieţi de salcâm şi de molid au fost plantaţi pe o suprafaţă de 20 de hectare în zone tampon din apropierea parcului. Aceşti copaci vor neutraliza 10.000 de tone de dioxid de carbon până în 2050. În cadrul campaniei naţionale de promoţie "Un viitor mai verde" vom planta şi anul acesta un puiet pentru fiecare înscriere în campanie.

"Iubesc Apa" este un proiect educaţional lansat în 2020 şi derulat în şcoli în parteneriat cu Fundaţia PRAIS. La ediţia din 2021 au avut acces la informaţii şi activităţi extracurriculare 6.400 de elevi din clasele pregătitoare - a IV-a, prin intermediul a peste 250 de cadre didactice din cele 17 şcoli din Bucureşti, Cluj-Napoca, Roman, Timişoara şi din judeţele Prahova, Dâmboviţa şi Ilfov. Aceştia au putut beneficia de un material educaţional în format digital - un ghid cu recomandări uşor de aplicat în viaţa de zi cu zi privind economisirea apei şi protejarea aces­teia împotriva poluării şi importanţa hidratării. Campania a inclus în premieră şi un film scurt educaţional adresat copiilor şi familiei, dezvoltat special pentru această activitate.

Proiectul "Planeta Albastră Contează pe Tine - PACT" este iniţiat de Fundaţia PRAIS şi se adresează elevilor din ciclul primar, familiilor acestora, cadrelor didactice şi tuturor celor care îşi doresc ca împreună cu noi să contribuie la protecţia mediului, prin gesturi simple, în fiecare zi. Prin intermediul acestui proiect, elevii află despre colectarea selectivă a deşeurilor reciclabile acasă sau la şcoală, beneficiile plantării unui copac, arbust, sau a unei plante în ghiveciul de acasă şi îngrijirea lor, despre modul în care putem economisi consumul de apă şi de electricitate, despre importanţa păstrării curate a locurilor din comunitatea în care trăim, a spaţiilor verzi, pădurilor, râurilor, lacurilor, mării!

Totodată, în luna martie 2018, divizia Nespresso a Nestlé Romania a lansat programul de reciclare a capsulelor de cafea pe care le comercializează şi a creat infrastructura de colectare şi reciclare necesară. La acel moment, obiectivul a fost de a ajunge la o capacitate de colectare de 100% a capsulelor Nespresso în toate ţările în care este prezentă. Membrii Clubului Nespresso pot aduce capsulele de cafea folosite în oricare dintre cele 5 magazine Nespresso din Bucureşti sau în punctul de vânzare din Cluj sau pot opta, pe întreg teritoriul României, pentru predarea acestora curierului atunci când acesta le aduce o nouă comandă de cafea. Predarea capsulelor utilizate curierului nu presupune niciun cost pentru consumator. Capsulele utilizate sunt colectate astfel de Nes­presso cu scopul de a fi ulterior reciclate. Reciclarea acestora se realizează cu ajutorul unei companii locale, specializată în reciclare şi are ca finalitate transformarea zaţului de cafea în biogaz şi a foliei de aluminiu în materie primă. Din fiecare capsulă de cafea reciclată se pot realiza o varietate de obiecte utilizate în rutina zilnică - de exemplu biciclete, instrumente de bucătărie, cutii de băuturi, calculatoare, componente din industria auto şi chiar panourile laterale colorate ale espressoarelor Nespresso Pixie sau noi capsule de cafea. Resturile de cafea, odată separate de capsula din aluminiu, pot fi reutilizate în mai multe feluri. Aceste resturi sunt bogate în substanţe nutritive şi pot fi transformate în îngrăşământ, fertilizatori sau sursă de energie, dar sunt şi un bun catalizator cu rol de curăţare a filtrelor din sistemele de Co-Incinerare.

Reporter: Aveţi o strategie de sus­tenabilitate pentru perioada imediat următoare, dar şi pe termen lung? Dacă da, ce include această strategie, care sunt obiectivele sale şi mijloacele de atingere a acestor obiective?

Irina Siminenco: Desigur, avem ceea ce noi numim Nestlé NET ZERO Roadmap, lansată în 2020, sau călătoria noastră spre regenerare pentru generaţiile viitoare. Pentru a susţine această strategie, această călătorie, vom investi 3,2 miliarde de franci elveţieni (CHF) până în 2025, iar obiectivele pe care vrem să le atingem sunt următoarele: 100% din ambalaje reciclabile sau reutilizabile până în 2025, plantarea de 20 de milioane de copaci pe an şi 200 millioane de copaci până în 2030, trecerea la flota de autovehicule care au emisii scăzute de carbon, utilizarea de cacao şi cafea din surse sustenabile 100% până în 2025, folosirea a 50% din ingrediente din agricultura regenerativă până în 2030, folosirea de electricitate regenerabilă în toate site-urile noastre până în 2025, diminuarea la o treime a folosirii plasticului virgin în ambalajele noastre până în 2025.

Reporter: În ultimii ani vedem că se pune din ce în ce mai mult accent pe această direcţie de economie verde, o accelerare la nivel legislativ care vine dinspre Comisia Europeană şi care afectează industrii, produse şi servicii şi schimbă afacerile (multe încep să-şi creeze departamente de sustenabilitate, de exemplu, să facă raportare de sustenabilitate). Cum se vede această schimbare în cadrul sectorului pe care-l reprezentaţi şi în cadrul Nestlé România? Ce proiecte sau investiţii concrete aveţi în domeniul sustenabilităţii/economiei circulare şi care este suma alocată acestora?

Irina Siminenco: La nivel global, Nestlé va investi 3,2 miliarde CHF în următorii cinci ani pentru a accelera activitatea pentru emisii nete zero, inclusiv 1,2 miliarde CHF pentru a accelera trecerea la agricultura regenerativă pe întregul lanţ de aprovizionare, de la fermă la consumator (Farm-to-fork). Nestlé a investit peste 320 milioane de euro în proiecte de susţinere a producţiei sustenabile de cafea, a distribuit 235 milioane de arbori de cafea în întreaga lume şi a ajutat peste 900.000 de fermieri să cultive şi să producă mai multă cafea de calitate superioară.

Nestlé se concentrează pe durabilitate în dezvoltarea tuturor mărcilor sale. Acest lucru se reflectă în achiziţionarea durabilă de materii prime, cu un accent puternic pe cafea, cacao, produse lactate şi animale, sol şi păduri. În plus, ne concentrăm pe transformarea portofoliului de produse şi a ambalajului produselor către materiale 100% reciclabile, utilizarea energiei regenerabile pentru producţia de produse, o reţea logistică mai curată şi mai eficientă şi trecerea către un consum neutru de carbon.

Nestlé a urmat mereu tendinţele şi a ţinut cont de dorinţele consumatorilor, astfel că a apărut ideea unei game de produse GARDEN GOURMET® 100% de origine vegetală. În ultimii câţiva ani, am văzut consumatorii apelând din ce în ce mai mult la dieta flexitariană (bazată în principal pe legume şi fructe - n.r.), care nu este bună doar pentru noi, ci şi pentru planetă. Pe lângă boabele de soia, care nu sunt modificate genetic, produsele noastre conţin o mare varietate de legume şi cereale. Gustul grozav este un element cheie şi nu am făcut compromis de la acesta niciodată.

Reporter: Care consideraţi că sunt riscurile unei societăţi nesustenabile, pe de o parte, iar pe de altă parte riscurile acestui marş forţat către o economie verde impus de Comisia Europeană?

Irina Siminenco: Riscurile unei societăţi nesustenabile se văd deja în schimbările climatice, în lipsa de alimente suficiente şi de calitate în toate zonele globului, în dificultăţile de aprovizionare şi în creşterile de preţuri. Trebuie să fim cu toţii conştienţi şi responsabili şi să realizăm că nu trebuie să fie un marş forţat, ci trebuie să vină schimbarea din respectul faţă de planetă, faţă de noi şi de generaţiile care vor urma după noi. Deja am sădit seminţele schimbării prin campaniile de conştientizare şi prin proiectele educaţionale pe care le derulăm în şcoli şi vedem că generaţiile care vin din urmă doresc să trăiască în armonie cu natura şi doresc să protejeze resursele pe care le avem la dispoziţie şi suntem mândri că suntem una dintre companiile care militează şi acţionează pentru această schimbare.

Cele mai bune soluţii se găsesc lucrând împreună, aducând împreună spaţiul public, precum şi cel privat. După cum spuneam anterior, Nestlé este angajat într-o călătorie regenerativă spre zero impact net asupra mediului până în 2050 şi în această călătorie are mai multe obiective şi derulează mai multe activităţi pentru a-şi atinge aceste obiective, atât individual, cât şi împreună cu parteneri publici şi privaţi.

Reporter: Care consideraţi că sunt beneficiile raportării de sustenabilitate şi vă rog să ne spuneţi dacă credeţi că firmele mari ar trebui să-şi calculeze şi să-şi publice amprenta anuală de carbon?

Irina Siminenco: Nestlé la nivel de grup raportează indicii de sustenabilitate atinşi şi este important să facem aceste raportări anuale pentru a vedea ce putem adapta în strategia noastră pe termen lung şi cum putem să ne atingem mai repede obiectivele, dacă este posibil. Aceste raportări ajută şi sunt un model de bună practică şi pentru alte companii şi un exemplu de urmat.

Reporter: Ce credeţi că ar trebui să facă mai bine autorităţile locale în ceea ce priveşte colectarea deşeurilor şi implementarea componentei de oraşe sustenabile/smart city?

Irina Siminenco: Prin intermediul asociaţiilor din care facem parte, am venit mereu în întâmpinarea autorităţilor locale şi ne-am pus la dispoziţia dumnealor pentru a încerca să găsim cele mai bune soluţii, am venit cu modele de bună practică din experienţa noastră internaţională şi suntem mereu deschişi să fim parteneri şi să găsim cele mai bune soluţii pentru realitatea din România. Creşterea gradului de acoperire din punct de vedere infrastructura împreună cu campaniile de educare şi conştientizare sunt esenţiale în acest sens.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb