SUPLIMENT HR Deloitte: Mai mult de jumătate dintre companii nu sunt pregătite pentru schimbările din piaţa muncii

Ziarul BURSA #Companii / 25 noiembrie

Raluca Bontaş, Partener, Deloitte România, declară: "Rezultatele studiului indică faptul că angajatorii din România trebuie să acorde o atenţie tot mai mare schimbărilor din piaţa muncii, prezente şi viitoare, şi să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes".

Raluca Bontaş, Partener, Deloitte România, declară: "Rezultatele studiului indică faptul că angajatorii din România trebuie să acorde o atenţie tot mai mare schimbărilor din piaţa muncii, prezente şi viitoare, şi să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes".

Succesul organizaţiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la cerinţele în permanentă schimbare din piaţa muncii (81%), însă mai mult de jumătate dintre organizaţii (57%) spun că nu sunt pregătite în acest sens, conform rezultatelor Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România.

Principalele bariere care frânează iniţiativele legate de pregătirea liderilor pentru schimbările din piaţa muncii sunt legate de dificultatea de a prioritiza acest subiect, din cauza multiplelor schimbări şi a celorlalte priorităţi ale organizaţiei (37%), de înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor pe care le implică (36%) sau de alte constrângeri interne (32%).

Succesul organizaţiilor din Româ­nia mai depinde de căutarea unor modalităţi mai bune de evaluare a performanţei şi valorii angajaţilor, dincolo de productivitatea tradiţională (77%), mai arată studiul, însă companiile se confruntă cu obstacole precum constrângerile interne (41%), înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor asociate (37%) şi lipsa implicării liderilor (32%).

Un alt aspect important pentru succesul organizaţiilor identificat de studiu este regândirea modului de lucru, a locului de desfăşurare a activităţii şi a forţei de muncă, în concordanţă cu evoluţiile tehnologice (67%). Progresul în această direcţie este însă îngreunat de provocări similare - înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor asociate (40%), lipsa im­plicării liderilor (36%) şi constrângerile interne (31%).

Totodată, participanţii la studiu consideră că, pentru succesul unei companii, este foarte important ca imaginaţia şi curiozitatea angajaţilor să ţină pasul cu inovaţia tehnologică (68%). Însă doar 38% dintre participanţi spun că angajatorii lor sunt în stadii avansate de abordare a acestui aspect, iar principala barieră este înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor asociate.

Succesul organizaţiilor ţine de încrederea şi transparenţa în relaţia dintre angajaţi şi angajatori

Pe termen mediu (următorii trei ani), factorii care vor influenţa cel mai mult succesul organizaţiilor din România sunt încrederea şi transparenţa în relaţia dintre angajaţi şi organizaţie (26%), regândirea modului de lucru, a locului de desfăşurare a activităţii şi a forţei de muncă în concordanţă cu evoluţiile tehnologice (14%) şi impactul pe care interacţiunea cu organizaţia îl are asupra fiecărui om (13%).

Raluca Bontaş, Partener, Deloitte România, declară: "Rezultatele studiului indică faptul că angajatorii din România trebuie să acorde o atenţie tot mai mare schimbărilor din piaţa muncii, prezente şi viitoare, şi să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes. Şi, în contextul evoluţiilor exponenţiale din domeniul tehnologiei, care creează incertitudine în rândul angajaţilor, unul dintre aspectele urgente este cel legat de asigurarea sustenabilităţii capitalului uman, care presupune, în linii mari, ca fiecare om să rămână cu un beneficiu în urma interacţiunii de orice natură cu organizaţia în cauză.

Aproape trei sferturi dintre participanţii români la sondaj susţin că acest aspect este foarte important pentru succesul companiei din care fac parte, însă doar 6% îl abordează cu succes, iar 42% fac progrese reale în această direcţie. Aşadar, pe termen mediu cel puţin, capitalul uman va rămâne în centrul preocupărilor angajatorilor din România, în special în sensul stimulării imaginaţiei şi curiozităţii umane pentru a ţine pasul cu inovaţiile tehnologice".

Conform sursei citate, 66% dintre organizaţii consideră că este foarte important ca departamentele de resurse umane să treacă de la funcţia operaţională la o abordare interdepartamentală, însă şi în acest caz principala barieră constă în înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor asociate (38%).

Raportul Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru Româ­nia a fost efectuat în rândul a peste 450 de lideri de business şi de resurse umane din diferite industrii, printre care servicii financiare, produse de consum şi energie şi resurse, din organizaţii de diverse mărimi, inclusiv companii mari, cu până la 10.000 de angajaţi.

Nivel de stres mai mare în rândul angajatelor

Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă, în 2024, cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an, iar o pondere similară (49%, în creştere faţă de 2023) declară că angajatorii nu le susţin în eforturile de a-şi echilibra raportul dintre responsabilităţile profesionale şi angajamentele din viaţa personală, conform studiului Deloitte Women @ Work 2024, realizat la nivel global. În schimb, raportul evidenţiază scăderea proporţiei femeilor care susţin că sunt epuizate la un sfert, de la peste o treime în 2023 şi de la aproape jumătate în 2022.

Dintre participantele la studiu, 16% şi-au schimbat locul de muncă anul trecut (mai multe decât în cei doi ani anteriori la un loc), în principal din cauza salariilor nesatisfăcătoare, dar şi pe fondul unui echilibru precar între viaţa profesională şi cea personală şi al lipsei de flexibilitate în privinţa programului de lucru. De altfel, doar una din zece participante la studiu susţine că poate discuta deschis cu managerul său despre raportul dintre viaţa personală şi activitatea profesională şi aproape toate (95%) se tem că, dacă ar solicita sau ar profita de avantajele programului flexibil de lucru, şi-ar reduce şansele de promovare, iar 93% sunt convinse că volumul de muncă nu le-ar fi ajustat corespunzător într-o astfel de eventualitate.

Legat de angajamentele din viaţa privată, deşi majoritatea femeilor participante la studiu lucrează cu normă întreagă (88%), lor le revine şi responsabilitatea principală pentru creşterea copiilor (50%), chiar şi în cazul celor care câştigă mai mult decât partenerul. În acelaşi timp, 37% dintre femeile care trăiesc în cuplu spun că acordă prioritate carierei partenerului faţă de propria carieră, aspect valabil chiar şi pentru 10% din cele care reprezintă principala sursă de venit a familiei.

Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România, şi coordonatorul programului SheXO Club, afirmă: "Concluziile studiului indică faptul că angajatorii trebuie să ţină cont, în elaborarea politicilor de personal, de particularităţile existente în cazul femeilor - responsabilităţile legate de îngrijirea copiilor şi/sau a altor persoane, mediul social şi cultura din care provin -, astfel încât să le sprijine să depăşească provocările legate de aceste particularităţi şi să le ajute să îşi valorifice potenţialul profesional, oferindu-le şanse egale cu bărbaţii în această direcţie. România este pe drumul cel bun din acest punct de vedere, având în vedere că înregistrează una dintre cele mai mici diferenţe salariale între femei şi bărbaţi, de 4,5%, faţă de media europeană de 12,7% (potrivit datelor Eurostat pe 2022), iar proporţia femeilor în funcţii de conducere este în jur de 50%".

Conform studiului, organizaţiile considerate lideri ai egalităţii de gen (Gender Equality Leaders) rămân o raritate - doar 6% dintre participante lucrează pentru o astfel de companie. Acestea sunt mai optimiste în ceea ce priveşte perspectivele de carieră şi, implicit, ar putea să rămână mai mult timp într-o relaţie de muncă cu respectivul angajator.

De altfel, mai mult de 60% dintre femeile care lucrează pentru Gender Equality Leaders intenţionează să îşi păstreze locul de muncă mai mult de trei ani, faţă de 41% din total, iar 92% doresc să avanseze către o poziţie de conducere în cadrul organizaţiei.

Dintre participantele la studiu, doar 7% estimează că vor păstra relaţia cu actualul angajator mai mult de cinci ani, datorită oportunităţilor de învăţare şi dezvoltare, potenţialului de a avansa în carieră sau echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională.

În ceea ce priveşte modul de lucru, mai mult de 40% dintre participantele la studiu spun că angajatorul lor a implementat recent o politică de revenire la birou, completă pentru un sfert dintre acestea şi parţială pentru restul. Dintre femeile care au fost nevoite să revină permanent la birou, o cincime consideră că productivitatea lor a scăzut.

Studiul Deloitte Women @ Work 2024 a fost efectuat în rândul a aproximativ 5.000 de femei din zece ţări din întreaga lume şi prezintă o perspectivă globală asupra experienţelor acumulate de femei în mediul de lucru. Persoanele intervievate lucrează preponderent cu normă întreagă (88%), în companii din multiple domenii şi ocupă diverse poziţii, inclusiv funcţii de conducere, potrivit Deloitte.

Comanda carte
Gala BURSA 2024
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb