Reporter: În ce măsură pandemia Covid-19 a adus schimbări pentru Telios şi Asirom?
Philip Choban: Impactul pandemiei a fost unul evident mai ales la început, când starea de incertitudine, riscul de infecţie şi restricţiile de circulaţie au îndemnat cetăţenii să caute alternative la vizita în clinici şi cabinete medicale. Acest fapt a dus la descoperirea consultaţiilor medicale la telefon sau online de către un număr tot mai mare de persoane. Din ce vedem, conştientizarea modului în care telemedicina poate fi benefică a făcut un salt înainte cu 10 ani. O schimbare fundamentală pentru noi este faptul că oamenii au înţeles rapid că există o astfel de alternativă şi că mulţi au îmbrăţişat-o cu uşurinţă.
Cristian Ionescu: Vorbim de o nouă realitate. Atât consumatorii, cât şi companiile, s-au adaptat contextului social pe care îl trăim şi au conştientizat cât de mult înseamnă protecţia şi prevenţia. Focusul pentru Asirom a fost acela de a fi aproape de clienţii noştri şi de a le oferi acces la servicii simple şi sigure pentru a avea siguranţa că sunt protejaţi şi că beneficiază de servicii de calitate. Prin parteneriatul nostru cu Telios am oferit asiguraţilor Asirom întocmai acest lucru, simplitate, rapiditate şi calitate pentru sănătatea şi siguranţa lor.
Reporter: Cum a fost primită lansarea pachetului de asigurare de sănătate Asirom cu servicii medicale de hotline?
Cristian Ionescu: Serviciul de hotline medical este o inovaţie pe piaţa de asigurări din România, iar ideea de a oferi o asigurare de sănătate cu acces complet, online şi offline, la servicii medicale a fost foarte bine primită. Mai ales în contextul în care cu toţii încercăm să ne limităm contactul social, hotline-ul medical funcţionează ca suport pentru companii, care pot oferi angajaţilor acest beneficiu, şi desigur pentru consumatori, ei având acces la orice tip de serviciu medical, din confortul şi siguranţa casei lor. Astfel că, în acest an, am văzut o dinamică îmbucurătoare a cererii pentru asigurările de sănătate.
Reporter: Cum au evoluat cererile pentru serviciile Telios odată cu izbucnirea pandemiei?
Philip Choban: În primele lunii ale pandemiei am înregistrat o creştere considerabilă a apelurilor în Centrul de Asistenţă şi pe platforma online. Acum datele ne arată o evoluţie constantă a consultaţiilor, dincolo de pandemie, pe măsura creşterii ratei de adopţie a beneficiarilor din companii, tot mai familiari cu serviciile noastre.
Reporter: Care sunt avantajele telemedicinei, mai ales în contextul actual?
Philip Choban: Avantajele telemedicinei sunt destul de simple. Tot ce trebuie să facem este să ne întrebăm: "Ce aş prefera să fac: să mă îmbrac, să port o mască, să mă urc în maşină, taxi sau în transport public, să stau într-o sală de aşteptare sau afară, sau: să ridic telefonul sau să-mi deschid laptopul şi să am o consultaţie cu un medic specialist, totul din confortul şi siguranţa casei mele sau de la birou?"
Telemedicina ne oferă beneficii care devin esenţiale pentru experienţa medicală. Ne oferă acces la consultaţii medicale oriunde ne-am afla şi la orice oră, multiple modalităţi de accesare, fără cozi şi fără riscuri.
Reporter: Când ar trebui să apelăm la telemedicină şi când să mergem la un consult fizic?
Philip Choban: Factorii în alegerea tipului de consult potrivit sunt multiplii, dar în principal trebuie să luăm în considerare tipul de afecţiune, nivelul de urgenţă, confortul şi siguranţa. În esenţă, apelăm la serviciile de telemedicină atunci când afecţiunile noastre sunt mai puţin severe şi nu ne pun viaţa în pericol sau când ne găsim la distanţă, cum ar fi pe drum sau în afara ţării. De asemenea, atunci când nu dorim sau nu putem lipsi de la serviciu pentru a face o vizită clasică la un cabinet medical sau, mai ales în perioada actuală, când evităm aceste vizite de teama infecţiei.
Merită menţionat aici că Telios este pe punctul de a lansa un ghid de practică medicală în telemedicină, sub forma unui compendiu, care trasează clar procedura de triaj şi de atitudine terapeutică, atât pentru asistenţii aflaţi în Centrul de Asistenţă telefonică, cât şi pentru medicii echipei.
Reporter: În medie, câte dintre vizitele medicale efectuate de un pacient într-un an pot fi înlocuite cu serviciile de telemedicină şi care sunt mai exact afecţiunile vizate?
Philip Choban: Telemedicina nu este şi nu îşi propune să fie un înlocuitor total pentru consultaţiile tradiţionale, faţă în faţă. Experienţa noastră de peste 20 de ani din Statele Unite arată că peste 70% din episoadele medicale normale pot fi acoperite prin telemedicină. Logica ne spune că un picior rupt nu este un caz în care telemedicina poate fi utilizată; dar afecţiuni precum febră, curgerea nasului sau durerea de cap sunt. Acest lucru se amplifică atunci când sunt implicaţi copii, deoarece peste 90% din vizitele de îngrijire a copilului pot fi evitate.
Există multe domenii şi specialităţi medicale acoperite prin telemedicină, toate oferite şi de Telios. Acestea includ printre altele: medicină generală şi internă, pediatrie, dermatologie, nutriţie, psihologie, ginecologie, urologie, cardiologie şi ORL.
Reporter: Cât de deschişi sunt pacienţii din ţara noastră să apeleze la telemedicină, ţinând cont că este un concept relativ nou apărut la noi?
Philip Choban: Până în prezent, experienţa noastră a fost că majoritatea oamenilor din România sunt deschişi la telemedicină. Cheia o reprezintă educaţia şi conştientizarea. Populaţia trebuie să ştie de existenţa acestor servicii şi beneficiile pe care le oferă. A ajuta oamenii să fie conştienţi de alternative este o necesitate de bază şi un proces continuu şi de durată. Companiile, programele educaţionale şi mass-media trebuie să lucreze mână în mână pentru a transmite un mesaj consistent pentru populaţie. Acesta este de altfel unul dintre multele motive pentru care suntem recunoscători Asirom pentru sprijinul acordat.
Reporter: Telios anunţa în luna Mai că a atras o finanţare de 200.000 de euro, ajungând la investiţii totale în valoare de 500.000 de euro. Aveţi în plan atragerea de noi investiţii?
Philip Choban: Da. Segmentul de eHealth este foarte popular momentan şi estimăm că va rămâne la fel şi în viitorul apropiat. Telios, de asemenea, a atras multă atenţie în ultima vreme iar acum plănuim o nouă rundă de finanţare care va fi condusă de un grup de investiţii român împreună cu parteneri internaţionali. Această rundă va fi utilizată pentru o extindere regională şi dezvoltarea portofoliului nostru de servicii de îngrijire medicală axate pe nevoile pacienţilor.
Reporter: Care sunt proiectele pe care aveţi în vedere să le dezvoltaţi împreună, Telios-Asirom?
Cristian Ionescu: Obiectivul nostru comun este îmbunătăţirea experienţei medicale pentru beneficiari. Echipele Asirom şi Telios lucrează în prezent la eficientizarea accesului la serviciile de telemedicină şi dezvoltarea serviciilor de prevenţie, venind astfel în întâmpinarea nevoilor asiguraţilor. Pentru început ne vom axa pe nutriţie, urmând să ajutăm la prevenţia şi monitorizarea bolilor cronice în viitorul apropiat.
Reporter: Câţi utilizatori are în prezent platforma Telios?
Philip Choban: Azi Telios deserveşte zeci de mii de beneficiari în România din companii de retail, IT, producţie, servicii, transport şi servicii de recrutare. Prin parteneriatul cu Asirom, am înregistrat o rată de creştere cu trei cifre în 2020 şi estimăm tendinţă similară pentru următoarele luni.
Reporter: Ştim că în prezent serviciile Telios se adresează doar companiilor. Aveţi în plan să vă îndreptaţi şi către persoane fizice?
Philip Choban: Treptat, da. Experienţa noastră din Statele Unite ne-a arătat că segmentul direct-to-consumer este o piaţă diferită care necesită o abordare diferită. Avem în plan extinderea ofertei noastre către persoane fizice şi vom testa acest program împreună cu partenerii noştri.
Reporter: Vă mulţumesc!
1. E televrajeala
(mesaj trimis de Cristian în data de 01.11.2020, 21:38)
E televrajeala. Oamenii nu plătesc asigurări de sănătate cu bani grei, reali, ca să primească la schimb consultații și bătăi pe umăr virtuale.